Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko täällä keskusteltiin demoneja manaavista suomalaispapeista?

Vierailija
28.11.2023 |

Juttu kahdesta papista oli tänään iltasanomissa, yritän etsiä kohta linkin. 

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luopunut uskosta noin 25 vuotta sitten, erosin kirkosta, en ole liittänyt lapsiani kirkkoon, kuuntelen ns. kirkonpolttomusaa, kirjahylly notkuu okkultistisia teoksia ja olen rienannut jumalaa ja uskontoa lukemattomat kerrat. Eipä ole demoneita näkynyt. Miten kummassa sitten uskoville riittää yksi pieni mielenkiinnon osoitus pimeitä voimia kohtaan ja hups, paha henki pääsee valtaan? Ja kyllä minäkin olen selittämättömiä asioita kokenut, mutta nämä riivaukset ovat vain ja ainoastaan osa kovan luokan hihhulointia, ei mitään muuta. 

Vierailija
102/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella riivattujaon onneksi meidän levysasteillamme aika vähän (Afrikka esim onkin sitten jo toinen asia).  Heitä joilla on jokin side/ painostus/ kahle, heitä kyllä löytyy.  Lääke tässäkin on rukous, siteistä päästäminen. Myös ns. sukukiroukset joista kyllä suurin osa on kuullut, ovat jonkun uskoontultua, toisinaan hyvä katkaista. Itse toivon että kuten Jeesuksen omat ovat kutsuttu, vaeltamaan vapaina, toivon että näin jokainen uskova kokee.,Siten jos vapautuspalvlutehtävään on kutsuttu, niinkuin nämä papit (raskas homma), siunataan heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella riivattujaon onneksi meidän levysasteillamme aika vähän (Afrikka esim onkin sitten jo toinen asia).  Heitä joilla on jokin side/ painostus/ kahle, heitä kyllä löytyy.  Lääke tässäkin on rukous, siteistä päästäminen. Myös ns. sukukiroukset joista kyllä suurin osa on kuullut, ovat jonkun uskoontultua, toisinaan hyvä katkaista. Itse toivon että kuten Jeesuksen omat ovat kutsuttu, vaeltamaan vapaina, toivon että näin jokainen uskova kokee.,Siten jos vapautuspalvlutehtävään on kutsuttu, niinkuin nämä papit (raskas homma), siunataan heitä.

Tämä oli taas tyhmintä mitä olen aikoihin lukenut.

Vierailija
104/122 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riivaajia ei pitäisi ajaa pois kuin pakko tilanteessa ja jossa riivattu haluaa ja on valmis seuraamaan kristusta. Muussa tapauksessa riivaaja tulee takaisin ja ottaa kaverinsa mukaan. Riivatun olo on pahempi kuin ennen ensimmäistä riivausta.

Vierailija
105/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä arvauksia sille, miksi meillä on vähän "riivattuja", kun taas Afrikassa on paljon?

Omia arvauksia:

a) ihmiset ovat täällä keskimäärin vähemmän kiihkeästi uskonnollisia

b) ihmiset ovat täällä keskimäärin vähemmän taikauskoisia

c) ihmiset ovat täällä keskimäärin korkeamman lukeneisuustason omaavia, joten ns. "riivaukset" ymmärretään useammin mielenterveyden häiriöksi

d) täällä on helpommin saatavilla oikeaa apua mielenterveysongelmiin, siinä missä köyhälle afrikkalaiselle ainoa saatavissa oleva "apu" voi hyvin olla pappi, imaami tai muu vastaava poppamies

Vierailija
106/122 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkon henkilöt ovat vääriä sekaantumaan tuohon asiaan. Meillä muilla ei ole mitään uskonnollisia taustoja, kun taas sillä uskomisella johonkin yleisesti hyväksyttyyn on suuri merkitys "manailijan" tekemisellä. 

Menepä kertomaan tämä ns mielipiteesi katoliseen kirkkoon. Ja kuten sanottua: ihminen hakeutuu tuollaiseen rukoukseen itse, ketään sinne ei viedä, missään tilanteessa. 

Mielenterveysongelmat ovat sairauksia. Se, että potentiaalisesti mt-ongelmista kärsiviä (ja toistuvista väitteistä huolimatta noita ei artikkelin perusteella suljeta pois, vaan kyseessä on puhtaasti ei-ammattilaisen eli papin arvio, joka ei ole lähtökohtaisesti sen laadukkaampi arvio kuin sinun tai minun suorittama) ohjataan sellaisen "palvelun" piiriin, jonka toimivuutta ei ole koskaan pystytty millään tavalla osoittamaan ei ole sen eettisempää kuin syöpäsairaan ohjaaminen enkelihoitoihin lääkärin sijaan.

Vierailija
107/122 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain varmasti on olemassa, mutta me emme sitä kunnolla ymmärrä. En tiedä ymmärtävätkö nämä papitkaan. Omasta tarinastani ja kokemuksestani voisi ohjata kauhuleffan, mutta en halua sitä tämän enempää lähteä avaamaan. Ehkä kirjoitan aiheesta joskus vielä kirjan, jos siihen asti hengissä selviän. Yksi meistä menehtyi jo.

Vierailija
108/122 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tänne ketjuun pesiytynyt myrkyllisiä ihmisiä. Nuo papit tekevät arvokasta ja suorastaan vaarallista työtä, hienoa että he jaksavat sitä.

Ehkäpä jotkut täällä kirjoittavista saavat itsekin aikanaan yliluonnollisia kokemuksia ja huomaavat, että henkimaailma ja hyvä ja paha ovat olemassa.

Jälkimmäistä pointtiasi en epäile lainkaan, mutta meidän ihmisten ymmärrystä, käsityskykyä ja uskomuksia kyseisestä asiasta kyllä epäilen.

Ja mikä on se mittari, jolla varmuudella pystytään erottamaan psykoosi ja pahat henget toisistaan? Minun tietojen mukaan sellaista ei ole olemassakaan, joten herää kysymys, että miten nuo papit voivat varmuudella sanoa, että kyse ei ole mielenterveysongelmasta? Ja entä jos joku jolla on diagnosoitu psykoosi, onkin oikeasti jonkin pahan henkisen tahon vallassa! Me emme sitä oikeasti voi tietää. 

Ja siis tämä vastauksena sille, joka kertoi ketjussa tuntevansa ainakin toisen näistä papeista ja kehui, että hän on hyvin "tieteellinen" ja rationaalinen henkilö.

Mistä sitäkään tiedetään, vaikka kaikki ne pyhien kirjojen hengelliset kokemukset, joita on perinteisesti tavoiteltu valvomalla, paastoamalla, sienillä, yrteillä, ärsykkeiden poistamisella, jne. olisivatkin psykooseja nekin?

Vierailija
109/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat aloittaa kollegoistaan muista papeista, siellä sitä demonin karkoitusta eniten tarvittaisiin.

Oletko sukupuolisekoilija ja woke?

En ole, mutta tehtävästään palkkaa tai muuta korvausta vastaanottava pappi on Mammon-demonin vallassa.

Oletko kuullut sellaisista papeista, voisitko nimetä heitä?

Vierailija
110/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, kenen mielestä nämä demonit ovat totta, selittäkää miksi ne eivät koskaan ota valtaansa ihmistä, joka avoimesti kutsuu niitä puoleensa. Esimerkiksi artikkelissa varoitetaan okkultismista. Silti yksikään vakavissaan okkultismia harjoittava ihminen ei ikinä joudu demonin valtaan. Sen sijaan he kirjoittavat kirjoja, harjoittavat rauhassa rituaalejaan ja käyvät puhumassa talkshow-ohjelmissa. Samoin ikinä kukaan avoimesti Jumalaa ja Jeesusta pilkkaava ja uskonnollista kuvastoa häpäisevä, vaikkapa blackmetal-muusikko, ei joudu demonin valtaan. Sen sijaan he julkaisevat levyjä, kiertävät keikoilla ja antavat haastatteluja. Miksi demonin valtaan joutuva on aina kristitty, joka ei ole tehnyt mitään varsinaista pahaa? Miettikääpä hetki sitä. 

Jos haluaa perehtyä demoneihin, on ehkä hyvä mennä joksikin aikaa elelemään Afrikan (tai miksei Intiankin tmvast) syrjäisille seuduille seuraamaan elämän menoa. - Onhan sieltä noista demonien ilmenemisistä suomalaisillakin kokemusta. (Ettei tarvitsisi ainakaan tietämättömyyttään ja ymmärtämättömyyttään lausua luulojaan.)  

Vierailija
111/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen luopunut uskosta noin 25 vuotta sitten, erosin kirkosta, en ole liittänyt lapsiani kirkkoon, kuuntelen ns. kirkonpolttomusaa, kirjahylly notkuu okkultistisia teoksia ja olen rienannut jumalaa ja uskontoa lukemattomat kerrat. Eipä ole demoneita näkynyt. Miten kummassa sitten uskoville riittää yksi pieni mielenkiinnon osoitus pimeitä voimia kohtaan ja hups, paha henki pääsee valtaan? Ja kyllä minäkin olen selittämättömiä asioita kokenut, mutta nämä riivaukset ovat vain ja ainoastaan osa kovan luokan hihhulointia, ei mitään muuta. 

Oletko koskaan ajatellut asiaa niin, että olet aika helppo demonille? Olet jo tehnyt päätöksiä ja asioita hänen vallassaan ja osittain "palvot" häntä jo nyt. Ihan jo sillä, että kiellet uskosi. 

Ei demonit sellaista suoraan pimentoon vie, joka toimii hänen palvelijanaan. Sinä toimit. Ja se, että ihmisessä vaikuttaa demoni, ei ole sellaista mitä te olette elokuvissa tottuneet näkemään. 

Olen itse mielenterveyspuolella töissä, enkä potilaista ole koskaan ajatellut, että he suoraan olisivat demonin sisään "päästäneet", mutta valitettavasti vanhuspuolelle aikoinaan työskennellessäni kahden potilaan kohdalla tällainen mahdollisuus tuli mieleeni. Nämä oli pelottavia kohtaamisia. Siinä mielessä olen ylpeä, että tästä aiheesta puhutaan, koska silloin minun teki mieleni jopa kutsua manaaja paikalle. 

Vierailija
112/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatullisen Jeesuksen Kristuksen evankeliumin julistajien katoaminen merkitsisi dramaattista muutosta elinolosuhteissa. Miksiköhän seuduille tai maihin,  joissa ei kristinuskoa julisteta tai ole juuri ollenkaan julistettu, ei juuri esiinny siirtolaismuuttohalukkuutta. 

Vierailija
113/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katolinen kirkko pitää Pietaria eräänlaisena ensimmäisenä paavina. Pietari oli avioitunut. 

Avioitumiskielto on myös vastoin Raamattua. 

Vierailija
114/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt asioita joita en olisi halunnut nähdä. Itämaisiin uskontoihin perustuvat asiat eivät tuokaan ihmiselle rauhaa. Ennustaminen saattaa kuulostaa hauskalta viihteeltä, mutta entäpä jos ennustaja oikeasti tietää tulevan? Tässä tapauksessa hän on saanut henkimaailmasta vastaukset. Kristinuskon mukaan kenekään ei pidä tietää tulevaa, sillä jokainen päivä tuo murheen mukanaan. Kristinuskon mukaan kuollet eivät tiedä mitään, joten vastauksen antajaksi jää aika pelottava vaihtoehto. 

Kaikenlaiseen okkultismiin sekaantuminen ovaa oven maailmaan joka on hirveä.

Höpsis. Kyllä kristityt voivat tietää tulevia. Raamatun mukaan Jumala ei tee mitään ilmoittamatta siitä ensin palvelijoilleen, profeetoille (Aamos 3:7). Kristinuskon mukaan ei kuulu murehtia huomista, tämä on eri asia. Tässä väläys tulevaisuuteen, jonka minä olen saanut tietää: Kamala Harrisista tulee vielä Usan presidentti ja kun hän on presidenttinä, siellä on hirvittävän vaikeat ajat.

Vierailija
115/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivat manata ensin ne omat punapääpapit helvettiin.

No ei sitä nyt sentään ole syytä harrastaa sillä Jumala kyllä hoitaa ajallansa sen puolen, mutta voisi kyllä rukoilla uskomattomien Jumalan tuntemusta vailla olevien pappien pelastumista ja Jumalaan uskomisen avautumista heille etteivät he sinne helvettiin päätyisi eivätkä muitakin sinne sokeudessaan johdattelisi. 

Vierailija
116/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös siksi, että pappi kohtasi metsässä miehen jolla oli sairaskohtaus. Hänen ratkaisunsa oli alkaa manata henkiä kun olisi pitänyt soittaa hätäkeskukseen.

Onko sinulla tuohon muuta faktaa kuin oma mielikuvituksesi.

Vierailija
117/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä papit ovat lahkolaisia, eivät ns tavallisia kristittyjä pappeja.

Luterilaiset ovat lahkolaisia, eivät tavallisia kristittyjä, koko maailman mittakaavassa. Tavalliset kristityt kyllä tietävät demoneista.

Vierailija
118/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikauskoista höpinää joten johdonmukaista että uskonnon edustajat harrastavat tuollaista.

Vierailija
119/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella riivattujaon onneksi meidän levysasteillamme aika vähän ...

Omia arvauksia:

a) ihmiset ovat täällä keskimäärin vähemmän kiihkeästi uskonnollisia

b) ihmiset ovat täällä keskimäärin vähemmän taikauskoisia

c) ihmiset ovat täällä keskimäärin kork

Ja tärkein, vaikkei arvaus, vaan syy:

Täällä on Raamattu ja varsinkin Uusi testamentti olleet jo vuosisatoja olleet kansan omalla kielellä kuultavissa ja luettavissa. 

Vierailija
120/122 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat aloittaa kollegoistaan muista papeista, siellä sitä demonin karkoitusta eniten tarvittaisiin.

Oletko sukupuolisekoilija ja woke?

En ole, mutta tehtävästään palkkaa tai muuta korvausta vastaanottava pappi on Mammon-demonin vallassa.

Oletko kuullut sellaisista papeista, voisitko nimetä heitä?

Kuullut millaisista papeista?

Palkkaa tai muuta korvausta vastaanottavistako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän