Mitenkä tämän nyt on? Onko laitonta tarjota omia palveluita kaupan ilmotustaululla?
Esim. Hiusten leikkaus omalla kotiparturi vehkeellä miehet 10€ tms.
Lisäten en ole parturi vaan pelkkä maalikko.
Onko tällaisesta ilmoitettava johonkin vai voiko vain jättää ilmoitustaululle ilmon ja odottaa, että tärppää. Voiko joutua vaikeuksiin?
Lain edessä.
Kommentit (27)
On töitä, joiden mainostaminen on kiellettyä. Itse työ on laillista, kunhan maksaa verot ja sivukulut sekä huolehtii kirjanpidosta.
Ja kunhan tekee työn itse eikä palkkaa siihen muita tai käytä siihen toisen omistamia tiloja.
Vierailija kirjoitti:
On töitä, joiden mainostaminen on kiellettyä. Itse työ on laillista, kunhan maksaa verot ja sivukulut sekä huolehtii kirjanpidosta.
Ja kunhan tekee työn itse eikä palkkaa siihen muita tai käytä siihen toisen omistamia tiloja.
Onko minulta mennyt jotain ohi, vai onko "parturointi" nykyään joku yleinenkin kiertoilmaus prostituutiolle? Vai puhutko vain lämpimäksesi aiheeseen täysin liittymättömiä juttuja?
En käyttäisi Sanaa vehje ilmoituksessa.
Jos olet työtön saat tukien päälle tienata tietyn summan kuukaudessa.
On hyvä mainita ettei ole alan koulutusta niin ei johda ketään harhaan.
Jos sinulla ei ole yritystä, niin silloin asiakkaan pitäisi periaatteessa huolehtia yksityisenä työnantajana verojen maksusta ja ilmoittamisesta.
Yrittäjähän se on parturikin. Alv-velvollinen jos tuloja tarpeeksi. Yel-pitää maksaa, vakuutukset jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi laitonta?
No, kun ei noista verottajista tiedä.
Nehän haluaa jo kohta puuttua pullojen keräämiseenkin.
Ap
Mikäli tienaat riittävästi, niin sinun tulee maksaa verot ja työnantajamaksut. Ihan sama tienaatko kotiparturina, pullonkerääjänä, kaupan kassalla vai pääministerinä.
Verotarkastuksen varalle on pidettävä kirjanpitoa ja annettava asiakkaalle kuitti.