Oletko jo alkanut etsiä halvempaa asuntoa kun asumistuki on pienentymässä? Vai odotatko vielä?
Voihan se olla että perutaan koko asumistuen pienennys
Kommentit (200)
Tätä halvemmalla ei saa täältä. Kaupunki ei niin vaan anna asuntoa henkilölle jolla on asunto. Muilla vuokraajilla on kalliimmat asunnot.
Vapaita asuntoja on tarjolla paljon. Kannattaa tehdä tarjouksia yksityisille vuokranantajille. Moni on valmis alentamaan hintaa.
asun kunnan vuokratalossa, yksiössä. En saa kunnalta halpuuden perusteella asuntoa, ei se ole vaihdon syy.
En tiedä mitä tehdä. Koska asunto on puoliksi sukulaisen, joka vaatii että asun siinä ei suostu muuhun ja sopivan hintaisia asuntoja vaikea saada täällä, ellei muuta kauas. Varmasti tulee jokin ongelma jos kaikki raha vain poistetaan, eikä ole joku muu tilalle. Odotan ihmettä tippuvaksi taivaalta, ilmeisesti. Ehkei ole hyvä että ihmiset kuolevat nälkään?
Olen kokonaan tukien varassa. Kolmen vuoden etsimisen jälkeen muutin äskettäin huomattavasti halvemmalle paikkakunnalle, josta löysin tilavan, rauhallisen ja hyväkuntoisen asunnon mieluisalta paikalta. Yksityiseltä tietenkin, koska kaupungilla olisi ollut vain pieniä komeroita huonosta naapurustosta.
Olen jo pitkään etsinyt. Juuri viime kuussa jostain syystä kaupungin asunnot kallistuivat eikä saa enää alle 510e/kk asuntoja. Tämän vuoden aikana monet vuokra-asunnot on nostaneet hintojaan aivan älyttömästi. Aiemmin yksi asunto maksoi 450e/kk, nyt 550e+muut kulut. Katsoin epätoivoisena jo soluja, mutta hui mitä hintoja!
Olisin valmis asumaan vaikka autossa jenkkityyliin, muttei täällä ole siihen varaa :D
Hankala vaihtaa kun kaupunki keksi alkaa sakottamaan siitä jos vaihtaa saman kokoiseen ja asun jo yksiössä, eikä suurempaan kalliimpaan kannata vaihtaa. Pitäisi ilmeisesti muuttaa sitten yksityiselle, ainut vaan ettei niitä kämppiä tunnu olevan missään tarjolla. Netin vuokrasivustot huutaa tyhjää enkä ole Facessa missä ilmeisesti nykyään vain ilmoitellaan.
Vierailija kirjoitti:
En, koska en ole asumistukea ikinä saanut.
Pitihän jonkun duunarin tulla tännekin pätemään.
Näissä ketjuissa huomaa julmuuden heikompiosaisia kohtaan ja ymmärtämättömyyden, miten köyhä joku voi Suomessa olla. Maksan veroja mielelläni, jos niillä tuetaan kaikkein köyhimpien ihmisarvoista elämää. Hallituksen päätöksien perusteella näin ei ole.
Vuokra on 390 euroa eli alle nykyisen omavastuun. Juuri tätä halvempaa asuntoa ei täälläkään saatavilla. En siis ole muuttamassa.
Taisin vastata vahingossa. Luulin että kysyttiin pelkän tuen poistumisesta, mutta se olikin "halvempi asunto" asia. On jo kohtuuhinta, mutta ainahan se maksaa ja voi nousta joillakin.
En. Koska saan eläkeläisten asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Tätä halvemmalla ei saa täältä. Kaupunki ei niin vaan anna asuntoa henkilölle jolla on asunto. Muilla vuokraajilla on kalliimmat asunnot.
Miltä tuntuu kun joudut ,eli saat vaihtaa paikkakuntaa? Vai ajattelitko maksaa vain kiltisti ylimenevän vuokraosuuden itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitihän jonkun duunarin tulla tännekin pätemään.
No voi voi. Asun muuten omistusasunnossa.
Meillä on ihan oma asunto, omistamme tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu kun joudut ,eli saat vaihtaa paikkakuntaa? Vai ajattelitko maksaa vain kiltisti ylimenevän vuokraosuuden itse?
En joudu vaihtamaan. Ei mene yli rajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään etsinyt. Juuri viime kuussa jostain syystä kaupungin asunnot kallistuivat eikä saa enää alle 510e/kk asuntoja. Tämän vuoden aikana monet vuokra-asunnot on nostaneet hintojaan aivan älyttömästi. Aiemmin yksi asunto maksoi 450e/kk, nyt 550e+muut kulut. Katsoin epätoivoisena jo soluja, mutta hui mitä hintoja!
Olisin valmis asumaan vaikka autossa jenkkityyliin, muttei täällä ole siihen varaa :D
Hauskinta tuossa onkin se, että vuokran antajat nostavat vuokra hintojaan juuri sen vuoksi, ettei heidän tarvitse vuokrata asuntojaan kelatukien takia muuttaville sossupummeille vaan saavat kunnon asukkaat. Kela taas ei voi lain vastaisesti maksaa ylimääräistä asumistukea vaikka vuokralaisella olisi mikä tahansa peruste asua juuri siinä ylihintaisessa asunnossa. Se on itse aina maksettava se ylimenevä osa ja sitä rahan menoa ei huomioida lainkaan menona toimeentulotuessa. Asukas siis todellakin maksaa ylimenevän ihan itse. 👍
Todella hyvä järjestelmä. Olen oikein tyytyväinen hallituksen asumistuki uudistukseen 5/5 suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Näissä ketjuissa huomaa julmuuden heikompiosaisia kohtaan ja ymmärtämättömyyden, miten köyhä joku voi Suomessa olla. Maksan veroja mielelläni, jos niillä tuetaan kaikkein köyhimpien ihmisarvoista elämää. Hallituksen päätöksien perusteella näin ei ole.
Mitä nämä heikompiosaiset ovat? Vammaisia? Työkyvyttömiä? Fyysisesti tai henkisesti vajaita vai miksi he ovat normaali ihmisiä heikompia?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tehdä. Koska asunto on puoliksi sukulaisen, joka vaatii että asun siinä ei suostu muuhun ja sopivan hintaisia asuntoja vaikea saada täällä, ellei muuta kauas. Varmasti tulee jokin ongelma jos kaikki raha vain poistetaan, eikä ole joku muu tilalle. Odotan ihmettä tippuvaksi taivaalta, ilmeisesti. Ehkei ole hyvä että ihmiset kuolevat nälkään?
Kuolevat nälkään ??? Älä naurettavaksi heittäydy. Ei pieni tukien laskeminen ketään nälkään tapa. Jättää vaan ne kaljat ja tupakat pois niin riittää rahat vallan mainiosti.
mitä esim 300€ vähennys yyhhoon tuloissa tuntuu? Ei yhtään mitään!