Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä tämän nyt on? Onko laitonta tarjota omia palveluita kaupan ilmotustaululla?

Vierailija
28.11.2023 |

Esim. Hiusten leikkaus omalla kotiparturi vehkeellä miehet 10€ tms.

Lisäten en ole parturi vaan pelkkä maalikko.

Onko tällaisesta ilmoitettava johonkin vai voiko vain jättää ilmoitustaululle ilmon ja odottaa, että tärppää. Voiko joutua vaikeuksiin?

Lain edessä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On laillista.

Lain mukaan sinun pitää ilmoittaa tulosi verottajalle ansiotuloina.

Kunhan toiminta on pientä niin silloin ei tarvitse tehdä muita ilmoituksia eikä maksaa muita maksuja. Myöskään ALV:ia ei tarvitse periä kun toiminta on pientä. Sitten jos alat tienata useita tuhansia euroja vuodessa sinulle tulisi enemmän erilaisia toimintaan liittyviä velvollisuuksia ja maksuja.

Verotarkastuksen varalle on pidettävä kirjanpitoa ja annettava asiakkaalle kuitti.

Vierailija
22/27 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On töitä, joiden mainostaminen on kiellettyä. Itse työ on laillista, kunhan maksaa verot ja sivukulut sekä huolehtii kirjanpidosta.

Ja kunhan tekee työn itse eikä palkkaa siihen muita tai käytä siihen toisen omistamia tiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On töitä, joiden mainostaminen on kiellettyä. Itse työ on laillista, kunhan maksaa verot ja sivukulut sekä huolehtii kirjanpidosta.

Ja kunhan tekee työn itse eikä palkkaa siihen muita tai käytä siihen toisen omistamia tiloja.

Onko minulta mennyt jotain ohi, vai onko "parturointi" nykyään joku yleinenkin kiertoilmaus prostituutiolle? Vai puhutko vain lämpimäksesi aiheeseen täysin liittymättömiä juttuja?

Vierailija
24/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi Sanaa vehje ilmoituksessa. 

Jos olet työtön saat tukien päälle tienata tietyn summan kuukaudessa. 

On hyvä mainita ettei ole alan koulutusta niin ei johda ketään harhaan.

Vierailija
25/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole yritystä, niin silloin asiakkaan pitäisi periaatteessa huolehtia yksityisenä työnantajana verojen maksusta ja ilmoittamisesta.

Vierailija
26/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjähän se on parturikin. Alv-velvollinen jos tuloja tarpeeksi. Yel-pitää maksaa, vakuutukset jne. jne.

Vierailija
27/27 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi laitonta?

No, kun ei noista verottajista tiedä.

Nehän haluaa jo kohta puuttua pullojen keräämiseenkin.

Ap

Mikäli tienaat riittävästi, niin sinun tulee maksaa verot ja työnantajamaksut. Ihan sama tienaatko kotiparturina, pullonkerääjänä, kaupan kassalla vai pääministerinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi