Kellä on tai on ollut korona hiljattain?
Millaset oireet, onko se muuttunut kovasti?
Mulla on joku tauti, jossa kuumetta, kova päänsärky, vähän jäsensärkyä ja voittamaton väsymys. Ei vaan pysy hereillä, nukkuu yön ja päivän vielä. Muita oireita ei.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Näissä kun kerrotte oireista niin olisi hyvä tietää montako koronarokotetta on otettuna koska rokotteet lievittää oireita niin pystyisi ihmiset vähän vertailemaan.
Ei yhtä ainuttakaan rokotetta eikä myöskään koronaa. Viime talvena oli pari päivää kurkku kipeä ja ääni maassa, en ottanut edes saikkua. En ole ollut kipeä yli kolmeen vuoteen. Rokotukset vain tekevät sairaaksi. Kaikki tutut ja sukulaiset, jotka ovat ottaneet rokotuksia, ovat monta kertaa vuodessa kipeitä. En oikein enää edes usko koko koronaan.
Mieheni sairasti 1.koronansa viime viikolla. Kolme rokotetta taustalla. Yhden päivän oli 38 lämpöä, lisäksi keuhkoihin sattui ja lievää yskää ja päänsärkyä. Pahinta väsymys, ekana yönä nukkui 17 tuntia putkeen heräämättä, sitten oli kolme tuntia hereillä kunnes nukahti taas. Itselleni tuli myös, toka kerta. Ekana päivänä alle 38 lämpöä, sitten viisi päivää päänsärkyä ja väsymystä ja se siitä.
Sairastuin toistamiseen melko tarkasti 1kk sitten ja ihan samanlainen p#rkele tämä oli sairastaa nyt kuin silloin huhtikuussa-20. Kunnossa en ole vieläkään.
Ei ollut omikron ainakaan mulla lievempi eikä oireita lievittänyt se aiempi sairastaminen eikä kaksi koronarokotetta (kolmatta ei ikinä annettu, kun tuo sairastettu korona laskettiin yhdeksi rokoteannokseksi)
Kummallakaan kerralla en ollut yhtenäkään päivänä missään megakuumeessa vaan korkeimmillaankin oli noin 38,5 astetta. Pientä lämpöilyä olikin sitten toista viikkoa ja välillä myös selkeää alilämpöä. Kaikki mahdolliset oireet (kurkkukipu, yskä, päänsärky, väsymys, lihassärky, ripuli, hikoilu, nivelsärky, nuha, nenän tukkoisuus, silmäsärky, korvien soiminen, huimaus, heikotus jne) oli erilaisina yhdistelminä ja lopulta lähti makuaisti. Hajuaisti toimii suht ok, mutta nenässä haisee välillä jokin kellari ja välillä savu/rööki. Nyt sitten hengästyy ihan lyhyestä kauppareissusta ja hiki valuu noroina päältä. Lisäksi hienhajuun tuli melko erikoinen aromi ja itselle tulee mieleen joku ketunsyötti vaikka en edes tiedä miltä sellainen haisee..
Pahinta oli silti se outo ja epätodellinen olo. Etenkin yksinasuvana se oikeasti pelottikin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan meitä, jotka eivät ole vielä sairastaneet koronaa paljon?
Pesen kädet kun tulen kotiin ja muutenkin tulee käsiä pestyä paljon. Introverttinä en tunge iholle. Hississä joutuu toki olemaan aika lähellä ihmisiä. Pitänee alkaa taas käyttää rappusia. Lähikontaktissa olen vain puolisoni. Hänkään ei ole sairastanut koronaa.
Kaikki rokotukset on otettu, mitä on ollut tarjolla.
En minä, eikä puolisoni olla sairastettu. Kaikki rokotukset on otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen kädet kun tulen kotiin ja muutenkin tulee käsiä pestyä paljon. Introverttinä en tunge iholle. Hississä joutuu toki olemaan aika lähellä ihmisiä. Pitänee alkaa taas käyttää rappusia. Lähikontaktissa olen vain puolisoni. Hänkään ei ole sairastanut koronaa.
Meilläkin molemmilla 6 rokotusta, ei koronaa. Kädet pestään kotiin tullessa, niinkuin aina on tehty.
No me asumme Espoossa ja lapset tarhassa ja koulussa. Todella vaikea on välttää sairastumista näissä oloissa kun koronaa on paljon liikkeellä. Eka kerralla sain sen päiväkodissa olevalta tytöltäni ja nyt tokalla kertaa mieheltäni joka sai sen joko harrastuksessa tai töistä. Itse teen etätöitä 100% kotoa ja hygienia-asiat on kyllä kunnossa.
Hiuksia tippuu ja katkeilee. Tämä oire tuli nimenomaan koronan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin molemmilla 6 rokotusta, ei koronaa. Kädet pestään kotiin tullessa, niinkuin aina on tehty.
Korona tarttuu ensisijaisesti hengitysilmasta eli käsien pesulla ei ole vaikutusta tartuntariskiin. Miten tämä voi vieläkin olla joillekin epäselvää? Koronatartunnan voi saada myös silmiensä kautta.
Toki käsienpesu on fiksu tapa ja sillä ehkäisee etenkin vatsaflunssia mutta koronatartunnan ehkäisyssä sen tehoon luottaminen on sitä valheelliseen turvallisuudentunteeseen tuudittautumista..
Sairastan just eikä tosiaan ole mikään lievä tauti.
Itse sain koronan pari viikkoa sitten ja viikko sitten paranin muuten, mutta kuiva yskä on jäänyt päälle. Myös haju ja makuaisti lähti, mutta palasi n. viikossa takaisin.
Pari päivää 39 kuumetta, kova lihaskipu, päänahka hellänä, silmät valonarat, maku- ja hajuaisti pois, kaksi viikkoa sitten sairastin eivätkä nuo ole vieläkään täysin palautuneet. Kova väsymys js nuha, ei kurkkukipua eikä keuhko-oireita.
Samat oireet minullakin. Vei kyllä huonoon kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Pari päivää 39 kuumetta, kova lihaskipu, päänahka hellänä, silmät valonarat, maku- ja hajuaisti pois, kaksi viikkoa sitten sairastin eivätkä nuo ole vieläkään täysin palautuneet. Kova väsymys js nuha, ei kurkkukipua eikä keuhko-oireita.
Minulla 3 rokotusta ja nyt taitaa olla eka korona. Just tuo pää/päänahan kipu ja nivelkivut vaivaa, lievä lämpö - testi nega. Buranaa ottanut pääkipuun ja teetä juonut nesteeksi. Kumpa ei pahenisi tästä.
Sairastin koronan marraskuussa ja siitä lähtien on vaivannut kuiva suu varsinkin öisin, mihin veden juominen ei tunnu auttavan ollenkaan. Hedelmälihaa sisältävä mehu auttaa mutta ei kai sitä voi yhtä mittaa kitata eikä hedelmiäkään syödä monta kertaa yössä.
Normalit flunssaoireet 3 vrk. Alla kaksi rokotetta ja kaksi koronaa joista ensimmäinen ennen rokotuksia oli enemmän influenssan kaltainen eli kova kuume pari päivää ja päänsärkyä.
Alkoi polttelevalla vatsakivulla ja kurkkukivulla. Kuume nousi 39:ään. Kova päänsärky ja muutenkin särki luita ja ytimiä. Mulla ei ollut yskää juurikaan. Miehellä taas kova yskä. Nuha on edelleen koronan jäljiltä. Nyt ei lähtenyt maku- tai hajuaisti, viime koronassa lähti. Viime koronassa ei ollut nuhaa ollenkaan.
Sairastin 4-5 päivää, nyt jo terve, vähän tukkoinen. Kolmesti olen koronan sairastanut, joka kerta vähän eri oireet. Päänsärky ollut järkyttävä joka kerralla.
Mitähän nyt taas? Meillä on miehen kanssa molemmilla kolme rokotetta. Ollaan sairastettu kolmesti korona molemmat. Mies on ollut kipeämpi eli enemmän yskää ja kuumetta. Mutta se on laskenut nopeasti. Mies on tuonut koronan töistään eli ollut aina ekaksi kipeä ja minä sitten. Omat oireet eka kerran valtavaa nuhaa ovat olleet lievät mutta oudot. Mulla on ollut enemmän huimausta, nyt viimeksi ripulia ja höntyrää oloa.
Viimeksi korona oli meillä kuukausi sitten ja nyt viikonloppuna mies alkoi taas yskiä kovasti ja nenä vuotaa. Eli onkohan miehellä korona numero neljä??
Onko kukaan saanut koronan parantumisen jälkeen iholle punoittavia alueita/näppyjä/vesikelloja, joista ei ole varma, onko kyseessä bakteeritulehdus vai syyhy? Minusta tuntuu että korona heikensi vastustuskykyäni, kun on joku tällainen iskenyt.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kerta ikinä kun meille tuli korona nyt kylään. Me aikuiset ollaan sillon alussa saatu rokotteet eli siitähän on jo aikaa.
Mulla todella kamala tauti. 4 päivää 40,5c kuume, keuhkot tulessa,hirveä lihassärky ja päänsärky. Ei pystynyt 3 päivään juuri olemaan hereillä. Ripuli, nuha ja tosi kova yskä. Puolisolla päivän kuume, thats it. Rokottamaton teini: todella kamala tauti. Tosi sairas. Toinen rokotettu: hyvin lievänä ohi.
Ps. Edelleenkään, rokotteet EI estä tartuntaa. Niiden tarkoitus on estää vakava tauti ja se että rokotettu tartuttaa virusta huonommin eteenpäin. Mutta kuten kaikessa muussakin, tässäkin on ( yllätys yllätys) yksilöllisiä eroja.
Olet täysin oikeassa, mutta se ei estä bessewissereitä saarnaamasta.