Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka huomautat toisten punastumisesta, käsien tai äänen tärinästä, jännityksestä jne, niin voitko kertoa miksi?

Vierailija
26.11.2023 |

Ihan aidosti kiinnostaa, että miksi jotkut huomauttavat punastumisesta tai muista jännityksen, kiusaantumisen, hermostumisen tms oireista. En ole koskaan ymmärtänyt että onko jotenkin hauskaa huomauttaa toiselle että "sähän punastuit, minkä värinen on paloauto...hehheh" tai että "sua tais vähän jännittää kun äänikin tärisi". Tuleeko tällisesta huomauttelusta jotenkin parempi fiilis vai onko se hauskaa läppää, tunnelman keventämistä vai mitä? Selittäkää joku pliis. 

Itse jännittäjänä ja tosi vahvasti autonomisella hermostollani joka toiseen asiaan reagoivana koen huomauttelun äärimmäisen epäkunnioittavana, kiusallisena ja pahimmillaan itsetuntoa laskevana. Varsinkin jos paikalla on isompi porukka ja joutuu nolatuksi muiden edessä. Käytän jo kaikista jännittävimmissä tilanteissa pariakin eri lääkettä ja välillä yritän jättää toisen lääkkeen pois tai vähentää käyttöä, mutta aina silloin tällöin joku päättääkin huomauttaa jännitysoireista ja se nostaa taas kynnystä mennä tiettyihin tilanteisiin ilman lääkitystä. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo sanojastaan enemmän kuin punastujasta. Urpo mikä urpo ja uskon et kaikki muut on samaa mieltä, eivät ehkä vaan kehtaa sanoa. Urpot lopettakaa kommentointi.

Vierailija
2/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olen idi00tti vaikka pidän itseäni ihanana ja sydämellisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ihmisiä jotka kailottaa aina kun josssin on paha haju että MIKS TÄÄLLÄ HAISEE PASKA???

Vierailija
4/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliöt ovat aina keskuudessamme.

Vierailija
5/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka noin idiootti olisi.

Vierailija
6/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitettavasti tunnen, ja monesti henkilöt ovatkin muuten jopa tosi mukavia ja viihdyn yleensä heidän seurassaan. Ehkä kyseessä on heillä joku persoonallisuushäiriö tai neurologinen ominaisuus, jolle eivät vaan voi mitään. En tiedä...

Vierailija
7/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoissakin niitä piisaa. Ei mitään kykyä empatiaan, ei sosiaalista älykkyyttä eikä tilannetajua. Mutta yliopistoissa pärjäävätkin parhaiten autistit ja monenlaisilla syndroomilla kuormitetut.

Vierailija
8/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja ihmisiä jotka kailottaa aina kun josssin on paha haju että MIKS TÄÄLLÄ HAISEE PASKA???

Tuohon kannattaa todeta, ettei haissut, ennen kuin sinä tulit!

Vierailija
9/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, tämä ja vielä kerran tämä! Ihmiset eivät vain kerta kaikkiaan osaa asettua toisen asemaan tai ymmärtää, ettei kaikkien elämä ole ollut ruusun terälehdillä kävelyä. 

Itselläni on vahva traumaoireilu. Tämä johtaa somaattiisiin oireisiin, vaikka syy on psyykkinen. Voin menettää kävelykyvyn tai jonkin muun taidot yhtäkkiä. Voin jähmettyä, unohtaa missä olen tai vastaavaa. Onhan se tavallaan noloa aikuiselta ihmiseltä ja muista outoa, mutta se on täysin luonnollista ja ei vain minussa vaan laajalti tunnistettu ilmiö, jolle on omat diagnostiset kriteerinsä jne.  

Sitten joku tulee siihen naureskelemaan tai irvailemaan, kun en saa henkeä. Se tuntuu niin pahalta. Mutta en anna oireilun estää itseäni. Joo, voin saada keskellä ostoskeskusta paniikkikohtauksen. Mitä ihmiset tekevät? No voivat nauraa tai kuvata nettiin videon. Mutta mitä sitten? Se menee ohi ja jatkan kuin ei olisikaan. En minä siinä ketään vahingoita enkä sille mitään voi. 

Vierailija
10/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Ihmiset ovat tarpeeksi typeriä huomauttaakseen siitäkin, että tulit ulkoa pakkasesta, hahaha onpa sinun naamasi punainen. Niin sinällään ei pitäisi ihmetellä, että kun jonkun ulko-ovesta tulemisen lisäksi tapahtuu jotain heidän elämässään niin jännittävää, kuten että on vaikka ollut kokous, niin sekin aiheuttaa kanssaihmisten olemuksen äimistelyä.

Vierailija
11/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et itse sano ääneen, että mua jännittää/jännitti? Sanomalla tuon myönnät sen ja sen myöntäminen ja ääneen lausuminen vähentää jännitystä. Tämähän todella yleinen ja toimiva neuvo jännittäjille. Jos yrittää peittää jännitystäsi tai kiinnität huomiota tärinöihisi ym ja yrität niitä pidätellä, niin sehän vaan pahenee siitä. Mitä hyötyä?

Sitä paisti, kaikki ovat jo huomanneet sen sun jännityksen. Miksi kaikkien pitäisi leikkiä mukana, ettei sitä muka ole?

Vierailija
12/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat noin tekevät joita tiedän ovat nepsyihmisiä. Eivät tajua että se on tahditonta. Toki joku ilkeä moukka voi tahallaankin huomautella mutta onneksi sellaisiin ei ole tullut kouluaikojen jälkeen törmättyä.

Vierailija
13/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin yhtä ihmistä ystäväksi, mutta kerran, kun punastuin, hän sanoi, minkä värinen on paloauto?

Se oli sen ystävyyden loppu! Mulle ei tarvi vittuilla kuin kerran.😈

Vierailija
14/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et itse sano ääneen, että mua jännittää/jännitti? Sanomalla tuon myönnät sen ja sen myöntäminen ja ääneen lausuminen vähentää jännitystä. Tämähän todella yleinen ja toimiva neuvo jännittäjille. Jos yrittää peittää jännitystäsi tai kiinnität huomiota tärinöihisi ym ja yrität niitä pidätellä, niin sehän vaan pahenee siitä. Mitä hyötyä?

Sitä paisti, kaikki ovat jo huomanneet sen sun jännityksen. Miksi kaikkien pitäisi leikkiä mukana, ettei sitä muka ole?

Miksi kaikkien pitäisi leikkiä mukana, ettei sitä muka ole?

Tämä viimeinen virke taisi pitkälti paljastaa sinusta tarpeeksi ihmisenä. Olet ikävä ja tilannetajuton töksäyttelijä, joka ei osaa asettua jännittäjän asemaan.

Vierailija
15/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se huomauttelija ei sano ääneen, että olenpa moukka. Kaikki on joka tapauksessa huomanneet sen, joten miksi sitä ei voi itse sanoa ääneen? 

Jos yrittää omaa tahdittomuuttaan silotella tai viedä huomiota muihin asioihin, se vain pahenee. Miksi kaikkien pitäisi leikkiä mukana ja teeskennellä?

Vierailija
16/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi leikkiä mukana, ettei sitä muka ole?

Tämä viimeinen virke taisi pitkälti paljastaa sinusta tarpeeksi ihmisenä. Olet ikävä ja tilannetajuton töksäyttelijä, joka ei osaa asettua jännittäjän asemaan.

Olisit vain vastannut siihen ensimmäiseen kysymykseeni 🙄. 

Olet todella typerä ja näköjään tulkitset ihmisiä aivan omien mielihalujesi mukaan, jotta voit haukkua mielessäsi kaikki pystyyn ja korottaa itsesi muiden yläpuolella.

En ole mikään ikävä ja tilannetajuton töksäyttelijä, vaan itsekin toisinaan jännittäjä.

KUSIPÄÄ.

Vierailija
17/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puoleinen suku on täynnä tuollaisia ihmisiä... Niin kauan kuin muistan, olen ollut naurun alaisena ihan mistä tahansa asiasta. Juurikin punastumisista, eriparisista sukista, huurtuneista silmälaseista, varhaisteininä ensimmäisestä meikistä (kimallegeeliä silmäkulmassa, hui!). Syitä on lukemattomia, ja lopputulos on, että edelleen yli 3kymppisenä pelkään yli kaiken mokaavani millään tavalla ja siten aiheuttavani syyn kommentoida ja olla naurunalaisena. Surullisinta on, että vasta nyt olen tajunnut, ettei tällainen varuillaolo ole normaalia!

Vierailija
18/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat noin tekevät joita tiedän ovat nepsyihmisiä. Eivät tajua että se on tahditonta. Toki joku ilkeä moukka voi tahallaankin huomautella mutta onneksi sellaisiin ei ole tullut kouluaikojen jälkeen törmättyä.

Nepsyt on kuspäitä. 

Vierailija
19/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän puoleinen suku on täynnä tuollaisia ihmisiä... Niin kauan kuin muistan, olen ollut naurun alaisena ihan mistä tahansa asiasta. Juurikin punastumisista, eriparisista sukista, huurtuneista silmälaseista, varhaisteininä ensimmäisestä meikistä (kimallegeeliä silmäkulmassa, hui!). Syitä on lukemattomia, ja lopputulos on, että edelleen yli 3kymppisenä pelkään yli kaiken mokaavani millään tavalla ja siten aiheuttavani syyn kommentoida ja olla naurunalaisena. Surullisinta on, että vasta nyt olen tajunnut, ettei tällainen varuillaolo ole normaalia!

Olet kolmekymppinen ja roikut menopaussi-ikäisten tätien palstalla??

Vierailija
20/33 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se huomauttelija ei sano ääneen, että olenpa moukka. Kaikki on joka tapauksessa huomanneet sen, joten miksi sitä ei voi itse sanoa ääneen? 

Jos yrittää omaa tahdittomuuttaan silotella tai viedä huomiota muihin asioihin, se vain pahenee. Miksi kaikkien pitäisi leikkiä mukana ja teeskennellä?

Et voi muuttaa kenenkään muun kuin itsesi käytöstä. Joten aloitapa katsomalla peiliin ja kysymällä itseltäsi ne yllä olevat kysymykset.