Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän.

Vierailija
27.11.2023 |

Kommentti: Nyt se sitten tapahtui Loimaan kassa selätti mahtijärjestö SAK:n juuri lakkosyksynä

YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän. Jos vielä JHL:n eroaa SAK:sta, entisestä mahtijärjestöstä tulee lilliputti, arvioi politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010018572.html

Kenelle tämä tuli yllätyksenä? 

Nykyisin ammattiliitot on liian kalliita,ne ajaa epätasa-arvoa eli mitä isompi palkka niin sitä isommat korotukset, ammattiliitot on demarien "apupuolue"... jne

Samalla voidaan kysyä että miksi persut on duunarien suosikki puolue?

Olen kuulunut itse ytk:hon jo vuosia eikä ole kaduttanut pätkääkään sekä nykyinen hallitus on hyvä. 

T:duunari33v

Kommentit (232)

Vierailija
161/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu ammattiliittoon koska ammattiliitot ovat epäonnistuneet pahasti tehtävässään.

-palkkaerot eivät ole kutistunut vaan päinvastoin, kiitos yleiskorotukset jotka tulee prosenteissa. Se 4000e/kk tienaava toimistossa istuva saa paremmat korotukset kuin se 2000e/kk tienaava joka tekee työtä, miksi ammattiliitot ei arvosta työntekijää?

-ammattiliitot ei ole ajanut mitään etuuksia "duunareille" esim autoetua,puhelinetua,lounasetua. 

-ammattiliittojen pomot(sekä muu turha virkamieskoneisto) vetää isoa liksaa.

-ammattiliitot ovat liian paljon demarien ja vassareiden puolella.

Loimaankassa on paras, olen kuulunut siihen vuodesta 2017. Työpaikallani on paikallinen sopiminen käytössä ja ollaa sovittu asiat niin että molemmat hyötyy ja palkkani on hyvä.

Vierailija
162/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tarkoitus on ajaa ammattiliitot alas ja siirtyä paikalliseen sopimiseen jossa työnantajalla on valta sanella kaikki. Samalla ajetaan sosiaaliturva alas. Tarkoituksena on saada halpaa massatyövoimaa jonka on mentävä ihan millä tahansa työehdoilla töihin jotta saa edes sen leivän pöytäänsä. Työmarkkinat jakautuvat kahtia: on asiantuntijatöitä joissa työntekijä voi sanoa omat ehtonsa ja tienaa hyvin ja sitten on tämä duunariporukka joka tekee halvalla ja ilman mitään oikeuksia. Ja sen hokeman "että vaihda alaa" voi heittää romukoppaan. Toimiakseen yhteiskunta tarvii niin siivoojia, tarjoilijoita kuin kuljettajia. Duunari on ansainnut kunnioitusta ja sellaisen palkan jolla elää. Kukaan ei tee menestystään yksin ja mikään yritys ei pyöri ilman asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä hallituksen pitänyt selvittää linja-auto aikataulut kaikissa kaupungeissa.

Ja vuokrien suuruudet. 

Moni lopettaa ensi vuonna myyjän työt ja tarjoilijan ja henkilökohtaiset avustajan. 

Omaiset hoitavat sairaat ja eläkeläiset. 

Ratikalla Kemissä ja Kotkassa kotiin, eiku.... 

Vierailija
164/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tarkoitus on ajaa ammattiliitot alas ja siirtyä paikalliseen sopimiseen jossa työnantajalla on valta sanella kaikki. Samalla ajetaan sosiaaliturva alas. Tarkoituksena on saada halpaa massatyövoimaa jonka on mentävä ihan millä tahansa työehdoilla töihin jotta saa edes sen leivän pöytäänsä. Työmarkkinat jakautuvat kahtia: on asiantuntijatöitä joissa työntekijä voi sanoa omat ehtonsa ja tienaa hyvin ja sitten on tämä duunariporukka joka tekee halvalla ja ilman mitään oikeuksia. Ja sen hokeman "että vaihda alaa" voi heittää romukoppaan. Toimiakseen yhteiskunta tarvii niin siivoojia, tarjoilijoita kuin kuljettajia. Duunari on ansainnut kunnioitusta ja sellaisen palkan jolla elää. Kukaan ei tee menestystään yksin ja mikään yritys ei pyöri ilman asiakkaita.

Meillä meni tuttu perhe ulosottoon, vauvasta ei saanut lisäpisteitä. 

Moni menettää asunnon ja jää iso velka mitä saa vuokran lisäksi maksella. 

Vierailija
165/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua siivoojaksi,tarjoilijaksi tai kuljettajaksi koska palkka on surkea. 

Miksi ammattiliitot ei aja heidän palkkaa paremmaksi jotta ihmisiä kiinnostaisi kyseiset hommat? Pienipalkkaisille työntekijöille autoetu niin he pääsevät töihin.

Vierailija
166/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun mielestä on hyvä, että kaikki ei saa toimeentulotukea. 

Asuntolaina on riski. 

Vierailija
167/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kuuluin rakennusliittoon, jäsenmaksu yli 500€/v koska oli joku tietty prosentti palkasta.

Sitten kun työnantaja ei noudattanut tessiä vuosikausiin, otin yhteyttä liittoon.

Liiton asiamies huokaili "juu nää on vaikeita asioita, yritä neuvotella siellä työpaikalla, pärjäile!"

Ihmettelin että miksi hitossa maksan liitosta jos sieltä saatava apu on tätä?

Siitä lähtien olen ollut ytkn jäsen ja neuvotellut omat ehtoni töissä. Elämäni yksi parhaita päätöksiä, palkkakehityksen suhteen.

Enpä usko sinua, että olet neuvotellut palkkasi työssä.yhtään tapausta en tiedä vaikka olen ollut työelämässä pitkään ja tiedän varmasti asiat.

Isommissa työpaikoissa ei voi, koska on ammattiliitot. Minulle esimieheni sanoi, etten voi saada palkankorotusta, koska ammattiliitot kieltävät. Näin oli suomalainen HR kertonut hänelle. 

En tiedä, mikä on totuus. Mutta tuo, ettei tiedä ketään, joka olisi saanut neuvoteltua palkankorotuksen puhuu sen puolesta, että voi hyvinkin olla totta.

Vierailija
168/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, asiantuntijoitakin on vain pieni joukko, joka voi sanella ehtonsa. Jo nyt aika moni tekee pitkää päivää jatkuvan yt uhan alla. Ja ympäriltä porukkaa irtisanotaan ja työt siirtyvät jäljelle jääneille.  

Vierailija
169/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua siivoojaksi,tarjoilijaksi tai kuljettajaksi koska palkka on surkea. 

<

Noihin varsinkin myyjäksi on ollut satoja hakijoita. 

Noissa on töissä lukiolaisia jotka asuu vielä kotona. 

Lapsen lukio kavereita on kaupoissa ja pikaruokaloissa 10 h viikko tunneilla. 

Vierailija
170/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot on p*rseestä. Liittoon kuuluvat on juuri niitä jotka siipeilevät muiden työtä tekevien siivellä.

Meilläkin yksi oikein liitonmies on laiska kuin mikä, kyttää muita töissä ja selittää kuinka palkkaa pitäisi saada enemmän.

Kyllähän mä sinne liittoon voisin kuulua jos ne oikeasti ajaisi mun asioita mutta ei aja, palkankorotukset luokkaa 2% lisää joka on mun palkalla muutama hassu euro lisää josta verottaja vie puolet pois. Nyt yyteekoon miehenä olen itse mennyt neuvottelemaan palkkani ja olen saannut paljon isommat korotoukset kuin liiton säälirahat.

Idiootti. Liittojen TES:sit ovat minimi. Ei se ammattiliittoon kuuluminen estä sua neuvottelemasta itsellesi TES:siä parempaa palkkaa. 

Vierailija
171/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ei saa myydä, jos on alle 18.

No, olin mäkin ravintolassa töissä 16-vuotiaana.

Vierailija
172/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sak vajoaa ja hyvä niin.

Politikointi kun ei kuulu liitolle.

Vierailija
173/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ei vaan osannut ajatella, että kaupoissa ja ravintoloissa on nytkin ympäri vuoden alle 18 - vuotiaita töissä ennenkuin lapsi sanoi, että hänen lukiokavereita on noissa töissä. 

Vierailija
174/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot on p*rseestä. Liittoon kuuluvat on juuri niitä jotka siipeilevät muiden työtä tekevien siivellä.

Meilläkin yksi oikein liitonmies on laiska kuin mikä, kyttää muita töissä ja selittää kuinka palkkaa pitäisi saada enemmän.

Kyllähän mä sinne liittoon voisin kuulua jos ne oikeasti ajaisi mun asioita mutta ei aja, palkankorotukset luokkaa 2% lisää joka on mun palkalla muutama hassu euro lisää josta verottaja vie puolet pois. Nyt yyteekoon miehenä olen itse mennyt neuvottelemaan palkkani ja olen saannut paljon isommat korotoukset kuin liiton säälirahat.

Idiootti. Liittojen TES:sit ovat minimi. Ei se ammattiliittoon kuuluminen estä sua neuvottelemasta itsellesi TES:siä parempaa palkkaa. 

Ay jyrällä meni tunteisiin. Työelämä on epäoikeudenmukaista ja sen takia tänne ei lapsiakaan synny. Palkkaerot on liian isot suomessa eikä suomessa työntekijää arvosteta.

Jos arvostettaisi ni se näkyisi palkkapussissa.

Mitä te ay jyrät olette tehneet jotta asiat menisi parempaan suuntaan?

Vierailija
175/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua siivoojaksi,tarjoilijaksi tai

Myyjät saattaa tienata hyvin eli sellaista 4000e/kk joten siksi sinne on hakijoita.

Vierailija
176/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ytk on nykyään aika kallis, joten aika hassua, että se kerää jäseniä. Kannattaa katsoa halvempi kassa, kaikkiin niihin voi kuulua kuulumatta liittoon. 

Ytk:hon kuulun ja siihen kuuluu joku oikeusapu. Maksoin tämän vuoden alussa 120e vuoden jäsenyydestä.

Se apu on aivan olematon. Mm Finnair antoi laittomia potkuja. Liitto vei eteenpäin, korvauksia tuli useita kymmeniä tuhansia. Ytk vastasi tämä ei kuulu tähän pakettiin

Vierailija
177/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ei vaan osannut ajatella, että kaupoissa ja ravintoloissa on nytkin ympäri vuoden alle 18 - vuotiaita töissä ennenkuin lapsi sanoi, että hänen lukiokavereita on noissa töissä. 

Eli kun kohta saa irtisanoa niin sinne vaan kilpailemaan kauniiden nuorten kanssa.

Noilla vanhemmat maksaa asumiskulut ja ruoat, että toivottavasti olet yhtä joustava tuntien kanssa etkä ns hankala työntekijä jonka pitää hakea lapsi tarhasta. 

Vierailija
178/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma? Minä tunnen henkilön, jonka oli annettu ymmärtää, ettei palkkaa voi korottaa, koska hän kuuluu liittoon. Hän erosi liitosta ja sai huomattavan palkankorotuksen.

Vierailija
179/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kun siellä firmassa missä kaikki ytk-kassalaisia pomo ilmoittaa, että lauantait on tästä lähtien työpäiviä. Saatte pitää tunnit vapaana joskus kun on hiljaista? 

Hirveän paljon pahemmaksi ei enää voi mennä. Viimeiset viisi viikonloppua ja nyt tulevan viikonlopun olen töissä. Meillä saa teettää jopa 12 työpäivää töitä putkeen. Ja kaikkea muutakin kivaa meidän hieno ja työntekijää puolustava liitto on neuvotellut.

Vierailija
180/232 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten menee työntekijöillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi