Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isän oikeus tavata lasta

Vierailija
26.11.2023 |

Tietääkö kukaan miten menee jos olen saanut lapsen yhdenillan jutusta ja lapsen isä ei ole ollut tekemisissä kanssani mutta isyyttä ollaan tunnustamassa jonka seurauksena hänen pitäisi saada tapaamisoikeus lapseen niin onko tosiaan niin että minun täytyy antaa hänelle lapsi välillä vaikken tunne koko ihmistä🤔

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän se tässä lapsen etua nimenomaan ajattelen että jos isää ei ole kiinnostanut lapsi ollenkaan niin mitenköhän se vaikuttaa lapseen jos joskus lapsen ollessa esim 6 v isä yhtäkkiä pompahtaakin elämään ja koko henkilö on lapselle täysin vieras ja toisekseen tilanne oli yhdenyön juttu koska lapsen isä teki mulle paskasti juteltiin kyllä vähän aikaa ennen kun nähtiin sen kerran ja uskotteli mulle kuinka halusi mun kanssa parisuhteen ja lapsia ja kaikkea mutta sitten jätti yksinään enkä kuullut koko ihmisestä enää

Mies siis yhden illan aikana uskotteli sinulle, että haluaa kanssasi suhteen ja lapsia ja sinä sitten uskoit heti?

Siiis juteltiin jonku aikaa snäpissä ennen sitä päivää ku nähtiin ja sinä aikana onnistui uskottelemaan sinisilmänenku olin ja hän väitti ettei ole niinkuin muut 

Vierailija
22/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän se tässä lapsen etua nimenomaan ajattelen että jos isää ei ole kiinnostanut lapsi ollenkaan niin mitenköhän se vaikuttaa lapseen jos joskus lapsen ollessa esim 6 v isä yhtäkkiä pompahtaakin elämään ja koko henkilö on lapselle täysin vieras ja toisekseen tilanne oli yhdenyön juttu koska lapsen isä teki mulle paskasti juteltiin kyllä vähän aikaa ennen kun nähtiin sen kerran ja uskotteli mulle kuinka halusi mun kanssa parisuhteen ja lapsia ja kaikkea mutta sitten jätti yksinään enkä kuullut koko ihmisestä enää

Niin eli isä haluaa tunnustaa lapsen ja tavata lasta ja sinä keksit jostain päästä muut jutut. Fakta on että lapsella on oikeus omiin vanhempiinsa molempiin, sitä ei poista sekään että olet tyhmä.

hän ei olisi edes halunnut tunnustaa isyyttä mutta koska suomen oikeus siihen pakottaa niin ei hänellä ole vaihtoehtoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mamma haluaa isän tunnustuksen, koska elarit. Mutta isälle ei halua tapaamis oikeutta.

En olisi halunnut tunnustaa isyyttä mutta se oli pakko en halus hänen rahojaan enkä yhtään mitään hänestä ja toisekseen hän ei edes suostu maksamaan elareita vaan oli niin lapsellinen että lopetti työnsä ettei joutuisi niitä maksamaan 

Vierailija
24/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyys täytyy virallisesti joko tunnustaa tai selvittää. Sen jälkeen tehdään lastenvalvojan luona huoltajuussopimus, johon kirjataan kenen luona lapsi asuu ja kuka maksaa elatusmaksun. Jos isä ei maksa sovittua maksua, saat elatustukea ja raha peritään isältä tarvittaessa ulosoton kautta. Lapsella on oikeus tavata etävanhempaa, jos haluaa. Kannattaa keskustella tilanteesta kolmin lastenvalvojan luona. 

Vierailija
25/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mamma haluaa isän tunnustuksen, koska elarit. Mutta isälle ei halua tapaamis oikeutta.

En olisi halunnut tunnustaa isyyttä mutta se oli pakko en halus hänen rahojaan enkä yhtään mitään hänestä ja toisekseen hän ei edes suostu maksamaan elareita vaan oli niin lapsellinen että lopetti työnsä ettei joutuisi niitä maksamaan 

Ei todellakaan ole pakko tunnustaa isyyttä. Sanoo vain että ei tiedä yhtään kuka isä on eikä sitä tosiaan sen enempää aleta selvittää. Mun lapsille ei ole koskaan tehty isyydentunnustusta /kieltämistä eikä sen perään ole kukaan kysellyt. Ovat jo koululaisia ja luulisi että joku ois jo kysellyt jos asia jotain tahoa kiinnostaa. Kela maksaa minimielarit.

Vierailija
26/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole pakko tunnustaa isyyttä. Sanoo vain että ei tiedä yhtään kuka isä on eikä sitä tosiaan sen enempää aleta selvittää. Mun lapsille ei ole koskaan tehty isyydentunnustusta /kieltämistä eikä sen perään ole kukaan kysellyt. Ovat jo koululaisia ja luulisi että joku ois jo kysellyt jos asia jotain tahoa kiinnostaa. Kela maksaa minimielarit.

Laki on muuttunut lastesi syntymän jälkeen. Nykyään lasten äidillä ei ole oikeutta vastustaa isyyden selvittämistä.

Vierailija
27/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kun olisin joskus tiennyt niin olisin sanonutkin etten tiedä kuka isä on mutta nyt olin jo sanonut ettei hän ainakaan nyt ole halunnut olla mukana elämässä ja olen yksin lapsen kanssa. Ja koska en enää voinut valehdella että en tiedä kuka isä on niin nyt on isyyden tunnustaminen isän allekirjoitusta vaille valmis

Vierailija
28/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole merkitystä, tunnetko lapsesi isää, hän on isä joka tapauksessa. Ja kyllä, hänellä on oikeus saada lapsi luokseen joka toinen viikko, kunhan lapsi tuosta vähän kasvaa.

Ei joka toinen viikko ole mikään vakio. Parisuhteissa olleille se on toki aika tavallinen järjestely, mutta ei se ole läheskään kaikille paras ratkaisu.

Ja tapaamisoikeus on tosiaan lapsen oikeus.

Ei ole vakio, mutta osoitus siitä, että isällä on oikeus 50% lapsen päivistä.

Mun veljelle joku nainen teki just noin eli "saatui vahinko". Siinä olisikin ison itkun paikka, kun veli ilmoitti, että hän maksaa elareita 2 vuotta ja sen jälkeen lapsi on joka toinen viikko hänellä. Kuten sitten tapahtuikin.

Oikein. Isällä on oikeus tasaviik

Kyllä ne elarit liikkuu viikko-viikossakin, ellei lapsen kaikkia isoja kuluja (päivähoitomaksut, harrastukset, lääkärikulut, bussiliput, vaatetus yms.) jaeta puoliksi vanhempien kesken.

Vierailija
29/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laki on muuttunut lastesi syntymän jälkeen. Nykyään lasten äidillä ei ole oikeutta vastustaa isyyden selvittämistä."

Ei koske tilanteita missä äidin mukaan lapsella ei ole isää, äiti kieltäytyy kertomasta isää jne. Vaikeapa sitä on lähteä kenenkään mihinkään selvittämään jos isästä ei ole kerrassaan mitään tietoa.

Vierailija
30/43 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole merkitystä, tunnetko lapsesi isää, hän on isä joka tapauksessa. Ja kyllä, hänellä on oikeus saada lapsi luokseen joka toinen viikko, kunhan lapsi tuosta vähän kasvaa.

Ei joka toinen viikko ole mikään vakio. Parisuhteissa olleille se on toki aika tavallinen järjestely, mutta ei se ole läheskään kaikille paras ratkaisu.

Mun veljelle joku nainen teki just noin eli "saatui vahinko". Siinä olisikin ison itkun paikka, kun veli ilmoitti, että hän maksaa elareita 2 vuotta ja sen jälkeen lapsi on joka toinen viikko hänellä. Kuten sitten tapahtuikin.

Oikein. Isällä on oikeus tasaviik

Ein pidä paikkaansa. Elarit lasketaan kaavalla elatuksen tarve suhteessa kummankin elatuskykyyn, joten myös 50/50-järjestelyssä voi tulal maksettavaksi elareita.

Vierailija
31/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se lapsen oikeus. 

Vierailija
32/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei elarit liiku, jos lapsi on joka toisen viikon isällä, joka toisen äidillä ja kumpikin vastaa omasta viikostaan. Ei naisten kannata kuvitella, että lapsenteko on rahasampo, jossa aina on joku toinen maksajana. Päivähoitomaksu määräytyy sen mukaan, kumman vanhemman luona asuu.

Vierailija
33/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli isä haluaa tunnustaa lapsen ja tavata lasta ja sinä keksit jostain päästä muut jutut. Fakta on että lapsella on oikeus omiin vanhempiinsa molempiin, sitä ei poista sekään että olet tyhmä.

hän ei olisi edes halunnut tunnustaa isyyttä mutta koska suomen oikeus siihen pako

Ketään ei voi pakottaa tunnustamaan isyyttä tai allekirjoittaa papereita.

Terv. Kävimme tunnustuksessa alkuvuodesta miehen kanssa

Vierailija
34/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hän ei olisi edes halunnut tunn

Nojoo siis ei ole pakko suostua mutta sitten lastenvalvoja vie asian käräjille ja sitä kautta hakee sen suostumuksen siihen näin minulle sieltä sanottiin mutta en muistanut kysyä miten tuo lapsen tapaaminen isän kanssa jos haluaisi joskus tulevaisuudessa nähdä yhtäkkiä lasta 

Vierailija
35/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat melko nuorelta. Ota kuitenkin lapsi rikkautena. Niin on käynyt kuin on käynyt ja muihinkin asioihin voi suhtautua positiivisen kautta. Lapsen isän kanssa on turha ruveta vänkäämään tulevaisuudessakaan, hoida oma osuutesi kunnialla. Lapsi tulee olemaan sinulle ykkösprioriteetti, joka muuttaa elämäsi sinkusta perheelliseksi. Kiität vielä tulevaisuudessa valintaasi.

Lapsi ei tunne teistä kumpaakaan ennen syntymäänsä, joten olette samoissa lähtökohdissa. Huonoista oloista lähihuoltajaksi voitaisiin määrätä kumpi tahansa.

Jos isä haluaa tavata lastaan, hyvä niin, ellei vietä huonoa elämää. Jos ei halua tavata, voit silti kertoa lapselle, että isi on olemassa, mutta ei ole teidän elämässänne mukana. Ja että isi rakastaisi tuota ihanaa lasta, jos tuntisi hänet. Muista itsekin kasvattaa lasta rakkaudella, sillä lapsissa on tulevaisuus.

Vierailija
36/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos äiti sanoo, ettei tiedä kuka isä on niin ei sitä tosiaan voi selvittää.

Vierailija
37/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella ei voi olla oikeutta vanhempiin. Entäs orvot tai aulapset. Pakottaako laki hankkimaan niille kummatkin vanhemmat.

Lastenoikeuksien julistuksen ristiriitaisuuksia.

Vierailija
38/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko vähän miettiä mitä tekee ja käyttää niitä aivoja silloin kun sekstaa yhdenyön juttujen kanssa. Helkkarin nuija. Et ainakaan lapsen etua ole ajattelmassa vaan ihan omaa persettäsi. 

On siinä se toinenkin osapuoli AP:n persettä miettiny ;)

Vierailija
39/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat melko nuorelta. Ota kuitenkin lapsi rikkautena. Niin on käynyt kuin on käynyt ja muihinkin asioihin voi suhtautua positiivisen kautta. Lapsen isän kanssa on turha ruveta vänkäämään tulevaisuudessakaan, hoida oma osuutesi kunnialla. Lapsi tulee olemaan sinulle ykkösprioriteetti, joka muuttaa elämäsi sinkusta perheelliseksi. Kiität vielä tulevaisuudessa valintaasi.

Lapsi ei tunne teistä kumpaakaan ennen syntymäänsä, joten olette samoissa lähtökohdissa. Huonoista oloista lähihuoltajaksi voitaisiin määrätä kumpi tahansa.

Jos isä haluaa tavata lastaan, hyvä niin, ellei vietä huonoa elämää. Jos ei halua tavata, voit silti kertoa lapselle, että isi on olemassa, mutta ei ole teidän elämässänne mukana. Ja että isi rakastaisi tuota ihanaa lasta, jos tuntisi hänet. Muista itsekin kasvattaa lasta rakkaudella, sillä lapsissa on tulevaisuus.

Kiitos näistä sanoista, lapsi on minulle maailman tärkein asia enkä vaihtaisi tätä mihinkään muuhun ja olen hänestä kiitollinen

Vierailija
40/43 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi kirjoittaa oikein? Elarien takia. Tuollainen koska joku on hölmö tapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän