Mä hukun tavaraaaan!! Muita, joista tuntuu samalta?
Ja silti tuntuu ettei ole oikein mitään pois heitettävääkään. Paitsi tauluja muutama ylimääräinen varastossa, joita en enää tarvitse. Mulla on ongelma että olen asunut vuosia vuokralla ja mitään sisustustavaraakaan en haluaisi heittää/myydä pois ettei tarvitsisi sitten ostaa uusia jos(toivottavasti) jossain vaiheessa asun isommassa talossa. Koristetyynyjä on liikaa jne. Astioita on paljon, eri käyttötarkoituksiin ja tyyleihin. Ymmärrän kyllä ettei tarvitsisi kuin muutamat. Mutta sisustus ym stailaus on eräänlainen harrastukseni, joten sitä tavaraa on. Silti ahistaa tämä määrä, muutin juuri ja tuntuu ettei mikään mahdu mihinkään.
Kommentit (34)
Kyllä. Ja olisi poisheitettävää, mutta ei vaan koskaan ehdi käydä kaikkea läpi.
Vierailija kirjoitti:
Tee välillä käsitöitä.
No niin teenkin, se iso lankakori vie myös tilaa, 2 laatikkoa erilaisia askartelutarvikkeita jne. Ei niitäkään voi pois heittää kun tarvitsen välillä. Ap
Mulla on sama ongelma ja jatkuvasti ostan vain lisää, vaikka entisiäkin on niin paljon, että en edes muista mitä kaikkea omistan. Kaapeista, vaatehuoneesta ja kellarista löytyy loputon runsaudensarvi kaikkea unohtunutta, joskus niissä on vielä hintalaputkin kiinni 🥴
Laita osa tavaroista (astiastoja ym) siisteihin laatikoihin ja vie varastoon. Hae sitten käyttöön kun tarvit. Jos et koskaan hae niin myy pois joskus.
älä osta mitään uutta lisää jos ilman pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Laita osa tavaroista (astiastoja ym) siisteihin laatikoihin ja vie varastoon. Hae sitten käyttöön kun tarvit. Jos et koskaan hae niin myy pois joskus.
älä osta mitään uutta lisää jos ilman pärjää.
Mihin varastoon?
Mä ratkaisin asian vuokraamalla varastokopin osalle tavaroistani.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma ja jatkuvasti ostan vain lisää, vaikka entisiäkin on niin paljon, että en edes muista mitä kaikkea omistan. Kaapeista, vaatehuoneesta ja kellarista löytyy loputon runsaudensarvi kaikkea unohtunutta, joskus niissä on vielä hintalaputkin kiinni 🥴
Mää joudun ostaan joskus jotain mitä mulla jo on mutta kun en vaan löydä.
Minä hamstraan kosmetiikkaa koska se kuluu..Mutta jos yhden käytän, hankin näköjään 2 lisää. Tällä hetkellä minulla mm 9 suihkugeeliä, 7 deodoranttia, 4 päivävoidetta, useita shampoita...Vievät paljon kaappitilaakin. En voi kulkea hyvän tarjouksen ohi 🙈
Parantumaton !!
Hukun miehen tavaroihin, omiani tarkastelen kriittisesti jatkuvasti ja karsin kaiken turhan. Mies ei raaski heittää mitään pois. Kuvaavaa on se, että varastosta löytyy mm. muutama pussillinen kuitteja 90-luvulta. Ei edes mitään takuukuitteja tms, vaan ihan normaaleja ruokaostoksia ja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän pitäisi viimeistään olla herätys siihen suuntaan, että jostain on yksinkertaisesti luovuttava?
Sitä kuvittelisi ettei yksi ihminen paljoa tarvitse mutta just kosmettiikkaa on vaikka kuinka paljon.. vaatteita paljon (koska 4 vuodenaikaa ja eri "tilaisuuksiin" monet vaihtoehdot). Tuntuisi jotenkin ankealta että juhlaan on se tasan yksi tai kaksi asua, kuntoiluun sama, oleiluun sama jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää joudun ostaan joskus jotain mitä mulla jo on mutta kun en vaan löydä.
Oon ostanut yhtä asiaa kaksikin ylimääräistä, kun en ole kovasta etsimisestä huolimatta löytänyt kumpaakaan edellisistä. Toisaalta nuo ovat kulutustavaraa, joten ne tulee kyllä käytettyä - kunhan ensin putkahtavat esiin jostakin...
Onhan tuota roinaa päässyt kertymään. Juuri muutin toiselle puolelle kaunista kotimaatamme ja siinä hötäkässä hävitin kaksi kolmasosaa tavaroistani. Täällä uudessa asunnossa joka on puolet suurempi kuin edellinen kampetta on silti aivan liikaa.
M 49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämän pitäisi viimeistään olla herätys siihen suuntaan, että jostain on yksinkertaisesti luovuttava?
Voi olla. Osasta olenkin luopunut, mutten läheskään riittävän suuresta määrästä. Haluaisin pitää ne kaikki! Nolottaa tämä sisäsyntyinen ahneuteni. Olen ratkaissut asian niin, että rajoitan ostamista, jotta tavaraa ei kerry enää enempää. Noita aiemmin ostettuja käytän sitten pois sitä mukaa kun ehdin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuota roinaa päässyt kertymään. Juuri muutin toiselle puolelle kaunista kotimaatamme ja siinä hötäkässä hävitin kaksi kolmasosaa tavaroistani. Täällä uudessa asunnossa joka on puolet suurempi kuin edellinen kampetta on silti aivan liikaa.
M 49
Mulle käy joka kerta muuttaessa niin, että pakatessa en raaski luopua mistään, mutta purkaessa sitten heitän kaikenlaista pois. Kunpa saisin tuon poisheittomoodin päälle jo ennen muuttoa, niin ei tarvisi kantaa niin monta laatikkoa!
Aaargh! Ja kohta on joulu, jolloin se roinan määrä lisääntyy vielä entisestään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Osasta olenkin luopunut, mutten läheskään riittävän suuresta määrästä. Haluaisin pitää ne kaikki! Nolottaa tämä sisäsyntyinen ahneuteni. Olen ratkaissut asian niin, että rajoitan ostamista, jotta tavaraa ei kerry enää enempää. Noita aiemmin ostettuja käytän sitten pois sitä mukaa kun ehdin.
eli tavara pyörittelee elämääsi...
Vierailija kirjoitti:
Minä hamstraan kosmetiikkaa koska se kuluu..Mutta jos yhden käytän, hankin näköjään 2 lisää. Tällä hetkellä minulla mm 9 suihkugeeliä, 7 deodoranttia, 4 päivävoidetta, useita shampoita...Vievät paljon kaappitilaakin. En voi kulkea hyvän tarjouksen ohi 🙈
Parantumaton !!
nehän kerkee mennä jo vanhaksi, eihän jotakin dödöä saa kuukaudessa-kahdessa käytetty.
Meillä ei tavarat lisäänny, edes jouluna.
Jos joku jotain tuo laitan kiertoon.
Tee välillä käsitöitä.