Mllainen mies tarvitsee puvun tunteakseen olonsa hyväksi?
HS teki taas jutun miesten puvuista. Aina kun puhutaan puvuista niin juttu ja kommenttikentät täyttyvät näistä:
"Mielestäni on suuri sääli miten monelta jää kokematta se upea olo minkä hyvä puku tai irtotakki käyttäjälleen antaa."
Puku päällä kokee kuulemma olonsa henkisesti terveemmäksi. Näitä puvunkäytön ihanuudesta saarnaajia on myös tiktokit ja muut somet täynnä.
Onko itsetunto huono vai mikä on? Tarve näyttää, että minä tässä olen vähän parempaa kansanosaa kun on oikein puku päällä?
Kommentit (17)
Hyvin istuva puku on tyylikäs. Kyllä siinä tuntee olonsa hyväksi. Toki samalla tavalla tunnen oloni hyväksi lycrassa, kun olen pyöräilemässä.
Vierailija kirjoitti:
Puku tekee miehen.
Tunnen yritysmaailmasta monta paskantärkeää ihan persereikämiestä, jotka käyttävät aina pukuja. Joten olen sitä mieltä, että puku ei kyllä tee miestä. Kyllä se on aivan jostain muusta kiinni, kuin siitä mitä päällä on. Ja sellainen paskantärkeä mies, nimenomaan saattaa juuri luonteensa takia laittaa sen puvun päälle.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puku tekee miehen.
Tunnen yritysmaailmasta monta paskantärkeää ihan persereikämiestä, jotka käyttävät aina pukuja. Joten olen sitä mieltä, että puku ei kyllä tee miestä. Kyllä se on aivan jostain muusta kiinni, kuin siitä mitä päällä on. Ja sellainen paskantärkeä mies, nimenomaan saattaa juuri luonteensa takia laittaa sen puvun päälle.
Etkä tunne. Muuten et kirjoittaisi tuollaista paskaa. Luulenpa että et tiedä yritysmaailmasta mitään.
Naisille ja miehille riittäisi vaatteesi juuttisäkki ja koristeluun tuhkaa.
Jos katukuva olisi täynnä tyylikkääksi miellettyjä pukuja käyttäviä miehiä niin olisi pakko keksiä joku uusi juttu miten paremmat miehet erottuvat helposti massasta.
Mitä kalliimpi vaate, sitä hyväksytymmäksi ja paremmaksi ihminen itsensä tuntee.
Tonnin puvulla voi jo suomessa kokea olonsa tärkeäksi. Jeff Bezosin häissä ei varmaan vielä kymppitonnillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puku tekee miehen.
Etkä tunne. Muuten et kirjoittaisi tuollaista paskaa. Luulenpa että et tiedä yritysmaailmasta mitään.
Puku on yritysmaailman tyypeille kuin työhaalari.
Vierailija kirjoitti:
Puku tekee miehen.
Sanonta on saanut alkunsa siitä, että puvulla, jonka yksityiskohdat, väri ja mittasuhteet sopivat kantajalleen, komistuu joka iikka. Sen lisäksi puku on kätevä vaate niin häihin kuin myös hautajaisiin mennessä. Pukuun pukeutuneena mies sujahtaa helposti niin oopperan ensi-iltaan, teatteriin kuin myös romanttisille treffeille.
Tanskalaisessa painonhallintarealityssa paksut pariskunnat oli yksi nainen, joka syttyi pukuun pukeutuneesta miehestään. Hän hehkui kun hoikistunut mies sai entisen pukunsa päälleen ja nainen panosti saman tien omaan pukeutumiseensa ja laittaumiseensa kun he lähtivät keskenään ravintolatreffeille. Puku selvästi kiihoitti naista ja sehän sopi realityn miehelle. Nainen ei tajunnut kertoa aikaisemmin omasta erityismieltymyksestään ja oli surrut kun mies oli vaihtanut puvun pieruverkkareihin ja T-paitaan.
Jos tarvii puhe pitää niin olisi ihan kiva jos edes housut löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos katukuva olisi täynnä tyylikkääksi miellettyjä pukuja käyttäviä miehiä niin olisi pakko keksiä joku uusi juttu miten paremmat miehet erottuvat helposti massasta.
Vielä 1960-70 luvuilla suomalaissa pikkukaupungeissakin kulki pukuun pukeutuneita miehiä, joilla olivat hatut päissä ja trenssi/poplari tai pitkä villakangastakki puvun päällä. Tyylikkäitähän he nykyihmisen silmin katsottuna olivat. Silloin erotettiin sitten hankkimalla astetta tyylikkäämpi kravatti,kaulaliina tai hattu.
Pukeutuminen on muiden huomiointia.
Puku + kauluspaita on itse asiassa todella miellyttävä asu päällä kun siihen tottuu ettei varo likaamasta koko ajan. Ei tarvitse edes olla kallis huipputuote. On täysin eri asia kuin naisten juhla/edustuspukeutuminen.
Jos olisin mies, niin tepastelisin arjet, pyhät puku päällä. Liivit olisi tietenkin myös.
"Onko itsetunto huono vai mikä on? Tarve näyttää, että minä tässä olen vähän parempaa kansanosaa kun on oikein puku päällä?" Ei vaan silloin kukaan ei katso sinua eikä kiinnitä sinuun huomiota, vaan näkee vain sen puvun. Sama kuin kurkkusalaatin kanssa tai raksaukoilla, lääkäreillä ja hoitajilla, kaikilla joilla on univormu. Se on monen mielestä erittäin helpottavaa.
Puku on politiikan koijareiden suoja asu.
Puku tekee miehen.