Ajatteletko, että avioliitto on parempi kuin avoliitto?
Koetko, että avioliitto on sitoutuneempi kuin avoliitto?
Miksi tai miksi et?
Kommentit (80)
Miksi puolison kuolemasta pitäisi päästä hyötymään taloudellisesti? 2020-luvulla kuitenkin naisetkin elättävät itsensä ihan siinä missä miehetkin.
Avioliitto on historiallinen jäänne. Joillain naisilla ei vain jostain syystä ole elämässä muuta tarkoitusta kuin päästä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on niille, jotka tietävät, että pelkkä rakkaus ei riitä, pitää olla joku virallinen paperi asiasta. Ja avioero maksaa satasia, avoero on maksuton.
Ihme logiikka. Avoliitosta on päinvastoin helpompi lähteä pois. Avoliitossa ei haluta sitoutua, vaan jätetään tavallaan ovi auki.
Pitääkö ap parempana pariskuntia, jotka ovat tehneet edunvalvontavaltuutuksen? Jos et niin miten toinenkaan juridinen sopimus vaikuttaisi sen enempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on niille, jotka tietävät, että pelkkä rakkaus ei riitä, pitää olla joku virallinen paperi asiasta. Ja avioero maksaa satasia, avoero on maksuton.
Ihme logiikka. Avoliitosta on päinvastoin helpompi lähteä pois. Avoliitossa ei haluta sitoutua, vaan jätetään tavallaan ovi auki.
Nimenomaan on - Offpari ei uskalla mennä koskaan naimisiin, koska pelkää, ettei liitto kestä kuitenkaan ja on tod. näk. oikeassa.
Tai sitten noiden ihmisten tai ainakin toisen pitää muuttua joustavammaksi.
Me emme ainakaan ole menneet naimisiin vain siksi, ettei ole ollut tarvetta. 14 vuotta yhdessä eli pidempään kuin moni tuttu jo eronnut aviopari...
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto sikäli, että jos toinen sattuu kuolemaan niin lesken edut ovat hiukan paremmat ja asema selkeämpi kuin avoliitossa.
En minä halua parempaa ja selkeämpää asemaa mieheni lasten kustannuksella. Osaan seisoa omilla jaloillani.
Vierailija kirjoitti:
Me emme ainakaan ole menneet naimisiin vain siksi, ettei ole ollut tarvetta. 14 vuotta yhdessä eli pidempään kuin moni tuttu jo eronnut aviopari...
Huvittaa, kun jotkut avoliittolaiset kuvittelevat, että juuri se liiton avomalli tekee parisuhteesta jotenkin kestävän. "Meidän ei ole pakko olla yhdessä. Me valitsemme joka aamu, että haluamme olla yhdessä."
Kyllä se vähän kaivelee etten koskaan päässyt naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun jotkut avoliittolaiset kuvittelevat, että juuri se liiton avomalli tekee parisuhteesta jotenkin kestävän. "Meidän ei ole pakko olla yhdessä. Me valitsemme joka aamu, että haluamme olla yhdessä."
Enemmänkin avioliittolaiset tuntuvat kuvittelevan, että heidän liittonsa on sitoutuneempi ja kestävämpi kuin avoliitto.
Miellän avioliiton niin, että se on elinikäinen liitto.
Olen itse joutunut siitä eroamaan hyvin nuorena (pakottavat syyt), mutta toiselle kierrokselle en lähde, koska mahdoton ex-mieheni on elossa.
Vierailija kirjoitti:
Miellän avioliiton niin, että se on elinikäinen liitto.
Olen itse joutunut siitä eroamaan hyvin nuorena (pakottavat syyt), mutta toiselle kierrokselle en lähde, koska mahdoton ex-mieheni on elossa.
Miksi olisit sitten sidottu ex-mieheesi vieläkin.
Kyllä koen. Perusteluni perustuu siihen, että ihmisillä on yleensä isompi kynnyt mennä avioliittoon kuin avoliittoon.
olen tavannut niin monta ihmistä, jotka ovat olleet vuosia avoliitossa ja tehneet siihen lapsia. Sanovat, ettei avioliitolla on merkitystä, miksi mennä avioon.
sitten tulee ero, he tapaavat uuden ihmisen - ja pum! Naimisiin mennään. Yhtäkkiä avioliitolla onkin merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan siunaus on avioliitossa.
Perhe on sitoutumista, liitto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koen. Perusteluni perustuu siihen, että ihmisillä on yleensä isompi kynnyt mennä avioliittoon kuin avoliittoon.
olen tavannut niin monta ihmistä, jotka ovat olleet vuosia avoliitossa ja tehneet siihen lapsia. Sanovat, ettei avioliitolla on merkitystä, miksi mennä avioon.
sitten tulee ero, he tapaavat uuden ihmisen - ja pum! Naimisiin mennään. Yhtäkkiä avioliitolla onkin merkitystä.
Höpsis. Minä en ole mennyt missään pitkässä liitossani naimisiin enkä tule nykyisessäkään (+10 vuotta) menemään. Ei yksinkertaisesti ole mitään tarvetta mennä naimisiin. Toisen saa merkittyä terveystietoihin lähiomaiseksi pelkällä ilmoituksella ja omaisuudet pidetään muutenkin erillään.
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä jätetä. Siinä ei tarvita muodillisuuksia yhdessä oloon. Ennen puhuttiinkin omatunnon avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto sikäli, että jos toinen sattuu kuolemaan niin lesken edut ovat hiukan paremmat ja asema selkeämpi kuin avoliitossa.
En minä halua parempaa ja selkeämpää asemaa mieheni lasten kustannuksella. Osaan seisoa omilla jaloillani.
Ja aika moni tekee myös avioehdon.
Vierailija kirjoitti:
nonoletko miettinyt että syy naimisiin menossa voi olla siinä että se uusi toinen puoliso sitä haluaa!
Minö en ensimmäisessä avioliitossani mennyt naimisiin koska en pidä avioliittoa tärkeänä asiana ja samoin ajatteli ex-puolisoni.
Nykyiselle puolisolle avioliitto oli tärkeä, ja koska rakastan häntä niin suostuin, haluan elää hänen kanssaan mutta minulle olisi ollut ihan se ja sama teemmekö sen avo- vai aviolitossa kunhan vain olemme yhdessä.
Tänään koko aamun oli täällä keskustelu enon kuolemasta. Eno oli lapseton, asui avoliitossa, mutta niin vain sisaren tytär oli se, joka etsittiin hoitamaa viralliset asiat, koska oli lähin omainen ja perijä. Avovaimolla ei ole mitään virallista asemaa, eikä perintöoikeutta ilman testamenttia. Testamentilla saatu perintökin verotetaan kuten muutkin "vieraat" eli reilusti kaksinkertaisesti aviopuolisoon verrattuna.