Voiko kahdesta päätyöstä saada palkkaa samanaikaisesti? ENtä verotus? Miten kannattaisi tehdä?
Tilanne on tämä: Olen tämän vuoden määräaikaisella sopimuksella opettajan sijaisena, sijaisuus loppuu heinäkuun loppuun. Työt luonnollisesti loppuvat kesäkuun alussa, kun oppilaat lähtevät kesälaitumille, mutta palkka tosiaan juoksee heinäkuun loppuun asti.
Nyt minua on pyydetty haastavaan työprojektiin, joka kiinnostaisi kovasti, mutta siellä työt pitäisi välttämättä aloittaa jo kesäkuun alusta. Voinko ottaa uuden työn vastaan ja nostaa kahta palkkaa kesä-heinäkuun ajan? Ei haluttaisi luopua nykyisen työn kesäpalkasta, kun kuitenkin koko vuoden olen sen eteen nälkäpalkalla raatanut. Miten vaikuttaa verotukseen? Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
Kommentit (4)
Sattuu vielä olemaan niin että toissavuonna (jonka perusteella veroprosentti on laskettu) en ollut ollenkaan töissä (äitiyslomalla ja hoitovapaalla) joten veroprosentti on todella alhainen. TÄytynee ottaa yhteyttä verotoimistoon ja laskettaa uusi prosentti.
ap
siitä toisesta työstä yhdessä kuukaudessa.
Omat verkkopankkitunnukset täytyy olla.
Näin itse teen eli soita verotoimistoon ja pyydä saada sivutulojen verokortti pääverokortiksesi. Arvioit vuositulosi itse ja he laskevat prosentin. Saat kopioida tätä verokorttia niin monelle työnantajalle kuin haluat vaikka. Huolehdit itse, ettei ansiosi ylitä rajaa.
Maksat siis ihan saman prosentin kuin päätuloista, ihan hassua että sen nimi on edes sivutyö.