3.lapsi tulossa, mies ei halua
En halunnut ehkäisyä itse käyttää, sanoin miehelle ihan suoraan että voisin 3.lapsen haluta, mutta kaksikin riittää jos ei hän enempää tahdo. Sanoin myös, että ehkäisy on sitten hänen harteillaan, jos ei vauvaa tahdo.
No, hän ei ehkäisyä käyttänyt ja olen raskaana. Mies vaikeroi ettei rahat ja voimavarat riitä kolmanteen, häntä ahdistaa. Mies on varmaan joillakin spekseillä "kunnollinen", korkeasti koulutettu ja turvallisessa vakituisessa työssä. En vaan jaksa ymmärtää, miksi toimii näin?
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Tämä vähenee jatkossa. Ihmisten on pakko ajatella asioita etukäteen.
Samoin yh:t kyynelehtimässä täällä matalapalkka-alalla. Missä on isä elättämässä?
Samoin "jätä se sika" -kommentit. Yksin ei pärjää.
Yhteiskunta ei auta enää. Rahat menevät niille, jotka käyvät töissä. Mitä väärää tässä on?
Kokoomus on tällä hetkellä Suomen suosituin puolue, meni juuri demareiden ohi.
Ylimääräiset rahat kuuluvat sairaille ja vanhuksille.
Häpeä ap.
Ja apn syytä on siis hallituksen toimet...? Mitähän yrität sanoa?
Siinä taas lapsi saa mahtavan lähtökohdan elämälleen. Hienosti toimittu, AP ja apinamies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläri, ehkäsyn pitäis näköjään olla aina naisen harteilla
Mikä yllätys se on ? Ihan oikeasti ehkäisy on sen harteilla kumpi voi raskaaksi tulla. Onneksi olen jo tarpeeksi vanha, ettei enää tätä tasa-arvo paskaa pidä edes miettiä, kun tuollaiseksi mennyt. Edelleen on väärin pakottaa ketään isäksi tai äidiksi, pitäisi olla laitonta
Voi kuule, ei se ole mikään pakko nussia jos ei halua ottaa vastuutaan ehkäisystä. Voi vetää tumppuun vaikka koko loppuelämsä, ei tule ainakaan ei-toivottuja raskauksia eikä tarvi käyttää kumia :)
Mutta kun miesten kaksoisstandardit <3
Tämä
En kyllä ymmärrä miksi haluat tehdä lapsen miehen kanssa, joka ei ole valmis siihen lapseen. Toivottavasti hänestä ei tule katkera ja lapset vaan kärsii.
Vierailija kirjoitti:
No ap on tyhmä, mutta ei sen vuoksi, että antoi miehen pnna paljaalla. Hän on tyhmä siksi, että reagoi miehen puheisiin kuittaamalla ne vaikeroinniksi.
Mies ei ole sanonut, että hän ei halua kolmatta lasta, vaan että häntä pelottaa taloudelliset resurssit ja jaksamisen voimavarat. Ihan aiheellisia pelkoja, joista voisi asiallisesti ja ratkaisukeskeisesti jutella, eli esim. miten taloutta voisi vakauttaa ja voisiko verkostoa vahvistaa.
Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi aidosti vahinkoraskaus, eli ehkäisy pettänyt kaikista varmisteluista huolimatta.
Mutta ap:n raskaus ei ole vahinko, vaan mies on hyvin tiennyt paljaalla pistäessään, että on hyvin suuri todennäköisyys, että parin viikon päästä ap odottaa vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä kitise ap, siihen tekoon tarvitaan aina kaksi. Et siis katsonut että käytti kortsua, kun et itse käytä kierukkaa tai pillereitä.
AP luotti mieheen, että mies hoitaa ehkäisyn , kun näin oli sovittu.
Meillä aikoinaan, kun kolmatta lasta vaimo ehdotti, niin sanoin, että vaimon pitää ottaa huomioon myös minun jaksamiseni. Lupasi ottaa huomioon, mutta eihän se sitä mitenkään tehnyt. Kolmas lapsi tuli ja olen erittäin iloinen, asiasta on tosin aikaa.
Lapsesta olen iloinen, mutta vaimon kanssa alkoi suhde pahasti repeilemään, kun ei minun terveyteni tuntunut painavan kokonaisuudessa mitään. No, on ne lapset tärkeämpiä kuin vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä ihmeen takia harrastit seksiä ilman ehkäisyä kun tiesit ettei mies halua enää lasta? Siitä seksistä voi avioliitossakin kieltäytyä jos kondomi ei ole päällä.
Oletko ihan tosissasi sitä mieltä, ettei nainen voi haluta seksiä vain seksin vuoksi? Miksi seksistä pitäisi kieltäytyä, kun haluttaa?
Tämä. Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvalla sinkkunaisella on miespuolisia kavereita, koska naisen seura pelkiltään ei ole minkään arvoista.
Ymmärrän sen, että on miehiä, jotka eivät pidä naisista. En minäkään pidä kaikista miehistä. Mutta sitä on vaikea ymmärtää, miksi nää misogynistit roikkuu naisvaltaisilla palstoilla? Miksi eivät keskitty vain toisiin, samanmielisiin
Mikä siinä ei ollut totta? Ei minulla ainakaan ole sinkkuna ollut miespuolisia kavereita muuta kuin sellaisia jotka yrittävät päästä pukille.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi haluat tehdä lapsen miehen kanssa, joka ei ole valmis siihen lapseen. Toivottavasti hänestä ei tule katkera ja lapset vaan kärsii.
Ei lapsilla ole merkitystä, ainoastaan muijan tarpeilla. Lapsen etu ei lisääntyjillä koskaan mene oman edun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä yllätys se on ? Ihan oikeasti ehkäisy on sen harteilla kumpi voi raskaaksi tulla. Onneksi olen jo tarpeeksi vanha, ettei enää tätä tasa-arvo paskaa pidä edes miettiä, kun tuollaiseksi mennyt. Edelleen on väärin pakottaa ketään isäksi tai äidiksi, pitäisi olla laitonta
Ihan oikeasti ehkäisy on on sen harteilla, joka ei halua lapsia.
Tasa-arvoisessa liitossa tehdään yhteinen päätös, joko lapsia lisää tai sitten ei. Nyt toinen teistä jyrää, arvaa kumpi.
Kuinka usein sitä pitää oikein ..ssia?
Varmat päivät.
Kiimaset kanit.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap saattoi tietää etukäteen, ettei mies ole valmis, jos mies ilmoitti siitä jälkikäteen? Luuletko, ettei tää koulutettu mies tiedä, miten niitä lapsia tulee ilman ehkäisyä?
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kitise ap, siihen tekoon tarvitaan aina kaksi. Et siis katsonut että käytti kortsua, kun et itse käytä kierukkaa tai pillereitä.
AP luotti mieheen, että mies hoitaa ehkäisyn , kun näin oli sovittu.
Eipä se mieskään katsonut, ettei hänellä sitä ole. Miksi se olis ollut apn tehtävä, kun oli selkeästi tilanteen miehelleen kertonut. Miehen tehtävä oli hoitaa homma siten, kuin mies itse haluaa. Eli ehkäisy, jos ei halua lasta, ei-ehkäisy, jos lapsi on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä ihmeen takia harrastit seksiä ilman ehkäisyä kun tiesit ettei mies halua enää lasta? Siitä seksistä voi avioliitossakin kieltäytyä jos kondomi ei ole päällä.
Oletko ihan tosissasi sitä mieltä, ettei nainen voi haluta seksiä vain seksin vuoksi? Miksi seksistä pitäisi kieltäytyä, kun haluttaa?
Tämä. Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvalla sinkkunaisella on miespuolisia kavereita, koska naisen seura pelkiltään ei ole minkään arvoista.
Ymmärrän sen, että on miehiä, jotka eivät pidä naisista. En minäkään pidä kaikista miehistä. Mutta sitä on vaikea ymmärtää, miksi nää misogynistit roikkuu naisvaltaisilla palstoilla
Totta oli se, että kommentti on naisvihamielinen. Ja se, ettei liittynyt keskusteluun mitenkään. Se, onko sinulla kavereita tai ei, ei liity aiheeseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsilla ole merkitystä, ainoastaan muijan tarpeilla. Lapsen etu ei lisääntyjillä koskaan mene oman edun edelle.
Eiköhän apn mies ihan omia tarpeitaan tyydyttänyt, tulokset tietäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti ehkäisy on on sen harteilla, joka ei halua lapsia.
Tasa-arvoisessa liitossa tehdään yhteinen päätös, joko lapsia lisää tai sitten ei. Nyt toinen teistä jyrää, arvaa kumpi.
Joo mies. Tekee mitä lystää ja narisee lopputulelmasta.
Olisin halunnut kolmannen lapsen, nyt on liian myöhäistä ja pitäisi vaihtaa vaimoa. Kuuntelimme ehkä liikaa yhtä katkeraa vmäistä sukulaistätiä jolla ei ole lapsia. No kaksi on parempi kuin ei yhtään.
Mies itse meni astuttamaan muijansa. Ihan oikein miehelle ja lapselle kummallekin kärsiä sitten!!!!
No niinpä. Luulis, et apn on vaikea hyvksyä mieheltään enää mitään, kun mies ei tuon vertaa kunnioita. Voi vain toivoa, et mies petraa raskauden edetessä.