Minua raivostuttavat ihmiset, jotka kohtelevat elukoitaan kuin ihmisiä!
Etenkin koiria.
Meillä on tuttavaperhe, jossa on kaksi koiraa ja meidän poika pelkää niitä jostain syystä. Ovat melko isoja ja semmoisa hieman " päällekäyviä" , ei mitenkään vihaisia silti, uteliaita.
Aina kun olemme oleet kylässä, on homma mennyt siihen, että poika istuu peläten sylissä, kun koirat kohnottaa sinä ympärillä. Mihinkään toiseen huoneeseen niitä ei voi sulkea, kun niille tulisi paha mieli! Emäntä on minulle sanonutkin, että hän kohtelee koiriaan kuin ihmisiä, eikä siedä ihmisä, jotka eivät tajua miten rakkaita ne lemmikit ovat.
Tottahan minä sen tajuan, mutta silti minusta koira on koira, ja kaikkien ei pidä niitä rakastaa yli kaiken, saati jos pelkää.
Turha kai sanoakaan, että välttelemme jo heille menoa. Kurja juttu kaiken kaikkiaan, mutta mitä muutakaan voi?
Ah, kiitos kun sain purkaa!
Kommentit (21)
sillä ei ole edellytyksiä vastata ihmisperheestä. Koiralaumassakin yksi on johtaja ja tasapaino syntyy siitä, että jokainen tietää paikkansa. Pieninkin lapsi on siis perheessä koiran yläpuolella.
Meillä 2 koiraa. Ovat perheemme jäseniä, mutta laumamme alinta ' kastia' . Ihan kuten luonnossakin, ei kaikki voi olla pomoja.
Jos meille tulee koiria pelkäävä lapsi tai aikuinen, koirat menevät alakertaan.
SITÄ minä en ymmärrä, että vaikka eräs tuttavamme tietää meidän pitävnä koirista, hänen on pakko joka välissä muistuttaa kuinka hänen mielestään koirat ovat suurinpiiretin jotain kirppukasoja. " Hyi, karvoja... hyi on niin likaisen näköistä kun vaatteeissa koiran karvoja..." jne
Ei kaikien tarvitse koirista pitää, mutta ihan kuin eläisimme jossain p***n keskellä kun meillä noita yököttäviä elukoita on!! Ja meillä on kuitenkin siisti koti. Ei steriili, siisti.
Vierailija:
. " Hyi, karvoja... hyi on niin likaisen näköistä kun vaatteeissa koiran karvoja..." jne
Äitini motkottaa myös, kuinka koirat vetävät anusta pitkin mattoja. Meillä ei koira saa tehdä sitä, vaan me tyhjätään anaalirauhaset säännöllisesti, ongelmaa ei pitäisi koskaan ilmetä.
Onhan se toki yököttävän näköistä jos koira tekee niin... :x Mutta sen voi ehkäistä huolehtimalla koirasta asianmukaisesti.
Samaa mieltä olen, että koirat on saastaisia, varsinkin tähän aikaan vuodesta. Kun ne tulee pihalta, ne haisee, tuo kuraa jne.
Jos koiran anaalia pitäs tyhjennellä luonnostaan, niin kai siihen olis luonto keksinyt jonkin konstinkin.
t: ei 14
Ja kurakelillä tietenkin koiran tassut ym puhdistetaan ennen sisälle tuloa. Taitaa senkin kertominen olla teille hienohelmanirppiksille liikaa.
Ihmisellä on kädet, eikä sitä silti tarvi tyhjennellä alapäätään.
En sanonutkaan, että ihminen itseään tyhjentelisi!
ikko. :x
Ihan kaikilla koirilla tätä vaivaa ei edes ole.
Vierailija:
Jos koiran anaalia pitäs tyhjennellä luonnostaan, niin kai siihen olis luonto keksinyt jonkin konstinkin.t: ei 14
Käytän käsiäni alapääni pesemiseen, siihen mihin koira käyttää kieltään. Vai peseekö koira vastavuoroisesti sinunkin alapääsi?
En kanssa voi sietää eläimen asettamista samalle tasolle ihmisen kanssa!Monet koira ihmiset kutsuvat itseään näiden karvaturpien ÄIDEIKSI..Lisäksi tuttavaperheessä nämä rakit saavat KERJÄTÄ RUOKAPÖYDÄN vieressä kuola valuen. Siinä sitten koitat näitä turjakkeita potkia pois...En myöskään tajua sitä, että KOIRIEN ANNETAAN NUOLLA VIERAITA JA HYPPIÄ PÄIN!Oksennus meinasi tulla siinä vaiheessa kun näin, että eräs emäntä teki ruokaa ja antoi piskinsä nuolla sormiaan siinä välissä. Hyi helvetti!
Minulla on kaksi pientä koiraa (terriereitä). Jos joku ei niitä siedä, voi oikein hyvin pysytellä poissa luotani. En kaipaa sellaisia ihmisiä elämääni, jotka inhoavat/pelkäävät koiria. Mikäli meille tulee lapsivieraita (jotka luonnostaan kavahtavat koiria), pidän koirista kiinni ja rohkaisen lasta tutustumaan koiriin rauhassa ja päinvastoin. Tuo vie hetken aikaa, mutta en todellakaan sulje koiriani vieraiden vuoksi toiseen huoneeseen.
Ja koirien inhoajille lisää vettä myllyyn: Toisinaan koirani kerjäävät pöydän vieressä. Toisinaan ne myös saavat herkkupaloja suoraan pöydästä. Ne nukkuvat vieressäni ja syövät lautaseltani jämät. Ne nuolevat suupieleni ja puolivuotiaan lapseni sormet. Ne ovat perheeni jäseniä, mutta kuitenkin lauman alimpia ja tietävät sen.
ihminen joka välittää eläimistä, välittää taatusti enemmän myös muista ihmisistä.
Tutkittu juttu.
...että jos ei luonnollisesti suoli tyhjene niin antaa olla...
Muuten olen kyllä sitä mieltä että ihminen ja koira on asiat erikseen, mutta jos siaraudesta kysymys niin molempia pitää auttaa, on se sitten kuinka " saastaista" tahansa.
koirien kanssa niin siellä kyläpaikassakin annetaan omien koirien käyttäytyä niinkuin kotona ilman mitään kuria ja rajaa. Esimerkkinä ihan vaikka sellanen että koiralla kiima ja tiputtelee verta ja silti ei laiteta sille suojaa tms., oksettavaa...olen itsekin koiran omistaja mutta jotain rajaa...
Ei oo tervettä.
Tai no, raivoo vaan. Päästään sinusta kun tolla systeemillä katkeaa verisuoni päästäsi :D
Mutta 26 on oikeassa, asiaa on tutkittu, sori vaan.
ihminen. Se ei silti tarkoita eläimen huonoa kohtelua.