Työnhaku romahti, palvelu ei pelaa VTV:ltä satelee kovaa arvostelua Sannan keksimästä TE-palvelujen pohjoismaisesta mallista
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin koko selvityksen ja siinä työkkärit kertovat, että eivät ole mallia noudattaneet ja sitten kerrotaan, mikä meni siinä noudattamattomassa mallissa pieleen. Vähän sama kuin keliakiaa sairastava kertoisi, että on syönyt viljatuotteita, saanut kamalat vatsavaivat ja vika on ravitsemusterapeutissa, joka sanoi, että viljatuotteita ei saa syödä.
Mulla on keliakia, mutta syön työttömänä ollessa normaalia ruokaa, koska 595 työmarkkinatuki ei riitä keliakia ruokaan, maksan tuosta nimittäin puolet vuokrasta. Puoliso pienituloinen.
Jos työkkäri laittaa työkokeiluun työmarkkinatuella niin sitten pitää vaan ravata työpaikan vessassa vähän väliä.
Kaks köyhää saman katon alla ei tiedä kuin ongelmia tukien suhteen. Molemmill
Ollaan oltu kohta 30 vuotta naimisissa, niin ei viitsi erota. Seurustelemaan alettiin vuonna 1990-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään työttömän ei kannata suomessa hakea töitä kun ei työnantajat palkkaa.
Ihan sama mikä koulutus kun ihan tavallisiin töihin ei ainakaan Helsingissä oteta aikuista miestä edes haastatteluun.
Kyllä se satojen tuhansien työttömien valtava määräkin varmaan kertoo siitä ettei töitä nyt vaan ole työttömille.
Ei kannata, ihan sama mikä koulutus?? Ihanko totta. Täyttä p. Opiskelepa hoitajaksi tai vaikka tarjoudu töihin Lappiin talvi aikaan niin työantajan tappelee susta. Ei siis tarvita sen enempää. On totta et jos on sairas ja ammattina sihteeri ja työpaikan pitää olla 10km säteellä kotoa ja asut Sadanihmisenkylässä niin ei löydy töitä.
Ja jos haluat siistin sisätyön niin koodausta katsii opiskella silloin.
Jaaha taas joku oikeiston säälittävä Trolli yrittää laittaa mariiniin syyksi asioita vaikka Petteri Orpo on pahin mulkku Suomen maassa joka on aiheuttanut lukemattomia itsemurhia toimillaan. Kiitos Petteri Toivottavasti ymmärrät mennä köysikauppaan tänään.
On tyhmää, että leskeneläke rajattiin 10 vuoteen 30 vuotta yhdessä olleilta. Ja jos nyt 1974 syntynyt menee naimisiin niin saa leskeneläkkeen loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin koko selvityksen ja siinä työkkärit kertovat, että eivät ole mallia noudattaneet ja sitten kerrotaan, mikä meni siinä noudattamattomassa mallissa pieleen. Vähän sama kuin keliakiaa sairastava kertoisi, että on syönyt viljatuotteita, saanut kamalat vatsavaivat ja vika on ravitsemusterapeutissa, joka sanoi, että viljatuotteita ei saa syödä.
Mulla on keliakia, mutta syön työttömänä ollessa normaalia ruokaa, koska 595 työmarkkinatuki ei riitä keliakia ruokaan, maksan tuosta nimittäin puolet vuokrasta. Puoliso pienituloinen.
Jos työkkäri laittaa työkokeiluun työmarkkinatuella niin sitten pitää vaan ravata työpaikan vessassa vähän väliä.
Kaks köyhää saman katon al
Hienoa, että rakkaus kantaa. Kovasti rakastaessa on päässyt kouluttautuminenkin unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään työttömän ei kannata suomessa hakea töitä kun ei työnantajat palkkaa.
Ihan sama mikä koulutus kun ihan tavallisiin töihin ei ainakaan Helsingissä oteta aikuista miestä edes haastatteluun.
Kyllä se satojen tuhansien työttömien valtava määräkin varmaan kertoo siitä ettei töitä nyt vaan ole työttömille.
Ja tämä, kun jokaisen työttömän on pakko hakea tietty määrä työpaikkoja, tekee sen, että työnantajakin alkaa ajatella, että kaikki työttömät hakevat pakotetusti näitä. Siksi palkkaavat "varmanpäälle" työssä jo olevan. Ne iso osa työttömiä jotka etsivät oikeaa työtä itselleen, joutuu kärsiä tästä pakkohausta. Poliitikot kun puuttuvat työelämään, onnistuvat usein pilaamaan nekin asiat, mitkä vielä oli hyvin.
Oikeistohallitusten agenda on ainakin 40 vuotta ollut ykstyistää pääomat ja niin on nytkin. Sen tuloksena työpaikat vähenevät.
Lainaukset ei toimi, mutta minulla 30 vuotta naimisissa olleella on AMK tutkinto, ammattikoulututkinto ja ylioppilastutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset ei toimi, mutta minulla 30 vuotta naimisissa olleella on AMK tutkinto, ammattikoulututkinto ja ylioppilastutkinto.
Ja cv on 2 sivua. Koulutus ja työkokemus ei takaa työpaikkaa.
Onneksi irtisanomissuoja heikkenee ja pääsee muutkin nauttimaan palkattomista työkokeilusta AMK tutkinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Muttei työpaikkaa. Ja äijäkin köyhäduunissa. Missäs ukon jatkokouluttautuminen.
ongelma tässä lähinnä on, että on rakenneltu "hieno" malli eikä annettu sen toteuttamiseen tarpeeksi resursseja.
Kannattaa Sannan lisäksi hokea myös vihervassaria parit kerrat - sekin on vielä muodikasta hokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä mitään merkitystä, oletko vessassa vai kokeilemassa työtä? Itsellesihän sitä haittaa teet, koska olet työpaikalle joka tapauksessa ylimääräinen vaiva ja ohjaajasi kirjoittaa arvioon, että ei oppinut asioita, joita tuli kokeilemaan.
Voin kertoa sinulle yllätyksen: porkkana tai peruna eivät aiheuta sinulle oireita eikä niitä aiheuta jauhelihakaan. Kumma juttu, että työttömät eivät kykene ostamaan halpoja elintarvikkeita, vaan tarve on saada niitä kalliita ja itselle haitallisia. Kai se liittyy jotenkin siihen, että työttömäksi ajautuu tietynlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja ongelma oli jo yli 20 vuotta sitten, jolloin viimeksi olin työtön. Työkkäri lähinnä vain sotki asiani ja talouteni. Olin liian innokas ja aktiivinen nuori, hain innokkaasti eri koulutuksiin, tutuille lastenhoitoavuksi ja pihanhoitoon, lumitöihin, työharjoitteluihin pikkukauppoihin ja tehtaisiin ja aina mua rankaistiin karensseilla. Aina olin väärässä paikassa väärään aikaan.
Milloin olin väärään aikaan työharjoittelussa, milloin väärään aikaan palkkatyössä tai jollain kurssilla, tai hakemassa jollekin kurssille, tai hoidin jonkun lapsia kun mun olis pitänyt olla jollain kurssilla tai työharjoittelussa. Aina löytyi joku syy antaa karenssi, vaikka jatkuvasti tein peräsuoli pitkänä jotain.
Hain myös yhden työrupeaman loputtua reippaasti samana päivänä iha ite työkkärin kurssille, josta en koskaan saanut kirjettä kotiin (silloin ne tuli vielä etanapostilla
Voi kun sen pettymysten määrä rajautuisikin vain työkkäriin/TE-keskukseen/Kelaan, mutta ei, se kattaa aivan kaiken terveydenhuollosta, oikeusturvaan, kaikkiin yhteiskunnan tukiin, digiin ja dataan, pelastustoimeen ja puolustukseen, mediaan, kaupankäyntiin, koulutukseen, työelämään, uskontoon, vapaa-ajan "palveluihin" ja velka/raha/omaisuus/vero ja kuluttajana olemiseen ja tekemiseen. Fakta. Siksi en osallistu, enkä tule osallistumaan, enkä tahto olla kiinni, enkä auta, enkä halua. Tarjoilu on molempiin suuntiin päättynyt ja ero on ainoa oikea tie.
Tämä systeemi tuottaa vain tahallaan alisuoriutujia, joita ei todellakaan kiinnosta, eikä heitä motivoi raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä, kun jokaisen työttömän on pakko hakea tietty määrä työpaikkoja, tekee sen, että työnantajakin alkaa ajatella, että kaikki työttömät hakevat pakotetusti näitä. Siksi palkkaavat "varmanpäälle" työssä jo olevan. Ne iso osa työttömiä jotka etsivät oikeaa työtä itselleen, joutuu kärsiä tästä pakkohausta. Poliitikot kun puuttuvat työelämään, onnistuvat usein pilaamaan nekin asiat, mitkä vielä oli hyvin.
Harva työtön muistaa, että ilman pakkohakuakin heillä on pakko hakea töitä ja olla työmarkkinoiden käytettävissä. Nyt kun pakko tehtiin näkyväksi, alkoi parku, että en ainakaan hae. Ne 1-3 kk työttömänä olevat tekee toisin: he hakevat töitä, he osoittavat haluavansa töihin ja loput eli sankarityöttömät on niitä, jotka tekee "haen töitä, koska työkkäri käski" -hakemuksia.
Tuet pois ja rahaa saa vain osoittamalla, että haki töitä.
Kaiki työttömät laittamaan hakemusta eduskuntatalolle jospa ne tarvitsis taas "asiantuntijoita":D
Vierailija kirjoitti:
ongelma tässä lähinnä on, että on rakenneltu "hieno" malli eikä annettu sen toteuttamiseen tarpeeksi resursseja.
Ongelmana oli se, että luultiin työnantajien palkkaavan innossaan reippaita työnhakijoita.
Eiväthän nuo sitten juuri palkkailletkaan, vaan valittivat hakemustulva?
Kaks köyhää saman katon alla ei tiedä kuin ongelmia tukien suhteen. Molemmille omat halvat luukut ja kumpikin täysien tukien nostoon. Jotkut vielä vuokraa pimeesti sen toisen kämpän. Ns. "malli itä-helsinki".