Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaku romahti, palvelu ei pelaa VTV:ltä satelee kovaa arvostelua Sannan keksimästä TE-palvelujen pohjoismaisesta mallista

Vierailija
28.11.2023 |

arvasin

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmiset eroavat liitoista ja työttömyyskassoista, jos eivät saa ansiosidonnaista tai se on melkein työmarkkinatuen suuruinen. Ei ole mitään järkeä maksaa pienestä palkasta liitonmaksua tai työttömyyskassamaksua, jos ei mitään saa. 

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. 

Vierailija
142/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tyhmin aloitus ikinä. 

Sanna on vastuussa:

Koronasta, rokotteista, Ukrainasta, veloista jotka oikeisto hyväksyi, työhönhaku-systeemistä, ja varmaan myös koulujärjestelmästä, telkkariohjelmista ja suoratoistopalvelujen sisällöstä.

On se kiireinen ihminen.

Eikä sovi unohtaa maailmansotia. Myöskään Titanic ei olisi uponnut, jos Sanna olisi huolehtinut sen turvallisuudesta. Lennon olisi elossa, jos Sanna olisi pidättänyt ampujan jo ennen ampumista. Twitter ei olisi mikään typerä X, jos Sanna ei olisi muuttanut sen nimeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihmiset eroavat liitoista ja työttömyyskassoista, jos eivät saa ansiosidonnaista tai se on melkein työmarkkinatuen suuruinen. Ei ole mitään järkeä maksaa pienestä palkasta liitonmaksua tai työttömyyskassamaksua, jos ei mitään saa. 

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. 

Kohta työnantajat saa sanella työehdot. 

Mutta niin se menee, että ihmisten pitää oppia itse tuo.

No, ei sun asuntovelka ja se meneekö asuntosi ulosottoon ketään kiinnosta. 

Vierailija
144/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään työttömän ei kannata suomessa hakea töitä kun ei työnantajat palkkaa.

Ihan sama mikä koulutus kun ihan tavallisiin töihin ei ainakaan Helsingissä oteta aikuista miestä edes haastatteluun.

Kyllä se satojen tuhansien työttömien valtava määräkin varmaan kertoo siitä ettei töitä nyt vaan ole työttömille.

Ja tämä, kun jokaisen työttömän on pakko hakea tietty määrä työpaikkoja, tekee sen, että työnantajakin alkaa ajatella, että kaikki työttömät hakevat pakotetusti näitä. Siksi palkkaavat "varmanpäälle" työssä jo olevan. Ne iso osa työttömiä jotka etsivät oikeaa työtä itselleen

En ole vasuri sen enempää kuin persu, valtiotieteen maisterin pitäisi kyllä osata soveltaa policy-analyysia sitten myös käytännössä. 

Kirjoitukseni pointti ei ole suinkaan vasemmisto vastaan oikeisto vaan julkisen puolen järkiperäistäminen. Aikaa ja rahaa menee huomattavasti hukkaan tuollaisella vasemmisto vastaan persut turhanpäiväisellå kinastelulla. Keskittykää oikeisiin asioihin.

Ei vaan kirjoituksesi pointti oli mainita persut negatiivisessa valossa ja unohtaa että edellinen vasurihallitus valtio- ja hallintotieteilijöineen ei tehnyt mainitsemillesi ongelmille yhtään mitään vaan pikemminkin lisäsi byrokratiaa omalla turhalla aktiivimallisotkullaan, sotesta nyt puhumattakaan.

Pätevin työministeri 2000-luvulla oli muuten persujen lindström. Ja ainoa jolla oli jotain oikeaakin työkokemusta tuolla pallilla istuneista. Muutenhan homma on ollut lähinnä demarien jakkukalkkunoiden hallussa ja noita on käsketty tekemään se mitä ay-liitot haluaa ettei liittojen tulokone verovapauksineen vaarannu. 

Vierailija
145/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun. 

Että on kylmä. 

Vierailija
146/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tulossa kaikkien aikojen lama, joten olisi ihan perusteltuakin keventää noita hakemusvaatimuksia. Tuota pitäisi porrastaa työttömyyden mukaan. Ensimmäiset 6kk työttömyyden aikana 4 hakemusta/kk, sen jälkeen 1 hakemus/kk, koska työkkäri itsekin julistaa, että työllistyminen vaikeutuu jo muutaman kuukauden työttömyyden jälkeen. Minä olen jo 50+, ja viimeksi töissä 2019. Se on ihan sama, laitank0 1 vai 4 hakemusta/kk, molemmissa tapauksissa minun kannalta sama lopputulos. Työnantajia minä tässä vain kiusaan, mutta teen sen vain, koska muuten paukkuu karenssi.

Minä olen 60v. osatyökykyinen ja hakemuksia laitettava 2kpl kuussa. Työkkäristä soittelevat kolmen kuukauden välein tunnin puheluita. Kolme vuotta vielä ennen kun pääsee eläkkeelle.

Vierailija
147/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun. 

Että on kylmä. 

Onneksi tänä talvena ei oteta velkaa sähkölämmittäjien sähkölaskuihin.

Jokainen maksaa itse sähkölaskunsa. 

Vierailija
148/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule Suomen valtiolle hallintoon töihin enkä minkään muunkaan valtion enkä mihinkään muuhunkaan hallintoon. Katkaise vaan sähköt ja puhu pskaa, ei auta asiaa millään tavalla!

Vierailija
149/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindström katuu sitä lakia (aktiivimalli), johon antoi laittaa nimensä.

https://yle.fi/a/3-11186248

Vierailija
150/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelaa ei. Tämähän oli tiedossa jo ennen kuin alkoi. Ei mikään yllätys.

Vierailija
151/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan järkiperöistämään julkishallintoa eli te-toimisto alas, kuntakokeilu alas, aktiivimalli alas, turhat valtion suojatyöpaikkavirat pois, turha byrokratia pois. Säästyy miljoonia ellei miljardeja.

Miljardeja. 

Älyttömimpiä suunnitelmia nyt on ottaa omistusasujilta asumistuki pois. Sijoittajat saavat kissan päivät ja köyhät muuttavat kalliisiin vuokra-asuntoihin, mihin maksetaan paljon isompaa asumistukea. Myös varastoyrittäjät rikastuvat, ja halpamotellien pitäjät.

Toinen kuningasajatus on laittaa toimeentulotuet vastikkeellisiksi, että järjestetään jotain pakkotyöpaikkoja yleensä työkyvyttömille. Tajuaako arvoisat edustajat paljonko nykyiset aktivointi- ja kuntoutustyöpaikat tulevat veronmaksajille maksamaan? Ei ole mitään halpaa lystiä. 

Vierailija
152/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ongelma tässä lähinnä on, että on rakenneltu "hieno" malli eikä annettu sen toteuttamiseen tarpeeksi resursseja.

Ongelmana oli se, että luultiin työnantajien palkkaavan innossaan reippaita työnhakijoita.

Eiväthän nuo sitten juuri palkkailletkaan, vaan valittivat hakemustulva?

Ei hakemustulva ole ongelma, ongelmana on se, että hakijoilla ei ollut työhaluja! Sehän on moneen kertaa sanottu eli hupihakemuksia läheteltiin toimitusjohtajille ja irvailtiin, että eikö ole töitä, mitä.

Miten hakemuksesta muka voi päätellä että on hupihakemus? Olen itsekkin ollut yrittäjänä ja todellakaan hakemuksesta ei voi päätellä millään tavalla yhtään mitään.jokainen tekee oman näköisensä hakemuksen eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista .kirjoitan tämän nyt näin kauniisti.mieti asioita ennenkuin kommentoit mitään.t:entinen yrittäjä

Vierailija
153/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tulossa kaikkien aikojen lama, joten olisi ihan perusteltuakin keventää noita hakemusvaatimuksia. Tuota pitäisi porrastaa työttömyyden mukaan. Ensimmäiset 6kk työttömyyden aikana 4 hakemusta/kk, sen jälkeen 1 hakemus/kk, koska työkkäri itsekin julistaa, että työllistyminen vaikeutuu jo muutaman kuukauden työttömyyden jälkeen. Minä olen jo 50+, ja viimeksi töissä 2019. Se on ihan sama, laitank0 1 vai 4 hakemusta/kk, molemmissa tapauksissa minun kannalta sama lopputulos. Työnantajia minä tässä vain kiusaan, mutta teen sen vain, koska muuten paukkuu karenssi.

Minä olen 60v. osatyökykyinen ja hakemuksia laitettava 2kpl kuussa. Työkkäristä soittelevat kolmen kuukauden välein tunnin puheluita. Kolme vuotta vielä ennen kun pääsee eläkkeelle.

Et sinä 63v eläkkeelle pääse vaan lähempänä 65v. Olet ilmeisesti syntynyt -63 ja eläkeikä heillä 64v ja 9kk.

Kyllä itse työllistyin vielä tuonikäisenä. Sinulla on vielä lähes 5 vuotta hyvää työaikaa jäljellä ja tuolle jolle vastasit on eläkkeeseen aikaa vielä hyvinkin yli 10 vuotta. Ikä on tietenkin hyvä syy olla työllistymättä, mutta ei se aina mene niin. Monikin työllistyy vielä "vanhoilla päivillään" ja nykyisellä 50v on vielä 17 vuotta työelämää edessä.

Vierailija
154/154 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt poliittinen muisti ihmisillä, aktiivimalli 2 oli Sipilän hallituksen keksintö, mutta eivät ehtineet toteuttaa sitä täysin, kun hallitus kaatui. Jäi sitten Marinin hallitukselle. Miiusta siitä, että jatkoivat sitä, mutta ilmeisesti painostus oppositiolta oli niin kovaa. Maksoi demareille sen, etten äänestänyt heitä enää.