Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joululahjaketju 2023

Vierailija
29.11.2023 |

Ajattelin, että voitaisiin koota joululahjaideoita ja kertoa samalla, mitkä lahjat ovat edellisinä vuosina olleet hittejä tai huteja. Jos olet keksinyt jo mainion joululahjan, tai tiedät, että ystäväsi/lapsesi/äitisi/pappasi/kollegasi on pitänyt hurjasti jostain jutusta viime aikoina, kerro mistä, niin voimme varastaa ideasi!

Itse etsin lahjaa 1.5v poikalapselle: mistä teidän lapset tykkäävät/tykkäsivät tuossa iässä?

Joulumieltä ja -rauhaa kaikille av-laisille!

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille lahjakortti kasvohoitoon jossa saaja voi valita erilaisia hemmotteluvaihtoehtoja. 

Vierailija
22/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v tytölle pehmolelu lempihahmosta.

7v pojalle toiveen mukainen roolipelivaate (itsetehty, koska ei ihan löydy kaupoista).

7v pojalle Minecraft-legopaketti toiveen mukaan.

15v pojalle sopisi esimerkiksi langattomat kuulokkeet.

18v pojalle joko rahaa tai lahjakortti vaatekauppaan/S-liikkeen lahjakortti.

20v tytölle painopeitto.

90v anopille suuri kukkakoriasetelma paikallisesta kukkakaupasta, appiukko hankki tämän ennen, vielä viime jouluksikin oli tilannut (ja maksanut) sellaisen ennenkuin kuolla kupsahti.

Teinipojille t-paita, pitkät kalsarit, collegehousut ja huppari. Lempiväreissä.

Puolisolle kylpypyyhkeitä kesää ja uimakautta varten, käy päivittäin uimassa 4-10 kertaa, joten pyyhkeitä kuluu.

Puolisolle tukkupakkauksia suklaapatukoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsille (1v ja 3v) tilasin satukirjat omalla nimellä. 

Teineille lahjakortit vaateliikkeeseen.

Vanhemmille ja isovanhemmille joulukukka-asetelmat.

Vierailija
24/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tähän vielä lisäykseksi kohtuuhyväksi todettuja lahjoja, jotta saadaan homma käyntiin:

- Suoratoistopalvelut (Spotify, Netflix, Bookbeat, jne.)

- Itseleivotut (leivät, kuivakakut, konvehdit, toffeet)

- Juomalavat (energiajuomat, pikkulimut)

- Hyvät keittiövälineet (veitset, viinilasit)

- DIY (neulotut, kaakaokokoelmat)

Juomalava? Siis noin sata tölkkiä? Miten kuljettelet/paketoit? Vai lahjakorttina?

Mun moka, myyntierä (eli 12 tai 24tlkl) eikä lava! Toisaalta, eiköhän jos jollain rahaa ja janoisia ihmisiä riittää niin iso lavakaan (ja sen paketointi) ei olisi ongelma..

Vierailija
25/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisäidilleni ostin oloasun. On niiden suurkuluttaja. Isä on vähän hankalampi, mutta taidan ostaa sille jotain laadukasta kotimaista hunajaa.

Lapset saa toivomiaan juttuja, eli vaatteita, vielä jonkun lelun, tablettikynän ja suklaata

Mies saa bluetooth-kaiuttimen

Itse toivoin uusia kuulokkeita, pyjaman ja jonkun jouluisen palapelin

Vierailija
26/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle pukinkonttiin muutama tunti opetusta golf-prolta, vanhimmat pojat (20v ja 21v) pääsevät kokeilemaan lentosimulaattorilla lentoa. Junnulle sitten pari lautapeliä, palapeli, maalaustarvikkeita, peli Nintendo Switchiin, Lego-auto ja drone. 

Äidille vielä lahja keksimättä, ikää 67v: tähän kaivattais ideoita

Olen itsekin antanut lentosimulaattorikokemuksen lahjaksi, ja lahjansaaja tykkäsi tosi paljon! Voisiko äitisi tykätä esim. jalkahoidosta, risteilylahjakortista, pöytägrillistä tai lämpöpeitosta?

Olen 62 v. ja kannatan jalkahoitoa ehdottomasti. Itse en sitä tarvitse, mutta vanhempani kävivät samalla jalkahoitajalla, kunnes eivät sairauksiltaan enää jaksaneet. Hoitoa antoi sitten yksityinen hoivayhtiö, joka kävi heillä kaksi kertaa päivässä. Jossain vaiheessa selkä ei enää taivu leikkaamaan kynsiä ja rasvatut ja hoidetut jalat tuntuvat niin kevyiltä.

Vierailija
27/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkukori, jossa erilaisia juustoja, keksejä ja minihilloja niiden kanssa, hedelmiä, hyvää suklaata ja viinipullo. Maailman paras lahja!

Hyi helvetti. Loukkaantuisin tuollaisesta lahjasta.

Vierailija
28/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoistavuotiaalle parasta on varmaan kiva simppeli iltasatukirja (jos olet itse hänen vanhempi, niin osta hyvä ihminen sellainen mitä jaksat lukea kymmeniä ja kymmeniä kertoja), pehmolelu saattaa olla rakas vuosienkin päästä, palikat alkaa varmaan myös kiinnostaa, niissäkin kannattaa miettiä sellaiset joilla jaksaa touhuta vielä parinkin vuoden päästä, koska liian lapsellisiksi jääneiden lelujen uusiminen on yksi lisätaakka pikkulapsen vanhemmuuteen. 

Vierailija
29/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolitoistavuotiaalle parasta on varmaan kiva simppeli iltasatukirja (jos olet itse hänen vanhempi, niin osta hyvä ihminen sellainen mitä jaksat lukea kymmeniä ja kymmeniä kertoja), pehmolelu saattaa olla rakas vuosienkin päästä, palikat alkaa varmaan myös kiinnostaa, niissäkin kannattaa miettiä sellaiset joilla jaksaa touhuta vielä parinkin vuoden päästä, koska liian lapsellisiksi jääneiden lelujen uusiminen on yksi lisätaakka pikkulapsen vanhemmuuteen. 

Kiitos vinkeistä! Satukirjaa olenkin ajatellut, ja hyvä tietää noita vinkkejä vanhemmankin näkökulmasta. Onko tollaset tekstuurikirjat vielä kivoja tossa iässä?

ap

Vierailija
30/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokavuotinen hitti on lippu matkamessuille ja siitä sitten ulkomaille

Vierailija
31/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle pukinkonttiin muutama tunti opetusta golf-prolta, vanhimmat pojat (20v ja 21v) pääsevät kokeilemaan lentosimulaattorilla lentoa. Junnulle sitten pari lautapeliä, palapeli, maalaustarvikkeita, peli Nintendo Switchiin, Lego-auto ja drone. 

Äidille vielä lahja keksimättä, ikää 67v: tähän kaivattais ideoita

Miksi junnulle noin hirveä kasa? 

Miten niin hirveä kasa? Kyllä meilläkin tuon verran annetaan ja muutama enemmänkin. Tuossakaan ei ole yhtään mitään krääsää, kivoja lahjoja. Meillä ei ostella pitkin vuotta mitään muuta kuin synttärilahjat. Ei mene lapsi pilalle siitä, että jouluna saa kymmenkunta harkittus pakettia. Oleellisempaa on se 364 muuta päivää joulujen välissä.

Vierailija
32/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei ole edes ruokaan, saati sitten lahjoihin. Kiitos Suomen terveydenhuollon, joka tuhosi terveyteni leikkauksen muodossa. Pieni eläke, suuret apteekkikulut ja terkkarissa käynnit. Jos jäisi edes ruokaan rahaa. Katkera ja väsynyt.

Vierailija
33/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortit lähetän postissa.

Vierailija
34/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tähän vielä lisäykseksi kohtuuhyväksi todettuja lahjoja, jotta saadaan homma käyntiin:

- Suoratoistopalvelut (Spotify, Netflix, Bookbeat, jne.)

- Itseleivotut (leivät, kuivakakut, konvehdit, toffeet)

- Juomalavat (energiajuomat, pikkulimut)

- Hyvät keittiövälineet (veitset, viinilasit)

- DIY (neulotut, kaakaokokoelmat)

Ei mitään itsetehtyjä juttuja jollei ole ihan 100% varma että lahjansaaja niistä myös pitää. Kaikki itsetehdyt syötävät menee meillä suoraan kompostiin tai lahjoitetaan eteenpäin. Samoin kaikki sisustuskrääsä ihan ehdoton ei, itse olen ainakin todella tarkka sisustuksen suhteen ja ostan ne kamat mieluummin itse. Ainoat itsetehdyt jotka meillä menee käyttöön on ne villasukat.

Vierailija
35/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin lahjansaajilta toiveet

- 15- vuotias toivoi lämmintä " karvalakkia" 

-13- vuotias lahjakorttia vaateliikkeeseen

- 8- vuotias  lahjakorttia Motonettiin

Itse olen 70 - vuotias mummeli

Ilahtuisin lehtitilauksesta esim. Hesarin kuukausiliite olisi hyvä.. Jalkahoidosta, kukasta, lahjakortista lankaliikkeeseen tai kirjakauppaan. 

Vierailija
36/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttekö te lahjansaajilta mitä haluavat? Mitä järkeä on paketoida jos ei ole yllätys.

Vierailija
37/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni harrastaa lukemista ja ranskan opiskelua, joten tilasin pari hänen lempikirjaansa ranskaksi. Lisäksi ostin rannekorun ja huulipunan. Rannekorua hän ihasteli jo aiemmin syksyllä kaupassa ja huulipunaa toivoi itse. 

Vierailija
38/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille lahjakortti kasvohoitoon jossa saaja voi valita erilaisia hemmotteluvaihtoehtoja. 

EIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIIEIEIEIEIEIEIEIE!!!!!!!!!

Ei herranjumala mitään tuollaisia, ei kasvohoitoja, hierontaa, jalkahoitoja!  Hitto mä oksennan ajatuksestakin, että joku (vieraampi) ihminen koskee muhun. Jos on PAKKO hankkia lahjakortti tuollaiseen, niin sitten sellainen, joka sisältää myös mahdollisuuden ostaa tuotteita eikä vaan niitä hoitoja.

Sama juttu. En minäkään halua.

Mitä ihmettä ostaisin 9v pojalle?

Legoaika on ohi. Lautapeleistä hän tykkää, mutta niitä on tarpeeksi. Samoin vaatteita. Mikä mahtaa olla tämän joulun hittituote tuon ikäiselle?

Vierailija
39/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolle kylpypyyhkeitä kesää ja uimakautta varten, käy päivittäin uimassa 4-10 kertaa, joten pyyhkeitä kuluu.

Pullervo, sinäkö siellä?

Vierailija
40/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop