Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joululahjaketju 2023

Vierailija
29.11.2023 |

Ajattelin, että voitaisiin koota joululahjaideoita ja kertoa samalla, mitkä lahjat ovat edellisinä vuosina olleet hittejä tai huteja. Jos olet keksinyt jo mainion joululahjan, tai tiedät, että ystäväsi/lapsesi/äitisi/pappasi/kollegasi on pitänyt hurjasti jostain jutusta viime aikoina, kerro mistä, niin voimme varastaa ideasi!

Itse etsin lahjaa 1.5v poikalapselle: mistä teidän lapset tykkäävät/tykkäsivät tuossa iässä?

Joulumieltä ja -rauhaa kaikille av-laisille!

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään tehdä kuvakirjoja perheelleni, ne ovat aina suosittuja. Isälle ostan ristikkokirjan, äidille villasukat, veljelle käsirasvaa ja sukkia. Ystävilleni leivon usein esim. taatelikakkua, tai ostan pähkinöitä, juustoja tms. syötävää.

Vierailija
82/122 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjaideoita iäkkäille vanhemmille: käyttötavaraa kuten tyyny, peitto tai pussilakanat, lämmin kylpytakki tai villakerrasto. Rikkaimuri, jos jaksavat vielä itse siivota, helpottaa päivittäisessä siivouksessa. Kaunis seinäkalenteri tai useamman vuoden pöytäkalenteri ja hyvin kädessä pysyvä kynä (apuvälinekaupoista saa mm. kynänpaksuntimia). Lämpimät tohvelit, tai villainen torkkupeitto. Liiketunnistimella toimiva valo. Itseleivottu maustekakku. 

Alakoululaiselle: pussilakanat, (uima)pyyhe, koulutarvikkeita (vihkot, kynät jne.), seinäkello omaan huoneeseen riittävän selkeillä numeroilla, säilytyskori pikkutavaroille, pikkureppu/-laukku, karttapallo valolla, kirjoitusalusta, askartelu- tai taidetarvikkeita.

Alakoululaiselle osa noista ideoista turhia. Koulutarvikkeita ei missään tapauksessa ellei ole toivonut, ja silloinkin laadukkaita tuotteita eikä vitosen settiä, jossa pari lyijykynää, viivotin, surkea terotin ja käyttökelvoton pyyhekumi jollain kivalla kuviolla. Seinäkelloa tuskin tarvitsee, ellei juuri ole saanut omaa huonetta. Kirjoitusalustakin vain jos erikseen toivottu, useimmat lapset saavat sen jo syksyllä koulun alkaessa. Reppu/laukku voi olla tarpeellinen, mutta tarkkana sen kanssa, ettei tule hutiostoa. Jos on toiveena tietty malli ja väri, niin älä poikkea siitä, voi olla jokin harrastuskamojen kuljettamiseen tarvittava ominaisuus juuri siinä mallissa.

Pussilakanat ja pyyhkeet ovat loistavia lahjoja, niille on käyttöä ja eivät heti vuoden tai kahden päästä jää turhiksi. Samoin askartelu- ja taidetarvikkeet ovat hyviä lahjaideoita, niistäkin riittää iloa pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeitto on ollut hitti, vaatii tietysti vähän ekstravoimia kun vaihtaa lakanat :D

Vierailija
84/122 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle pukinkonttiin muutama tunti opetusta golf-prolta, vanhimmat pojat (20v ja 21v) pääsevät kokeilemaan lentosimulaattorilla lentoa. Junnulle sitten pari lautapeliä, palapeli, maalaustarvikkeita, peli Nintendo Switchiin, Lego-auto ja drone. 

Äidille vielä lahja keksimättä, ikää 67v: tähän kaivattais ideoita

Miksi junnulle noin hirveä kasa? 

Sen ikäinen varmaan vielä odottaa lahjoja ja ilahtuu niistä aidosti.

Vierailija
85/122 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummilapsille (1v ja 3v) tilasin satukirjat omalla nimellä. 

Teineille lahjakortit vaateliikkeeseen.

Vanhemmille ja isovanhemmille joulukukka-asetelmat.

Ihan kivoja. Millainen mahtaa olla vanhemman polven rahatilanne? Jos heillä on

pieni tulotaso, antaisin mieuummin syötäviä lahjoja, joista on hyötyä. Kahvipaketteja

saajan mieltymyksen mukaan, keksejä, jotain muuta ylellisempää syötävää.

Vierailija
86/122 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 pojalle niken huppari, Hugo Boss lahjapakkaus, laadukkaita boxereita ja kuoressa 50e.

Ei toivonut mitään muuta, kun afrikan tähti deluxe pelin meille yhteisesti ja tämänkin saa tietysti. 

Vierailija
87/122 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppiselle miehelleni ostin pilkkivavan ja merinovillapipon ettei jäällä tule kylmä. 

Vierailija
88/122 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjaideoita iäkkäille vanhemmille: käyttötavaraa kuten tyyny, peitto tai pussilakanat, lämmin kylpytakki tai villakerrasto. Rikkaimuri, jos jaksavat vielä itse siivota, helpottaa päivittäisessä siivouksessa. Kaunis seinäkalenteri tai useamman vuoden pöytäkalenteri ja hyvin kädessä pysyvä kynä (apuvälinekaupoista saa mm. kynänpaksuntimia). Lämpimät tohvelit, tai villainen torkkupeitto. Liiketunnistimella toimiva valo. Itseleivottu maustekakku. 

Alakoululaiselle: pussilakanat, (uima)pyyhe, koulutarvikkeita (vihkot, kynät jne.), seinäkello omaan huoneeseen riittävän selkeillä numeroilla, säilytyskori pikkutavaroille, pikkureppu/-laukku, karttapallo valolla, kirjoitusalusta, askartelu- tai taidetarvikkeita.

Alakoululaiselle osa noista ideoista turhia. Koulutarvikkeita ei missään tapauksessa ellei ole toivonut, ja silloinkin laadukkait

Ei pussilakanoita lapselle lahjaksi. Se ei ole lahja vaan kotiin hankittava perusasia kuten tiskiaine tms. Noista hankkisin ainoastaan karttapallon ja sen olen hankkinutkin. Joitakin askartelutarvikkeita myös olen hankkinut, esim. kynäpaletteja, kun lapsi tykkäsi piirtää. Penaalin ostin kerran. Jotain tällaista voi olla joukossa, mutta pääpaino ilahduttavissa leikkimiseen ja pelaamiseen sekä harrastuksiin liittyvissä asioissa. Jos vaatteita ostaa, niin sitten jokin merkkituote tai sellainen, jota lapsi on toivonut. Joululahja pitää olla jotain extraa, ei liian arkinen. Sellainen, joka ilahduttaa. Nyt hankin lapselle pelituolin, jalkapallon, julisteen, hupparin ja sitten katson, jos jotakin kivaa tulee vielä vastaan. Kaikki hyödyllistä ja toivottua, mutta kuitenkin hieman extraa. 

Vierailija
89/122 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vaan,että pääsisin lapsineni syyhystä eroon jouluksi.T.köyhä erityislapsen yh.äiti

Hyvää Joulua kaikille ja rauhaa maailmaan,erityisesti Ukrainaan!

Vierailija
90/122 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukselle kokoisin herkkukorin. Pitää myös huomioida, tekeekö hän vielä ruokaa itse.

Riisi

Sekahedelmät, luumut

Kahvi, tee

Hunaja

Mustaherukkamehu

Hillo

Keksit, suolaiset ja makeat

Juustolajitelma

Itseleivotut tuotteet

Suklaa

Onhan sitä vaikka mitä. Jos lahjan saaja on vähävarainen, herkkukoriin voi kerätä tuotteita, joista on pitkään iloa

Vierailija
91/122 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon vienyt ystävälle ajoissa ennen joulua joulukuusen.

Lähetän ensin kuvan ja sitten kaadan.

Omalta tontiltani tietty.

Ain on tykänny.

Vierailija
92/122 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostaisin 27v miehelleni? Olen opiskelija ja hän juuri viime vuonna valmistui ja pääsi töihin niin hän on paljon varakkaampi kuin minä. Tuntuu ettei minulla ole varata oikein mihinkään kivaan, budjetti noin 50e 

Vierailija
93/122 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiselle äidilleni joku kirja tai lahjakortti kirjakauppaan. Siskolle kampaamolahjakortti tai uudet rukkaset. Isukille semmonen lämmin läppäkorvahattu, jossa korvat pysyy lämpiminä pilkilläkin.

Vierailija
94/122 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienille lapsille ostaisin jonkun lelun, jota itse toivoneet. Kysyisin lapselta itseltään tai vanhemmilta. 

Vierailija
95/122 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ostaisin 27v miehelleni? Olen opiskelija ja hän juuri viime vuonna valmistui ja pääsi töihin niin hän on paljon varakkaampi kuin minä. Tuntuu ettei minulla ole varata oikein mihinkään kivaan, budjetti noin 50e 

Tykkääkö hän syödä ravintolassa? Oisko 50 e ravintolalahjakortti? Mistä miehesi on kiinnostunut? Kyllähän 50 eurolla jo saa kaikenlaista kivaa. Kirjan jos tykkää lukea esim.

Vierailija
96/122 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon vienyt ystävälle ajoissa ennen joulua joulukuusen.

Lähetän ensin kuvan ja sitten kaadan.

Omalta tontiltani tietty.

Ain on tykänny.

Ihana. Tykkäisin kyllä itsekin 🎄🎁

Vierailija
97/122 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukukka. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta itse ilahtuisin, kun en kuitenkaan raaskisi itselleni sellaista ostaa. Tämä nyt tietysti aikuiselle, lapset ei niinkään taida välittää.

Ostan aina itselleni joulukukan ennen              joulua joka yleensä on Amaryllis josta              on pitkään iloa.

Vierailija
98/122 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille lahjakortti kasvohoitoon jossa saaja voi valita erilaisia hemmotteluvaihtoehtoja. 

EIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIIEIEIEIEIEIEIEIE!!!!!!!!!

Ei herranjumala mitään tuollaisia, ei kasvohoitoja, hierontaa, jalkahoitoja!  Hitto mä oksennan ajatuksestakin, että joku (vieraampi) ihminen koskee muhun. Jos on PAKKO hankkia lahjakortti tuollaiseen, niin sitten sellainen, joka sisältää myös mahdollisuuden ostaa tuotteita eikä vaan niitä hoitoja.

Sama juttu. En minäkään halua.

Mitä ihmettä ostaisin 9v pojalle?

Legoaika on ohi. Lautapeleistä hän tykkää, mutta niitä on tarpeeksi. Samoin vaatteita. Mikä mahtaa olla tämän joulun hittituote tuon ikäiselle?

Tiedän yhden 9 vuotiaan joka toivoo Pokemoneja.

Vierailija
99/122 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi virkattu huivi

Iskä virkattu huivi

Iskän naisystävä korusetti

Kaveri virkattu huivi

Kummipoika tuubihuivi ja kirja (ostettu)

Kaveri 2 pussukka ja neulemerkit

Kummipoika 2 virkattu pehmo

Kaveri 3 tuubihuivi ja koru

Lapsi 6v: pussukka

Lapsi 7v: pipsa possu-pussukka ja pinkkibtuubihuivi

Lapsi 6v : tuubihuivi 

Lapsi 9v : tuubihuivi + panta-setti

Sukulainen noin 30v: pikku mariskooli +2 kivituikkua mieleisessä värissä

Sisko lämpöponcho ja korusetti

Mies pokemon pehmo (ostettu)

Omat lapset : 

7v : palapeli, virkattu pehmo 6v: muroja 2 pkt (oma toive), muovailuvahaa (toive) ja vesivärivärityskirja. Yhteiseksi herätyskello. 2v: vesivärivärityskirja

Mummolle taittelen kirjasta joulukuusen, edelliset kuuset on aina esillä 

Yhdelle kaverille ostan vielä jotain kosmetiikkaa, ehkä 2 erilaista shampoota kuin tykkää vaihdella shampoota 

Muut tehty itse, paitsi ne joista erikseen mainittu että ostettu 

Vierailija
100/122 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro millanen mies on? Tykkääkö videopeleistä, urheilusta, lukemisesta? Painopeitto taidettiin mainita ja se menisi budjettiin