Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko laiska? (kotityö riitaa)

Vierailija
25.11.2023 |

Tuntuu tyhmälle avautua tänne, mutta en läheisillekään viitsi kertoa.

Puoliso käy töissä, minä teen silläaikaa kotona:

Koiran lenkitys ja hoito,

tiskit, ruuat, imurointi,

pyykin pesu + viikkaus kaappeihin, pupujen hoito + häkkien siivous

lasten koulu-jutut, viestit, hammas terkkari ym asiat

Päivittäisten päälle tulee viikoittain mm. kaappien täyttö (wc paperit, kuivaruoka aineet, kauppalistat, lääkkeet, apteekki, wilma viestit, lasten vaatehankinnat / harratus asiat jne.. wc peseminen, moppaukset, pölyjen pyyhintä, pyykkiä, pyykkiä....laskujen ym paperiasioiden organisointi.... ym ym)

Mutta mies sanoo, että kun HÄN KÄY TÖISSÄ, hän saa levätä. Moittii minua laiskaksi. Kiittämätön p-ska.

Tekee mitä huvittaa, jos viitsii tai jaksaa.

Ei KOSKAAN tee ruokaa tai tiskaa, tai imuroi, koska hän tienaa rahaa. (ihankuin minä en tienaisi mutta vähemmän, koska en ole TÖISSÄ)

V-ttu.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, viikonloppuna samat hommat itsellä, kun puoliso lepää (koska hän siis käy TÖISSÄ niin tarvitsee lepoa)

ap

Vierailija
2/82 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kaikki listaamasi onnistuu päivätyön ohessa, joten siinä mielessä tuntuu laiskalta.

Miksi et käy palkkatöissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan joskus kotitöistä vapaata. Mut eikö lapset voi hoitaa lemmikkien ruokkimisia/häkkien siivouksia yms? Vai kenen lemmikit ne on? Sit mä pyykit heitän puhtaana koriin ja huudan perheelle, et jokainen NYT kaivamaan omat sieltä ja laittaa kaappiinsa. 

Vierailija
4/82 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet laiska. Ei kotitöihin ja koiraan mene kahdeksaa tuntia päivässä. 

Kun elin ydinperheessä niin kävin kokoaikatöissä ja hoidin kodin, koiran ja lapset. Siihen lisäksi maksoikin lähes kaiken ja se tympi, ei kotityöt.

Vierailija
5/82 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Asumme maalla, joten tietysti jäi mainitsematta pihatyöt, puiden kanto, lämmitys, lumityöt, jne ym

T, laiska ap

ps, se ruuan laitto on sitten ihan jotain muuta kuin einesten lämmitys mikrossa.

Vierailija
6/82 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun elin ydinperheessä niin kävin kokoaikatöissä ja hoidin kodin, koiran ja lapset. Siihen lisäksi maksoikin lähes kaiken ja se tympi, ei kotityöt.

Niin sinä kävit töissä ja hoidit kaiken muun sen päälle? ap,n tapauksessa puoliso käy töissä mutta ei tee mitään muuta??

Vierailija
7/82 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet nuo kaikki kertomasi kotityöt, niin että kotona on siistiä, hyvää kotiruokaa tarjolla ja pyykit pestyinä, ei miehelläsi pitäisi olla valittamista. 

Montako lasta teillä on? Kannattaisi heidätkin opettaa tekemään osansa kodin töistä. 

Vierailija
8/82 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Kannattaa tehdä se nyt, koska tuosta ei ole muuta ulospääsyä ja elämä on liian lyhyt, jotta sitä kannattaisi tuhlata.

Vierailija
9/82 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se oli 1960-luvulla. Mene sinäkin töihin ja laiskottele sen jälkeen.

Vierailija
10/82 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, että mitä sitten kun/jos menet työelämään sinäkin? Mies jatkaa vetelehtimistään ja sulla on edelleen tuo kaikki hoidettavana työn lisäksi. Paska diili sulle.

Vierailija
11/82 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on työttömänä. Ollaan sovittu, että hän tekee arkena ruuan valmiiksi ja imuroi ( imurointi tarpeen mukaan, arkena ehkä kerran). Plus siivoaa omat jälkensä. Ruokkii kotieläimen. Roskat vie se, joka kulkee ovesta ulos.Meillä ei ole pieniä lapsia, joten siivottavaa on vähän.

Viikonloppuna kotityöt puoliksi. Plus viikonloppuna tehdään enemmän kotihommia, kuten vessojen/kylppärin pesut jne

Vierailija
12/82 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se on meilläkin ap ollut kohta parikymmentä vuotta.  Tiedän, että jos saisin oikeita töitä, niin mies tekisi myös kotitöitä.

Vierailija
13/82 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin askareet kuuluu kaikille jotka siellä asuu. Laita ruoka vastikkelliseksi miehellesi, ansaitkoon sen kotitöillä.

Vierailija
14/82 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt kuuluu kaikille, lapsetkin heti kun osaa tehdä jotain. Jollei ole sovittu jotain erilailla. Mies saisi maksaa jotain palkkaa jos alkaisin täysi hoito hotellia pitämään hänelle, muuten osallistuu vapaa-ajallaan kotitöihin.

Vierailija
15/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Piti tulla perumaan tyhmä aloituksen sana "laiska" - jota en siis todellakaan ole.

Kuluneella viikolla mies ei ole tehnyt mitään, mitä olen pyytänyt. Töiden jälkeen istuu läppäri sylissä ja lepää.

Nyt olisi hajulukkojen puhdistamista ym, hän saa valita, viitsiikö tehdä. Joten minun on pakko, koska en halua asua sotkuisessa kodissa.

Vierailija
16/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas nopeasti sinä kuorit ja pilkot perunat ym, lämmität uunin ja laitat karjalanpaistin sinne muhimaan? Peset vessat, imuroit, moppaat, pyyhit pölyt. Hoidat eläimet. Käyt kaupassa jne ym.

Vierailija
17/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Piti tulla perumaan tyhmä aloituksen sana "laiska" - jota en siis todellakaan ole.

Kuluneella viikolla mies ei ole tehnyt mitään, mitä olen pyytänyt. Töiden jälkeen istuu läppäri sylissä ja lepää.

Nyt olisi hajulukkojen puhdistamista ym, hän saa valita, viitsiikö tehdä. Joten minun on pakko, koska en halua asua sotkuisessa kodissa.

Hän käy töissä. Mitä, jos mies pyytäisi sinut töihin?

Ei kodin siistinä pitäminen ja muu huolto ole raskasta, jos on kotona sitä varten. Mitään siivousta, huoltoa tai valmistelua ei yksinkertaisesti riitä kuin pariksi tunniksi päivässä ellet tyyliin pese ikkunoita joka päivä tai pyykkää käsin.

Vierailija
18/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas nopeasti sinä kuorit ja pilkot perunat ym, lämmität uunin ja laitat karjalanpaistin sinne muhimaan? Peset vessat, imuroit, moppaat, pyyhit pölyt. Hoidat eläimet. Käyt kaupassa jne ym.

Karjalanpaisti uuniin. Kuorin perunat ja siitä siivoushommiin. Sitten kauppaan ja sitten perunat kiehumaan. Kolmessa tunnissa ehtii. Sitten seuraavana päivänä ei ole noita siivouksia. Muutenkin ne voi tehdä ripotellen pitkin viikkoa, kun ei käy töissä. 

Vierailija
19/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole laiska vaan aktiivisuus rajoitteinen.

T. Sohvan guru. 

Vierailija
20/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole laiska. Mies kiertoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi