Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko laiska? (kotityö riitaa)

Vierailija
25.11.2023 |

Tuntuu tyhmälle avautua tänne, mutta en läheisillekään viitsi kertoa.

Puoliso käy töissä, minä teen silläaikaa kotona:

Koiran lenkitys ja hoito,

tiskit, ruuat, imurointi,

pyykin pesu + viikkaus kaappeihin, pupujen hoito + häkkien siivous

lasten koulu-jutut, viestit, hammas terkkari ym asiat

Päivittäisten päälle tulee viikoittain mm. kaappien täyttö (wc paperit, kuivaruoka aineet, kauppalistat, lääkkeet, apteekki, wilma viestit, lasten vaatehankinnat / harratus asiat jne.. wc peseminen, moppaukset, pölyjen pyyhintä, pyykkiä, pyykkiä....laskujen ym paperiasioiden organisointi.... ym ym)

Mutta mies sanoo, että kun HÄN KÄY TÖISSÄ, hän saa levätä. Moittii minua laiskaksi. Kiittämätön p-ska.

Tekee mitä huvittaa, jos viitsii tai jaksaa.

Ei KOSKAAN tee ruokaa tai tiskaa, tai imuroi, koska hän tienaa rahaa. (ihankuin minä en tienaisi mutta vähemmän, koska en ole TÖISSÄ)

V-ttu.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole laiska. Mies kiertoon. 

Ap tarvii elättäjän. 

Minusta ihminen on laiska, jos ei käy töissä. Teki siis kotitöitä tai ei. 

Vierailija
22/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Piti tulla perumaan tyhmä aloituksen sana "laiska" - jota en siis todellakaan ole.

Kuluneella viikolla mies ei ole tehnyt mitään, mitä olen pyytänyt. Töiden jälkeen istuu läppäri sylissä ja lepää.

Nyt olisi hajulukkojen puhdistamista ym, hän saa valita, viitsiikö tehdä. Joten minun on pakko, koska en halua asua sotkuisessa kodissa.

Hän käy töissä. Mitä, jos mies pyytäisi sinut töihin?

Ei kodin siistinä pitäminen ja muu huolto ole raskasta, jos on kotona sitä varten. Mitään siivousta, huoltoa tai valmistelua ei yksinkertaisesti riitä kuin pariksi tunniksi päivässä ellet tyyliin pese ikkunoita joka päivä tai pyykkää käsin.

Olen eri mieltä. Siivoamiseen, ruuanlaittoon ja kodin ylläpitotoimiin menee kyllä helposti reippaasti yli pari tuntia päivässä. Pelkkä kaupassakäynti, ruuanlaitto ja keittiön siivous vie sen pari tuntia. Siihen päälle kodin järjestely, vessan pesu, pyykit, lumityöt, puiden hakeminen ja lämmitys, tiskit ja muut, lasten läksyt, harrastukset ja muut päivittäiset askareet päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Piti tulla perumaan tyhmä aloituksen sana "laiska" - jota en siis todellakaan ole.

Kuluneella viikolla mies ei ole tehnyt mitään, mitä olen pyytänyt. Töiden jälkeen istuu läppäri sylissä ja lepää.

Nyt olisi hajulukkojen puhdistamista ym, hän saa valita, viitsiikö tehdä. Joten minun on pakko, koska en halua asua sotkuisessa kodissa.

Kokeilepa tarjota kahta kotityötä joista mies saa valita mieluisamman minkä tekee. Kuten lapsille annetaan valittavaksi "omena vai banaani?". Miehesi on uppiniskainen teini joka on oppinut selittelemään ja välttelemään kotitöitä. Meillä aikoinaan teiniin tepsi tuo kaksi vaihtoehtoa paremmin kuin käskyttäminen, joka tuntui äidistäkin inhottavalta.

Vierailija
24/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet laiska. Ei kotitöihin ja koiraan mene kahdeksaa tuntia päivässä. 

Kun elin ydinperheessä niin kävin kokoaikatöissä ja hoidin kodin, koiran ja lapset. Siihen lisäksi maksoikin lähes kaiken ja se tympi, ei kotityöt.

Kuinkas nopeasti sinä kuorit ja pilkot perunat ym, lämmität uunin ja laitat karjalanpaistin sinne muhimaan? Peset vessat, imuroit, moppaat, pyyhit pölyt. Hoidat eläimet. Käyt kaupassa jne ym.

Karjalanpaisti uuniin. Kuorin perunat ja siitä siivoushommiin. Sitten kauppaan ja sitten perunat kiehumaan. Kolmessa tunnissa ehtii. Sitten seuraavana päivänä ei ole noita siivouksia. Muutenkin ne voi tehdä ripotellen pitkin viikkoa, kun ei käy töissä. 

Leivinuuni ei lämpene niin äkkiä!

Vierailija
25/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole laiska. Mies kiertoon. 

Ap tarvii elättäjän. 

Minusta ihminen on laiska, jos ei käy töissä. Teki siis kotitöitä tai ei. 

Kivat sulle! On muitakin syitä, ettei käy töissä, kuin työttömyys. Sairaudet rajoitteet jne,

Vierailija
26/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun lapset on pieniä ja kotihoidossa, on luonnollista, että jaetaan kotitöitä ja työssäkäyvä maksaa enemmän. Mutta jos lapset on koulussa ja puoliso töissä ja elättää kotona olevan niin sen kotona olevan tulee todellakin tehdä kotityöt ja hoitaa muutkin asiat. Jos ajattelisin itse sitä, että kävisin töissä ja toinen olisi kotona ja joutuisin vielä kaiken hyväksi elättämään sen toisen (kun lapset jo isoja) niin odottaisin tosiaankin, että se toinen hoitaisi valtaosan asioista. Tosin jos se kotona oleva ei aktiivisesti pyrkisi työelämään opiskelemalla, hakemalla töitä, menemällä kursseille jne niin en suostuisi tuollaiseen suhteeseen. Siinä tulisi jo arvot vastaan. 

Enkä muutenkaan ymmärrä, että miten noista kotitöistä nostetaan noin iso haloo. Työssäkäyväthän hoitaa nuo iltaisin ja viikonloppuisin joka tapauksessa. Ei niitä imurointeja, kaupassa käyntejä sun muita tarvitse joka päivä tehdä. Kun suunnittelee ja pitää kodin perussiivossa, pääsee huomattavasti helpommalla. 

Vierailija
27/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ny päivittäin imuroi

Vierailija
28/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän käy töissä. Mitä, jos mies pyytäisi sinut töihin?

Ei kodin siistinä pitäminen ja muu huolto ole raskasta, jos on kotona sitä varten. Mitään siivousta, huoltoa tai valmistelua ei yksinkertaisesti riitä kuin pariksi tunniksi päivässä ellet tyyliin pese ikkunoita joka päivä tai pyykkää käsin.

Olen eri mieltä. Siivoamiseen, ruuanlaittoon ja kodin ylläpitotoim

Miksi siellä kaupassa pitää joka päivä ravata? Lämmityskin on pitkälti ei-aktiivista touhua. Nykypäivänä koneet pesee pyykit ja astiat. Suosittelen hankkimaan. Kun opettelee elämään siistimmin, ei kotia tarvitse jatkuvasti järjestellä. Ruokaakin voi tehdä isompia määriä. 

Vierailija
29/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa nyt paljon hommia ole, jos siis kotona on vaan. 

Vierailija
30/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin. Kannattaa tehdä se nyt, koska tuosta ei ole muuta ulospääsyä ja elämä on liian lyhyt, jotta sitä kannattaisi tuhlata.

Niin minäkin, jos olisin Ap:n puoliso. 

Vierailija
31/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskit, joo meni 2min koneen tyhjäämiseen ja 2min täyttöön. 

Pyykit, se 2min koneen täyttöön ja siellä olleet kuivariin. 

En tiedä miten jaksan

Vierailija
32/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin askareet kuuluu kaikille jotka siellä asuu. Laita ruoka vastikkelliseksi miehellesi, ansaitkoon sen kotitöillä.

Myös työssäkäynti ja osallistuminen perheen elatukseen kuuluu molemmille aikuisille. Veikkaanpa siis, että se työssäkäyvä elättää jo valmiiksi aapeen. 

Vierailija
33/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän mä tässä olen koko ikäni miettinyt, et miten te jaksatte ja ylipäätään suostutte tuohon?!

Kaikki lapsia saaneet naiset on aina väsyneitä ja pahalla päällä tuon takia. Ja mikä on johtopäätös; jee lapsia mullekin!

Eihän ihmislapset ole edes söpöjä, mutta kauhea homma ja mukana tulee miesvauva.

Ei ikinä.

VelaN43

Vierailija
34/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten saat päiväsi kulumaan pelkästään noilla hommilla, jos ei ole siis lapsia hoidettavana kotona koko päivää? 

Vierailija
35/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet laiska. Ei kotitöihin ja koiraan mene kahdeksaa tuntia päivässä. 

Kun elin ydinperheessä niin kävin kokoaikatöissä ja hoidin kodin, koiran ja lapset. Siihen lisäksi maksoikin lähes kaiken ja se tympi, ei kotityöt.

Niin sinä kävit töissä ja hoidit kaiken muun sen päälle? ap,n tapauksessa puoliso käy töissä mutta ei tee mitään muuta??

Ap:n puolisolla on koko päivä aikaa tehdä nuo, niin miksi ihmeessä puoliso töiden jälkeen pitää alkaa tehdä nuo hommat? 

Vierailija
36/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noihin hommiin hirveästi menee aikaa päivässä? Ruokaa voi tehdä isompia satsia, hommatkaa robotti-imuri auttamaan imuroinnissa jne... Ota se koiran ulkoilutus mukavana rentoutumisena päivän aikana ja kuntokin siinä samalla nousee. 

Vierailija
37/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko peppua?

Vierailija
38/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uuniruokaa, niin säästät siinäkin aikaa ja sillä aikaa voit vaikka imuroida tai viikata pyykkejä. Siinä on tunnissa tehty kaikki päivän työt. 

Vierailija
39/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskit, joo meni 2min koneen tyhjäämiseen ja 2min täyttöön. 

Pyykit, se 2min koneen täyttöön ja siellä olleet kuivariin. 

En tiedä miten jaksan

Tuollaiseen vetoaa yleensä ne, jotka eivät suurin surminkaan suostu tekemään moista kotityötä. Jos se kerran on niin helppoa ja nopeaa eikä mikään askar ollenkaan, on se kumma, ettei sitä itse voi ikinä tehdä?

Vierailija
40/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka paljon sulla ihan oikeesti menee noihin hommiin päivässä keskimäärin?