Olen S-ryhmässä osa-aikatöissä ja voiko hakea eli *mennä* k-ryhmään töihin saadakseni täydet tunnit?
Onnistuuko? Mulla on 10 tunnin soppari viikossa nyt.
Kommentit (12)
Et saa edes asioida K-marketeissa, potkut tulee.
Työnantajaasi kun ei kiinnosta työllistää täysillä tunneilla, joten kyllä saat mennä kilpailijalle lisätunteja tekemään.
Joskus työehdoissa on kielletty kilpailijalla työskentely. Selvitä miten teidän sopimukseen on kirjattu.
Kyllä voitte ja kotimatkalla käydä vielä vetäsemässä Lidlin kassavuoron.
Sitten kun olette toistaiseksi voimassa olevalla työsopparilla, jossa on 37,5h/v, niin sitten tarvitsette työnantajalta sivutyöluvan, jos aietto toista työtä tehdä.
En tiedä miten kaupan alalla, mutta kyllä työnantaja voi vaatia joskus korvauksia jos työskentelee kilpailijalle. En tiedä sitten miten kilpailija tässä määritellään. En lähtisi kokeilemaan ilman että otan ensin selvää.
Mulla ainaki kiellettyä, mutta oonki vaatekaupois.
Jos vain saat töiden kellonajat sovitettua niin anna mennä, saman työnantajan kanssa se onnistuu helpommin jos on valmis vaihtamaan kauppaa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus työehdoissa on kielletty kilpailijalla työskentely. Selvitä miten teidän sopimukseen on kirjattu.
Ei työnantajalla ole oikeutta kieltää jonkun peruskassamyyjän työskentelyä kilpailijalla. Kilpailukieltosopimukset tarkoittavat asiantuntijoita ja koskevat liikesalaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantajalla ole oikeutta kieltää jonkun peruskassamyyjän työskentelyä kilpailijalla. Kilpailukieltosopimukset on kohdistettu asiantuntijoille ja koskevat liikesalaisuuksia.
Ei taida ap olla asemassa jossa kilpailukieltosopimuksia tehdään, ylemmillä toimihenkilöillä ihan arkipäivää ja niistä kyllä on itse tietoinen.
Kysy ammattiliiton juristilta tai työnantajalta. Laki kieltää kilpailevalle yritykselle työskentelyn:
"Työntekijä ei saa myöskään tehdä työtä toiselle yritykselle, joka kilpailee hänen työnantajansa kanssa."
Mutta toisaalta:
"Lomautetulla ja osa-aikaisella työntekijällä on aina oikeus ottaa vastaan muuta työtä. " - tämä saattaa koskea vain työtä, joka ei ole kilpailevaa.
https://insights.fondia.com/fi/fi/articles/henkilosto/tyosuhteen-paatty…
Kilpailukieltosopimus on eri asia, sillä rajoitetaan kilpailevaa toimintaa työsuhteen päättymisen jälkeen.
Senkus menet, pakko sitä on jollain elää