Eräs työpaikka tarvitisi kiireesti työntekijän, mutta kun laitoin hakemuksen, siihen ei edes vastattu
Olen koulutettu ja minulla on myös laaja kokemus. Tiedän, että näihin paikkoihin ei ole paljon hakijoita, joten miksi on niin vaikea vastata edes kiitos-viestillä? Ei ole myöskään kyse alasta, jossa olisi jatkuva kiire, joten se ei voi olla syy vastaamattomuuteen. Olen laittanut jo kaksi viestiä, ja täysi radiohiljaisuus.
Joskus voisi asettua toisen ihmisen asemaan ja miettiä, miltä tuntuu.
Kommentit (96)
Ne menee puoluekirjan mukaan ne jaettavat työt tai vaihtoehtoisesti jos olet täysin mielipiteetön työhevonen. Tämä mukaan kannattaa hakea töitä
Vierailija kirjoitti:
Julkisen haut on pakko tehdä. Vaikka valittava onkin jo tiedossa.
Siis oli kysymys sijaisuudesta, johon tarvittiin kiireesti työntekijä, joten mitään pakkoa haulle ei ollut. Huomasin työilmoituksen facessa, en siis missään virallisella alustalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Taideala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oli kysymys sijaisuudesta, johon tarvittiin kiireesti työntekijä, joten mitään pakkoa haulle ei ollut. Huomasin työilmoituksen facessa, en siis missään virallisella alustalla.
Facessa saattaa näkyä hakuja vuodelta miekka ja kirves.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facessa saattaa näkyä hakuja vuodelta miekka ja kirves.
ihan oli tuore ilmoitus, laitoin ehkä tunti sen jälkeen kun ilmoitettiin. Jos et tiennyt, niin facessa näkee, koska päivitys on tehty
No olen pahoillani, mutta kun viestejä tulee päivässä kolmesataakin, joista iso osa ihan nopeaa reagointia vaativia työviestejä plus sitten ne rekrytoinnin yhteishenkilönä toimimiset, niin siinä valitettavasti saattaa kestää, että ne hakemuksia ehtii käsittelemään ja viestiin ylipäätään vastaamaan, vaikka kuinka olisi kiiretarve työntekijälle. Ensisijaisesti yleensä kontaktoidaan ne hakijat, jotka ovat soittaneet työpaikasta ja vaikuttaneet sopivilta sitä kautta.
Ei taidealalta saa töitä ellet ole joku. Haluttiin kiireesti kaveri töihin, ei sua.
Ei työnantajilla ole aikaa tuollaiseen. Jos et saanut paikkaa, vastaus oli kielteinen. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Ja jotenkin toivoisin kollegoilta solidaarisuutta. Alamme ajetaan koko ajan alas, ja mietin jatkuvasti, miten elätän lapseni tulevaisuudessa.
ap
Miten voi olla koulutettu ja laajan kokemuksen omaava vapaana työmarkkinoilla?
Työttömät ei kiinnosta työnantajia(varsinkaan keski-iän ylittäneet naiset) ja he eivät viitsi nähdä heidän eteen sitä vähääkään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Taideala
Täälle harrastustyölle ei pitäisi olla yhtään sentilläkään tuettua työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
No olen pahoillani, mutta kun viestejä tulee päivässä kolmesataakin, joista iso osa ihan nopeaa reagointia vaativia työviestejä plus sitten ne rekrytoinnin yhteishenkilönä toimimiset, niin siinä valitettavasti saattaa kestää, että ne hakemuksia ehtii käsittelemään ja viestiin ylipäätään vastaamaan, vaikka kuinka olisi kiiretarve työntekijälle. Ensisijaisesti yleensä kontaktoidaan ne hakijat, jotka ovat soittaneet työpaikasta ja vaikuttaneet sopivilta sitä kautta.
No nämä sinun juttui eivät päde tähän tilanteeseen
Vierailija kirjoitti:
Ja jotenkin toivoisin kollegoilta solidaarisuutta. Alamme ajetaan koko ajan alas, ja mietin jatkuvasti, miten elätän lapseni tulevaisuudessa.
ap
Okei eli pienet piirit joissa ollaan tietoisia sinun elämän haasteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Taideala
Oletko alasti? Nimittäin joku sinun vaatteesi on suunnitellut. Etkö katso teeveetä? Sieltä tulee nimittäin taiteilijoiden tekemää viihdettä. Etkö kuuntele koskaan musiikkia? Sekin on taiteilijoiden tekemää.
Olisi kiva ihan oikeasti kuulla vastaukset näihin kysymyksiin ennen kuin alat mollaamaan taidealaa. Väittän, että elämäsi olisi aika tympeää ilan taiteilijoita.
Kunnallisella puolella kenelläkään ei ole mitään kiirettä vastata mihinkään koska palkka juoksee joka tapauksessa. Minulle yrittäjänä tällainen ei tulisi kysymykseenkään. Menettäisin heti työni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Taideala
Oletko alasti? Nimittäin joku sinun vaatteesi on suunnitellut. Etkö katso teeveetä? Sieltä tulee nimittäin taiteilijoiden tekemää viihdettä. Etkö kuuntele koskaan musiikkia? Sekin on taiteilijoiden tekemää.
Olisi kiva ihan oikeasti kuulla vastaukset näihin kysymyksiin ennen kuin alat mollaamaan taidealaa. Väittän, että elämäsi olisi aika tympeää ilan taiteilijoita.
Jos tekee laatutaidetta vapaarahoitteisesti, niin se kyllä löytää ostajansa ja kuluttajansa. Jos ei löydä, niin se ei kuluttajalle kelpaa. Yhteiskunnan varoin rahoitettavaa harrastelua ei kaipaa kukaan missään noissa mainitsemissasi muodoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisella puolella kenelläkään ei ole mitään kiirettä vastata mihinkään koska palkka juoksee joka tapauksessa. Minulle yrittäjänä tällainen ei tulisi kysymykseenkään. Menettäisin heti työni.
Ihan samaa ajattelen. Juuri tämän takia äänestin kokoomusta, koska tiedän, että kunnallisella puolella on paljon ihan turhaa paperin pyörittelyä ja kahvin juontia (kokemusta on). Harmi vaan, että nyt köyhät joutuvat kärsimään näiden haihattelijoiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala?
Taideala
Minulla on vieläkin ala-asteella ommeltujen vaatteiden kaavat tallella.
Olen melko hyväkuntoinen nuorehko henkilö, teknisesti lahjakas, osaan selvitä luonnossa, metsästää, laittaa ruokaa ja tarvittaessa ommella vaikka vaatteita. Olen luovuttanut suomalaisten puolesta taistelun koska väsyin. Kun tämä maa palaa, muutan metsään ja elän siellä todennäköisesti lopun ikääni koska uskon että jos täällä aletaan kähisemään niin suomalainen elämäntapa ja valtio nimeltä Suomi on ohi.