Naiset tulkitsevat tavalliset arjen vuorovaikutus tilanteet ahdisteluksi?
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minä ahdistun vaatetusliikkeen miespuolisesta myyjästä. Liian tungettelevaa ja iholle pyrkivää. Homotutka piippaa heti. Miesten työskentely vaate- tai muotialalla asiakaspalvelussa pitäisi kieltää. Myös tukholmassa miespuolinen raitsikan rahastaja yritti iskeä. Tulee tosi limainen fiilis.
Ongelma ratkeaa täydellisesti kun et käy näissä liikkeissä enää. Vältyt samalla sekä näiltä kohtaamisilta että siistin ja trendikkään pukeutumisen mahdollistamalta epätoivotulta huomiolta. Nythän näytät kerjäävän näitä kokemuksia, laitat itsesi alttiiksi joka tavalla sen sijaan, ettet antaisi aihetta lähestymisiin.
Eli jos sinua ahdistellaan ruokakaupoissa niin ongelma ratkeaa sillä että et käy enää ruokakaupoissa. Tämä on totta, naisten kuuluisi pitää burkaa päällä tai sitten tilata woltilla ruokansa. Pysykää naiset kotona niin teitä ei ahdistella enää.
Kyllähän me kaikki tiedämme, keitä ne on jotka eniten naisia ahdistelee. Ja itse itse olette äänestämällä rahdanneet noita aavikkoapínoita tänne laumoittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhu olette naiset kyllä sairaita nykyään. Onneksi olin kakskymppinen kolli ysärillä jolloin ajettiin frendien kanssa yläasteitten röökipaikoille perjantaisin ja poimittiin sieltä teinímisut bilettämään. Valuutta oli sixpäk sidukkaa ja tupakka-aski, ja hiljainen sopimus että muijat avaa haarovälít myöhemmin, tai ottavat vähintään tuplana suíkkiin takapenkillä. Eikä kellään ollut valittamista :D
Ja mietipä nyt uudestaan ilmaisua "hiljainen sopimus". Teidän ei tarvinnut ahdistella ketään (toivottavasti). Tytöt lähti kyytiin ja kuten sanoit, kellään ei ollut valittamista. Ahdistelun lisäksi vielä puuttuisi, että miehet haluaisivat määritellä, milloin naiset saisivat värkkejään käyttää. Aviovuoteessa, jottei liian liberaalia? Se, että nainen päättää itse on ahdistelun vastakohta, ei sen oikeu
Noniin, nyt aletaan puhua oikeista asioista. Seksuaalinen ahdistelu on myös rikoslaissa rangaistava teko. Jätetäänkö siis nämä kummatkin huomioitta vai tunnustetaanko miten asiat on? Hassua että harva haluaa olla ensimmäistä, mutta jälkimmäistä puolustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on neuroottisia ja ahdistuu helpommin kuin miehet ja miehet ei tätä aina tajua. Koska miehet ei ahdistu vähän kaikesta ja usein ihan muuten vaan.
Tämän asenteen takia miehet eivät edelleenkään uskalla kertoa, jos kokevat joutuneensa ahdistelluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, onko siinä siis jonkun mielestä jotain pahaa tai huonoa? Moni mies taputtelee minua pyllylle harvase päivä ja se on kyllä hellyyden osoitusta ja huomiota. Melkein joka päivä myös ohi mennessäni tokaisee, et "Hyvä pylly". ja tämän otan vain ja ainoastaa kohteliaisuutena. Olen aina otettu!
Hyvä provo. Tai no, provo.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä tässä asiassa on nyt joillekin miehille niin vaikeaa. Normaali puhuminen ja kohtelias huomioiminen ok, kähmiminen, seuraaminen, uhkailu ja painostaminen ei ole ok. Jokainen täysijärkinen mies tietää eron.
Mutta kun asia ei ole niin yksinkertainen. Viittaan tähän: "Jos se tuntuu ahdistelulta, se on ahdistelua."
"Itse asiassa, nyt kun muistelen, niin kyl me taidettiin muutamille sanoo et voi käydä huonosti jos et tuu messiin.. Mut siis se nyt oli sellast pientä taivutteluläppää vaan, ihan huumorilla :D"
Hyi saatana, aikuiset miehet uhkaili teinityttöjä. Ihmissaastaa sinä olet ja kaikki kaverisi. Toivon sinulle loppuelämäksi kaikkea pahaa parantumattomasta syövästä ja ALS:sta alkaen, olet ne ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhu olette naiset kyllä sairaita nykyään. Onneksi olin kakskymppinen kolli ysärillä jolloin ajettiin frendien kanssa yläasteitten röökipaikoille perjantaisin ja poimittiin sieltä teinímisut bilettämään. Valuutta oli sixpäk sidukkaa ja tupakka-aski, ja hiljainen sopimus että muijat avaa haarovälít myöhemmin, tai ottavat vähintään tuplana suíkkiin takapenkillä. Eikä kellään ollut valittamista :D
Olet siis lapsenraiskaaja. Hyi helvetti.
Mitenköhän niin päättelet? Tuossahan kaveri kertoo olleen transaktio kyseessä. Kaikki sai mitä halusi.
Jos yläasteikäisen juottaa humalaan ja sitten harrastaa seksiä niin ei se laillista ole.
Vierailija kirjoitti:
"Itse asiassa, nyt kun muistelen, niin kyl me taidettiin muutamille sanoo et voi käydä huonosti jos et tuu messiin.. Mut siis se nyt oli sellast pientä taivutteluläppää vaan, ihan huumorilla :D"
Hyi saatana, aikuiset miehet uhkaili teinityttöjä. Ihmissaastaa sinä olet ja kaikki kaverisi. Toivon sinulle loppuelämäksi kaikkea pahaa parantumattomasta syövästä ja ALS:sta alkaen, olet ne ansainnut.
Imessä píllunlerppa mun suonikasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis lapsenraiskaaja. Hyi helvetti.
Mitenköhän niin päättelet? Tuossahan kaveri kertoo olleen transaktio kyseessä. Kaikki sai mitä halusi.
Jos yläasteikäisen juottaa humalaan ja sitten harrastaa seksiä niin ei se laillista ole.
Ei ole nykyään laillista. Nykylain mukaan se olisi varmaan lapsenraiskaus mutta 80-90 luvulla se oli ihan normi. Ei siihen kukaan puuttunut. Moni oli kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee vahingossa ahdistelleeksi tai väärinymmärrys syntyy, voi pahoitella asiaa. Yleensä tämä purkaa tilanteen ahdistavuutta, koska ilmenee, ettei rajojen ylitys ollut tarkoituksellista eikä sitä jatketa.
Ahdistelu kuitenkin vähenisi merkittävästi, jos se loppuisi ja jäljelle jäisi enää aidot vahingot. Ja jos toisen osapuolen kokemus KUULLAAN KUN SANOTAAN, ei vahinko-ahdistelu olisi niin ahdistavaa siis. Koska käytös lopetettaisiin kun virhe ilmenee. Sitä pahoitellaan eikä jatketa. Näin.
Ja kohteliaisuudella en tarkoittanut mitään sanahelinää ilman tekoja, vaan toisen tunteiden huomioimista heijastuen käytökseen. Ei ole mitään mihin tarvitsisi puuttua, jos toinen uskoo mitä ilmaistaan, eikä vain verhoa toisen yli kävelyä kohteliaisiin sanoihin tai maneereihin. Eihän manipulointi ole kohteliasta, vaikka yritit niputtaa nämä ilmiasun mukaan muka-samaksi asiaksi.
Asia on selkeä, eikä siihen tarvita mitään id
Näin juuri. Hassua, et joku voi tulkita kohteliaisuudeksi toisen rajojen rikkomisen, kun sen tekee jotain kohteliaan kuuloisia sanoja käyttäen. Onhan ryöstökin ryöstö, vaikka ryöstäjät latelis samalla kohteliaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minä ahdistun vaatetusliikkeen miespuolisesta myyjästä. Liian tungettelevaa ja iholle pyrkivää. Homotutka piippaa heti. Miesten työskentely vaate- tai muotialalla asiakaspalvelussa pitäisi kieltää. Myös tukholmassa miespuolinen raitsikan rahastaja yritti iskeä. Tulee tosi limainen fiilis.
Ongelma ratkeaa täydellisesti kun et käy näissä liikkeissä enää. Vältyt samalla sekä näiltä kohtaamisilta että siistin ja trendikkään pukeutumisen mahdollistamalta epätoivotulta huomiolta. Nythän näytät kerjäävän näitä kokemuksia, laitat itsesi alttiiksi joka tavalla sen sijaan, ettet antaisi aihetta lähestymisiin.
Eli jos sinua ahdistellaan ruokakaupoissa niin ongelma ratkeaa sillä että et käy enää ruokakaupoissa. Tämä on totta, naisten kuuluisi pitää burkaa päällä tai sitten tilata
No eiks tää oo se yleinen ohje, älä hae huomiota pukeutumisella ja jos satut ahdistelijan tielle tai väärinymmärryksen kohteeksi niin itsepä kerjäsit sitä jotenkin. Niinkuin menemällä jonnekin ja olemalla jossakin ja kestä se tai pysy kotona. Ei ne myyjät oikeasti ahdistele, limaisuus on pääsi tuottamaa hysteriaa. Deal with it ja ihmisten tehdä työnsä.
Itse nautin kun tiukkaa peppuani kouritaan, rakastan sitä että saan huomiota ja katseita miehiltä. Ymmärrän kyllä katkeria naisia jotka eivät saa huomiota. Taino en ymmärrä. Aina voitte alottaa syömään terveellisesti ja mennä salille treenaaman. Puolessa vuodessa olette jo niin kauniita että saatte huomiota joltakin mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haaveilee raiskauksistq ja katselee aikuisviihdettä missä otetaan usean miehen voimin väkisin
naiset on minihameissa ja ja tissit paljaana baareissa ja sitten itkevät ahdistelusta jos joku mies antaa huomiota
Mistä moiset fantasiat?
Saa pukeutua miten tahtoo. Se ei ole lupa mihinkään. Jos sinä sattuisit pukeutumaan fiksusti, ei sinuakaan saa kohdella asiattomasti.
Jaa ei ole lupaa antaa minkäänlaista huomiota? No antaa naisten sitten tehdä aloite.
Ymmärräthän, et huomio voi olla monen tasoista? Jos et ymmärrä sävyeroja, on todellakin parempi, et jätät aloitteet naisille.
Vierailija kirjoitti:
Itse nautin kun tiukkaa peppuani kouritaan, rakastan sitä että saan huomiota ja katseita miehiltä. Ymmärrän kyllä katkeria naisia jotka eivät saa huomiota. Taino en ymmärrä. Aina voitte alottaa syömään terveellisesti ja mennä salille treenaaman. Puolessa vuodessa olette jo niin kauniita että saatte huomiota joltakin mieheltä.
Kyllä, Pertti, uskon sinua täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin onnellinen,että elin nuoruusvuoteni 80-luvulla,meno oli rennompaa,eikä ollut kaikenmaailman nillittäjiä.
Todellakin tämä. Saa huokaista helpotuksesta ja nauraa.
Mun nuoruudessani oli vähemmän hyypiöitä. Eli pierunhajuisessa kämpässä nyöhkänneitä miehiä, joilla ei ole mitään käsitystä miten naisia lähestytään. Varmasti oli ahdisteluja, mutta ei tällaista kiistelyä siitä, mikä on ahdistelua ja onko se ok.
Lisäksi oli tiettyä herrasmiesmäisyyttä. Jos naista ahdisteltiin, ihan tuntematon saattoi tulla selventämään ahdistelijalle, että tuo ei ole sopivaa, etkö kuullut kun kiellettiin tms.
Toki sitten paljon painettiin villaisella, ei ollut metoo-liikettä.
Niin no, kun lukee naisten asenteista tänäkin päivänä, voi vain kuvitella, mitä ne asenteet oli ennen. Jos työpaikalla esimiesasemassa oleva mies kävi naiseen käsiksi, oli se nainen, joka sai lähteä. Jos siis asiasta nosti äläkän. Vielä nykyään naiset saattaa kirjoittaa täällä, et ihan turha se on kaikesta valittaa. Riittää, et sanoo riittävän tiukasti ei. Eli on ok lähennellä ja ahdistella, kohteen vastuulle jää sen lopettaminen. Ja olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pukeutua peittävästi kuten monissa islaminuskoisissa maissa, mikäli haluaa ettei tule seksualisoiduksi yhdenkään miehen toimesta.
Naurattaahan se, kuinka pukeudutaan muotoja korostaviin tiukkoihin ja paljastaviin vaatteisiin, ja sitten itketään kun joku siitä innostuu.
"Koirakin nappaa lihapalan..." miehet eivät kuitenkaan ole koiria vaan heidän voi olettaa olevan kykeneväisiä impulssejaan kontrolloimaan. Onneksi suurin osa kykeneekin.
Innostua saa, mutta sen innostuneisuutensa voi pitää omana tietonaan ja olla ahdistelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee vahingossa ahdistelleeksi tai väärinymmärrys syntyy, voi pahoitella asiaa. Yleensä tämä purkaa tilanteen ahdistavuutta, koska ilmenee, ettei rajojen ylitys ollut tarkoituksellista eikä sitä jatketa.
Ahdistelu kuitenkin vähenisi merkittävästi, jos se loppuisi ja jäljelle jäisi enää aidot vahingot. Ja jos toisen osapuolen kokemus KUULLAAN KUN SANOTAAN, ei vahinko-ahdistelu olisi niin ahdistavaa siis. Koska käytös lopetettaisiin kun virhe ilmenee. Sitä pahoitellaan eikä jatketa. Näin.
Ja kohteliaisuudella en tarkoittanut mitään sanahelinää ilman tekoja, vaan toisen tunteiden huomioimista heijastuen käytökseen. Ei ole mitään mihin tarvitsisi puuttua, jos toinen uskoo mitä ilmaistaan, eikä vain verhoa toisen yli kävelyä kohteliaisiin sanoihin tai maneereihin. Eihän manipulointi ole kohteliasta, vaikka yritit niputtaa nämä ilmiasun mukaan muka-samaksi asiaksi.
Jos lukee tilannetta väärin ja siten aiheuttaa toiselle ikävän olotilan, ei anteeksi pyyntö ole pahastakaan. Yleensä on tapana vähintään pahoitella, jos on millään tavalla mokannut. Antaa fiksumman kuvan mokailijasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulet esiintymään naisena tänne? Pukeudutko myös naisten vaatteisiin?