Ilmaisia keinoja parantaa omaa elämänlaatua?
Olisiko ideoita kuinka voisi lisätä elämänlaatua ilmaiseksi tai hyvin edullisesti? Arkiset käytännön jututkin kiinnostaa.
Kommentit (170)
Katso youtubesta inspiroivia videoita.
Hymyile niin sinullekin hymyillään.
Opetelkaa säästämään, mutta ei nälkäkuurityylillä.
zl
Pidä kiitospäiväkirjaa.
Polta kynttilöitä (tai takkaa, jos on).
Kuuntele äänikirjaa (kirjaston kautta onnistuu tai kyttää ilmaisia pätkiä eri palveluista, jos et halua maksaa).
Lopeta somen käyttö. Tuo lisää tunteja ja parantaa elämänlaatua.
Tee lista asioista, pienistäkin, jotka ovat elämässäsi kohdillaan ja hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen reipas ulkoilu.
Tosi perusjuttu, mutta ymmärsin tämän merkityksen vasta äskettäin. En ole muuten ollut ikinä mikään superreippailija, mutta meillä on nuori koira, jonka kanssa lenkkeillään rivakkaa vauhtia päivittäin. Loukkasin itseni vähän aikaa sitten niin, että olen joutunut pitämään kuukauden tauon lenkityksestä (muu perhe hoitaa) ja oloni on ihan kamala! Nukun huonommin, on vaikea saada unta, päivärytmini sekosi ja on muutenkin ankeampi olo.
Niin samaa mieltä!! Olen jo 71v ja lopetin työelämässä 1.5v sitten ja lapsenlapset eivät asu Suomessa niin jäi paljon arkipäivisin tyhjääkin aikaa. Vähän tunnustellen (ei aina niin kivaa) pakotin itseni liikkeelle. Tosi nopeasti huomasin eron itsessäni. Kaikkinainen tyytyväisyys tuli osaksi arkipäivvän. Nyt liukasta ja pureva pakkasilma, mutta iltalenkki kutsuu kahvin jälkeen. Päivälenkki tuli tehtyä.
Vähennä tai lopeta some kokonaan, syö monipuolisesti ja 4-5 ateriaa päivässä. Juo paljon vettä, urheile ja ulkoile. Vietä aikaa perheen ja ystävien kanssa. Tottakai unikin tärkeetä, 8h hyvä määrä :)
Lue Eckhart Tollen Harjoituksia läsnäolon voimasta :)
Hankkiudu eroon paskoista "kavereista".
Mindfulness, kiitollisuuspäiväkirja.
Vierailija kirjoitti:
Mindfulness, kiitollisuuspäiväkirja.
Kiitollisuus,
Alotan aamut sanomalla, kiitos Jumala ja Jeesus kun saan herätä tähän aamuun. Voit aina käyttää sanoja korkein voima/universum.
Katso peiliin, sano ääneen kymmenen kertaa että rakastat itseäsi, pyydä myös itseltäsi anteeksi kaikki negatiivinen mitä olet itsellesi aiheuttanut. Ääneen katsoen itseäsi peilistä.
Voit myös kiittää, scannata kroppasi, eri jäseniä, tyyliin kiitos vahva selkäni kun jaksat mun työtä.
Paneudu manifesteringin saloihin ja ala itsekkin harrastamaan tätä.
Kaikki tämä on enemmän tai vähemmän ilmasta, netiltä löytyy paljo aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin taide, mutta se ei teille palstalaisille kelpaa. Päinvastoin, haluatte että kaikki taiteilijat kuolevat nälkään.
Maalaa kukkatauluja tai söpöjä eläimiä. Tai opeta kuvista. Tai ole niin helv. hyvä, että sinusta kiinnostutaan kansainvälisesti. Suomalainen taide on todella tylsää ja huonolaatuista. Näin huonoa ei tarvitse yhteiskunnan tukea. Taiteilijat eivät myöskään osaa markkinoida itseään, jotta ketään kiinnostaisi.
ON keinoja, hyvä että kysyit! :)
Ulos raikkaaseen talvi-ilmaan ulkoilemaan, parasta <3<3 Kirjastosta kirja tai kaks kainaloon ja kotiin sohvalle pötköttään niitten kans :) Venyttelytuokio tunnelmavalaistuksessa. Ilmaisten podcastien kuuntelu. Maailmanmenon ihmettely.
N31
Eroa henkilöistä jotka tuovat negatiivisuutta elämääsi.
Laihduta, tuo ei ole edullista,vaan siinä säästää rahaa.
Entä jos hankkisit lemmikin? Kissa rai koira.
Pelasta kissa tai pari, et ole ikinä yksin ja sinua rakastetaan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta vauva pastalla käyminen.
Tämä - lopeta palstailu! Etenkin persujen törkyjen lukeminen nostaa verenpainetta liikaa.
Minä taas nautin kun ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään. En edes vaateta, haahuilen pitkässä paitulissa ja villasukissa. Katselen ulos ikkunasta ja mietin, että saan olla sisällä lämpimässä. Laitan tulet pesään. Mietiskelen niitä näitä. Lataan akkujani. Olen siis jo eläkkeellä että pystyn näin toimimaan. Minulle olisi vaikeaa lähteä joka päivä lenkille, ainakin huonolla säällä tai kovalla pakkasella. Inhoan ulkovaatteiden pukemista. Kesällä taas olenkin päivät pitkät ulkona pihalla. Istuskelen ja lueskelen, katselen lintuja, juon kahvia, jne. Asun vaatimattomasti vanhassa talossa vuokralla.