Jatkaisitko tässä tapauksessa vielä miehen kanssa?
Olemme olleet yhdessä vajaat kaksi vuotta. Asumme erillään. Mies halusi pitää taukoa suhteesta, määrittelemättömän ajan. Kun kysyin, milloin palaamme asian ääreen, hän kiivastui ja kysyi mitä oikein intän enkä siis saanut vastausta. Nyt on muutama viikko mennyt niin että hän on pari kertaa soittanut ja on keskusteltu vain yleisiä kuulumisia. Kerran hän sanoi että haluaa edelleen keskustella kanssani. Mutta en uskaltanut kysyä milloin. En ole ollut yhteydessä häneen koska kävi selväksi että hän haluaa miettimistauon enkä halua painostaa. Nyt olen alkanut itsekin miettiä haluanko jatkaa hänen kanssaan. Hän ihana ja meillä on paljon hyvää mutta voinko luottaa siihen ettei tämä taas toistu, jos hän nyt edes haluaa jatkaa yhdessä..
Kommentit (65)
Jätä se mies. Tulee vielä sut rikkomaan. Olin itse samassa tilanteessa eikä siinä hyvin käynyt. Joku jo kirjoitti että tuollainen varalla pitäminen kun salaa etsitään jotain parempaa ja täydellisempää on narsismia parhaimmillaan. Narsisteille on vaikea määritellä suhdetta ja haluavat pitää ovia auki muillekin naisille. Tekevät tätä salaa. Toki alkuun esittävät mitä vaan ihanaa toiselle mutta se on feikkiä. Älä suostu olemaan vain varalla.
Et tarvitse mitään terapiaa. Hän tuntuu olevan terapian tarpeessa. Älä vastaa puheluihin tai viesteihin, ignooraa koko tyyppi. Se sattuu mutta menee ohi.
Taitaa olla hyvässä asemassa oleva pitkä ja komea mies kun olet jaksanut tuollaista pelleilyä sietää.
Joskus harvoin tauko voi olla paikallaan, mutta kyllä silloin määritellään pituus ja muut ehdot eikä jätetä roikkumaan tuolla tavalla. Tavismiesten kohdalla naiset eivät siedä lähellekään noin paljon epävarmuutta vaan lähtevät kävelemään "jos et tiedä mitä haluat enkä ole sinulle maailman tärkein asia".
Onpa ikävästi käyttäytynyt. Miksi hän halusi taukoa. Ei kyllä hyvältä vaikuta. Itsekästä käyttäytymistä, ei paljoa ajatella toisen tunteita.
Tuo epävarmuudessa roikottaminen on henkistä väkivaltaa. Miksi ei voi suoraan sanoa että ei halua jatkaa? Koska haluaa pitää sinut varalla. Törkee ukko. Käyttää valtaa.
Mies panee välillä muita naisia koska on komea ja sinä nainen haluat kuitenkin sen miehen koska et saa paremman näköistä enää.
En tietenkään jatkaisi. Alussa voidaan edetä hitaasti, se on mun mielestä ihan ymmärrettävää ettei heti tiedä onko valmis kyseisen henkilön kanssa suhteeseen. Jotkut lämpenee hitaammin. Mutta sitten kun on päätetty olla yhdessä niin sitten joko ollaan tai erotaan, joku tauko on ihan outo ajatus. Mitä se edes tarkoittaa? Erotaan koska ei haluta olla toisen kanssa, mutta kuitenkin roikotetaan toista siltä varalta että yksin onkin vielä kurjempaa?
Vierailija kirjoitti:
Tauko = ero, piste
Tunnen itse asiassa parikin pariskuntaa, joiden yhdessäolohistoriaan kuuluu jonkinlainen tauon tapainen. Tauon jälkeen on palattu yhteen ja mentykin sitten suht nopeasti naimisiin, ja hyvin on vaikuttanut menevän. Muita yksityiskohtia näistä en tiedä. Itse ajattelisin niin, että jos tuollaiseen taukohommaan suostuisi, niin siinä pitäisi olla aika selkeät pelisäännöt sovittuna: kuinka pitkä tauko, millaista yhteydenpito on sen aikana jos sitä on, saako tauon aikana treffailla muita jne.
Mies haluaa taukoa sinusta ja tiuskii sinulle. Sinua pelottaa kysyä häneltä asioita. Ei tuo ole mukavaa. Etsi sellainen mies, joka haluaa olla kanssasi ja jonka kanssa on turvallista ja voit olla oma itsesi.
Mies nähtävästi sanelee suhteen ehdot ja säännöt ja sinä alistut kiltisti ja kyseenalaistamatta.
Täällä on useissa viesteissä kerrottukin syy tauolle eli mies todennäköisesti virittelee uutta suhdetta, ja jos homma karahtaa kiville niin hän palaa sinun luoksesi. Kuten varmaan tajuatkin niin tämmöinen käytös kertoo aika paljon miehen tunteiden vähyydestä sinua kohtaan.
Älä haaskaa aikaasi, sillä tässä tarinassa ei ole onnellista loppua. Sinuna ilmoittaisin tälle miehelle, että tauko teki hyvää ja olet huomannut, ettet haluakaan jatkaa enää hänen kanssaan. Tästähän mies ei tule tykkäämään, mutta pidä pintasi ja käännä katseesi eteenpäin. Ansaitset parempaa.
En jatkaisi suhdetta missään sellaisessa tilanteessa/tapauksessa, että pohtisin itse jatkon järkevyyttä ja vielä kyselisin muiltakin, että jatkaisiko joku muu.
Itseään pitää kuunnella ja itseensä pitää osata luottaa.
Tuollaisessa suhteessa ei ole mitään järkeä, että siinä joutuu olemaan varpaillaan eikä uskalla kysyä missä mennään eikä edes ottaa puheeksi kun jokin toisen käytöksessä askarruttaa. Lisäksi tuosta suhteesta puuttuu luottamus ja keskinäinen arvostus.
2-3 ensimäistä vuotta on suhteessa sitä aikaa, kun toista ei voi nähdä eikä koskettaa tarpeeksi eli sitä vaaleanpunaisten lasien aikaa. Jos toinen ilmoittaa vajaan kahden vuoden jälkeen, että haluaa pitää taukoa ei siitä enää elinikäistä tai pitkää suhdetta synny.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se mies. Tulee vielä sut rikkomaan. Olin itse samassa tilanteessa eikä siinä hyvin käynyt. Joku jo kirjoitti että tuollainen varalla pitäminen kun salaa etsitään jotain parempaa ja täydellisempää on narsismia parhaimmillaan. Narsisteille on vaikea määritellä suhdetta ja haluavat pitää ovia auki muillekin naisille. Tekevät tätä salaa. Toki alkuun esittävät mitä vaan ihanaa toiselle mutta se on feikkiä. Älä suostu olemaan vain varalla.
Eikä kaikki edes ole narsisteja vaan osa ainoastaan haluaa sekä syödä että säästää saman kakun ja etenkin jos saavat siihen mahdollisuuden.
Mies ei ole mitenkään erityisen ihastunut, mutta koska ap antaa kohdella ihan miten vaan niin mies tekee mitä tykkää koska tietää että ap kyllä odottaa kuin koira omistajaansa. Ja vaikka ei odottaisikaan niin aivan sama, koska mies ei ole ihastunut ja ap:n katoaminen omasta elämästä ei haittaa mitään.
Toi juttu on jo loppu. Numero estoon.
"Kerran hän sanoi että haluaa edelleen keskustella kanssani. Mutta en uskaltanut kysyä milloin."
Terveeseen ihmissuhteeseen ei kuulu se, ettei uskalla kysyä jotain kumppaniltaan. Katkaise kaikki yhteydet tuohon mieheen, estä joka alustalla ja pidä itsesi turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävästi käyttäytynyt. Miksi hän halusi taukoa. Ei kyllä hyvältä vaikuta. Itsekästä käyttäytymistä, ei paljoa ajatella toisen tunteita.
Tuollainen ap:n kaltainen joojoo, kaikki käy-kynnysmatto on just tuon loputtoman joustavuutensa ja mielistelynsä takia harvinaisen raskas kumppani vaikka muuta tietenkin kuvitteleekin.
Ei siis ihmekään että toinen tarvitsee tilaa ja aikaa. Sitä kun saattaa kuvitella jopa niin, että ei vaan voi töksäyttää noin heikkoitsetuntoiselle suoraan sitä, että suhde on ohi vaan ajattelee tällaisen olevan ns pehmeä lasku siihen että erottu on eikä suhde ei enää ikinä jatku.
Tuossa taitaa olla nyt yhdessä kaksi aika mölliä jotka ei keskustele keskenään eikä oikein ole kummankaan sosiaaliset taidotkaan kunnossa vaan alunpitäenkin tuohon suhteeseen on päädytty vain ajautumalla ja ottamalla se eka jonka saa. Ja sellainen tyytyminen harvemmin tuottaa mitään hyvää lopputulosta.
Mies testasi pelästytkö niin paljon, että lopetat lyselyt jatkoista. Onnistui. Nyt hän tietää, että olet muokattavissa väkivallalla. Lisää seuraa jos hän ei löydä parempaa sillä välin.
Tulee mieleen entinen suhteeni. Missään nimessä ei pidä jatkaa tällaisia suhteita, joissa toimen sanelee ja suuttuu, jos kysyy jotain itselleen tärkeää asiaa. Se kertoo riittävästi siitä, mitä on tulossa, jos tyypillä olisi armoa jatkaa kanssasi.
Tulee mieleen kun itse tapailin miestä ja kysyin, haluaako hän nähdä vielä ja hän vastasi, ettei tiedä. Sanoin sitten, että tietäisit jos haluaisit joten parempi kun unohdetaan koko juttu, dumppasin tyypin ja jatkoin elämääni. En suostu olemaan joku, jota roikotetaan varalla jos ei parempaa ilmaannu. Ap:n tapauksessa olisin blokannut ukon jo aikoja sitten.