Kokemuksia Temu-verkkokaupasta?
Joo, kiinalainen verkkokauppa, ei varmaankaan kovin eettisesti toimiva, pikamuotia luukuttaa.
Lappuhaalareita mietin ja törmäsin tähän verkkokauppa. Kovasti laajentaa myös Suomen suuntaan.
Tuotteiden esittely välillä vajavaisella Suomella, selvästi jotain kökköä kääntäjää käytetty.
Onko kellään kokemuksia tilaamisesta ja toimituksista? Vaatteiden laatu ja koot, pitävätkö kutinsa?
Kommentit (419)
Käyttäjä42056 kirjoitti:
Sä voit laittaa asetuksista ilmoitukset pois päältä, sillon ei tule. Mä tein niin eikä tule.
Tää vastaus siis viestiin nro 38
Hyvin toimii. Seksilelut edullisia ja toimivia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirveä kauppa jonka ainut tehtävä on urkkia ja myydä asiakkaiden tietoja. Tuhansien ihmisten luottokorttitiedotkin on vuodettu ja yks kaks rahat hävinneet. Ja kaikki on verhottu siihen että myydään halpaa kiinakrääsää. Älkää ikinä ostako tuolta tai ladatko tuota appia.
Eilen vasta huomasin koko firman ! Etsiskelin erästä talvivaatetta netistä (ostan aika harvoin netistä, oon jo mummo ikäinen), niin ihmettelin että mikä tämä Temu on 🙄 !?... Kun joka vaatteen kohdalla alkoi olla firmana ensin Temu, temu, ja temu...
Näin keski-iän jo ylittäneelle tuon Temun sivusto oli OUTO, "huono Soomi" ja ennenkaikkea epäilyttävä. En tilannut sieltä. Enkä uskalla koskaan tilata ikinä.
Ja huonoa materiaalia , halpoja todellakin, mutta kannattako ostaa edes halvalla sekundaa !
Pahimmat materiaalit ovat Temun vaatteissa : polyesteri, akryyli jne... Keinokuituja , kylmää pitää talvella ja pesun jälkeen lumppuja.
Jos katsoo just materiaaleja, niin täyttä sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut 5 kertaa. Aina tulee suht. nopeasti. Niillä on joku varasto kait Euroopassa. Ei tulleja tai alveja, kaikki hoidettuna. Yhden reklamaation tein, kun tuotteesta puuttui osa. Vastasivat heti, että haluatko koko tuotteen rahat takaisin ja maksoivat sen. Laatu on samaa mitä Alilla, mutta suppeampi valikoima. Piraatteja ei ole, eli mitään Niken kännykänkuoria sieltä ei saa.
Kiinalaiset eivät myy mitään muuta kuin piraatteja. Askartelu -ja käsityötarvikkeet mm on kaikki kopioita. Jopa keräilytuotteet on kopioita. Vaatemallit varastavat yksityisiltä pieniltä suunnittelijoilta ja valmistajlta. Kuvat varastavat sometileiltä.
Tätä toimintaa kannatat jos tilaat tuosta verkkokaupasta. Täysin rikollista toimintaa.
Siis STOPPI tuolle firmalle ystävät 😇
Vierailija kirjoitti:
Oon tilannu 2 kertaa, nopee toimitus, ei lisämaksuja (eli ei esim tullia tai alvia päälle) koot on vastannu sitä mitä pitikin, tosin vaatteiden laatu ei tietenkään oo kovin kummonen, mut hintansa väärti silti. Nykyään tilaan esim liimattavat ripset kokonaan sieltä, tosin liiman ostan tyyliin normalista tai tokmannilta. Mut siis hyviä kokemuksia Temusta täällä =)
Jeee, kiinalaiset tekoripset!
Käyttäjä42056 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimii, nopeasti tulevat ja laatu on ollut hyvä mitä olen tilannut. Eettisempää olisi tietenkin mennä ostamaan samaa tavaraa stokkalta kalliimmalla😁
No tämä. Sitä samaa tavaraa monet kaupat täynnä. Tilasin valaisimen cdon:ilta hintaan n 35 euroa. Myöhemmin kun Temuun tutustuin, niin täysin sama valaisin siellä oli n 5 euroa. Huh huh...
Tuskin oli samankokoinen ja yhtä turvallinen.
Temun vaateet, katsokaa tosiaankin niiden materiaalia !
Pelkkää pahinta tekokuitua : Polyesteri, akryylia, viskoosia ,elastaania, nylonia....
Noita ei todellakaan pidä ostaa, kun halvalla saa...
Kannattaako Temulta tilata helmiä? Vastaus pitäisi saada pian:)
Vain päästään vialla oleva wt tilaa mitään kiinalaisilta jotka pian valloittavat koko maapallon.
Parempi Kiina kuin EK./ Kokoomus/Rkp.
Vierailija kirjoitti:
EURO KIINALLE = EURO KANSANMURHALLE!
Muistakaa että Kiinan hallitus syyllistyy vakaviin ja jatkuviin rikoksiin ihmiskuntaa vastaan. Ympäristötuhoista nyt puhumattakaan.
Tehkää siis tekin vastuullinen valinta ja jättäkää made in china -romut hyllyyn! Nykyään on valinnanvaraa myös elektroniikassa ja tekstiileissä, eikä hintaerokaan ole kovin suuri.
Mistä muista maista saa lähes samaan hintaan vastuullista elektroniikkaa ja tekstiilejä?
Kerro heti niin voidaan porukalla pelastaa maapallo välittömästi!!
Vierailija kirjoitti:
Vain päästään vialla oleva wt tilaa mitään kiinalaisilta jotka pian valloittavat koko maapallon.
Mistä kuvittelet kaiken kauppojen tavaran tulevan? Autojen osat? Terveydenhuoltotarvikkeet? 99% maapallon tavarasta valmistetaan Kiinassa ja niiden loppujenkin ainesosat, raaka-aineet ja pakkaukset tulevat pääosin Kiinasta. Aivan sama tilaako sen itse vai ostaako Prismasta.
Tilasin kengät tuli viikossa just semmoiset kun luvattiin Tosi tyytyväinen olen
Työkokeilussa huomasin esimiehen käyttävän Temua. Kuulemma helppo tilata ja jää koukkuun ostamiseen. Tuotteet ovat saapuneet hänelle melko nopeasti. Itse en käytä Temua.
Älä nyt ole tyhmä, luuletko että saat 90 % alennuksella mitään turvallista ja laadukasta tavaraa. Tuo on uusi Wish/Aliexpress.
Tiladin airfryer lisäosia ja muita keittiötarvikkeita. Ihan samaa kamaa ne on kuin kaupassakin. Vaatteita en ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että Kiinan hallitus syyllistyy vakaviin ja jatkuviin rikoksiin ihmiskuntaa vastaan. Ympäristötuhoista nyt puhumattakaan.
Tehkää siis tekin vastuullinen valinta ja jättäkää made in china -romut hyllyyn! Nykyään on valinnanvaraa myös elektroniikassa ja tekstiileissä, eikä hintaerokaan ole kovin suuri.
Mistä muista maista saa lähes samaan hintaan vastuullista elektroniikkaa ja tekstiilejä?
Entä jos vaan maksaisit vähän enemmän elektroniikastasi ja tekstiileistäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma Samsungin puhelin on Vietnamista, tosin ei ole mikään hinnat alkaen malli, enkä tiedä missä muut Samsungin mallit on valmistettu. Applekin taas on siirtämässä tuotantoaan Intiaan, joten sieltä on odotettavissa ei-kiinalaista elektroniikkaa. Itse yleensä googlailen vaihtoehtoja ennen kuin ostan mitään.
Edullisia tekstiilejä saa mm. Bangladeshissa ja laatukin on yleensä parempi.
Auton renkaat ostin viimeksi Etelä-Koreasta.
Eli vaihtoehtoja löytyy nykypäivänä, mutta saattaa vaatia hieman tutkimista.
Ei se minua haittaa kunhan halvalla saa...