Kellä on tai on ollut korona hiljattain?
Millaset oireet, onko se muuttunut kovasti?
Mulla on joku tauti, jossa kuumetta, kova päänsärky, vähän jäsensärkyä ja voittamaton väsymys. Ei vaan pysy hereillä, nukkuu yön ja päivän vielä. Muita oireita ei.
Kommentit (121)
Lihassärkyä, nuhaa ja vähän yskää. Kolmas korona, kaksi rokotetta. En ottaisi enää rokotteita tällä tietämyksellä
Mies nukkui kuumeessa kolme vuorokautta, heräten vaan vessaan ja juomaan ja sitten helpotti, alkoi päänsäryllä.
3 rokotetta ja 1 korona takana. Nyt siis toinen korona. Kurkku arka, yskää, lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten huomaatte niin koronarokotetuilla se korona on pahempi kuin rokottamattomilla :D Olen koronarokottamaton ja korona kesti ehkä kaks päivää ja oireet oli oikeastaan sitä että kurkkua vähän koski ja en ois edes tienny olevani kipeä ellen testiä ois tehny :D
Olen 3 kertaa rokotettu, eikä minulla vielä ole ollut koronaa. En tiedä otanko enää rokotuksia, vaikka kuulunkin riskiryhmään ja olen aktiivisesti ihmisten parissa liikkuja. Ehkä täytyy taas alkaa käyttää maskia
Kaksi rokotetta ja nyt sairastin toisen koronan. Ei ollut mikään kauhea tauti, aika normiflunssa, mutta väsymys oli ankaraa, silmät ei pysyneet auki pariin päivään. Kuumetta ei ollut.
Tunnen yhden joka kuoli, ei ollut rokotettu. Toisen jolla oli rokkottet (2) mutta sai ns. pitkän koronan, oli sairas yli vuoden! Toinen yhden jolla oli kaksi keuhokuumetta koronan jälkitautina, nainen n. 50v terve. Tunnen nainen 75v kaksi päivää käheä ja taas terve 4 rokotetta.Tiedän lääkärin jolla korona kesti kuukauden, oli rokotettu, en tiedä kuinka monta kertaa. Sisareni poika 3 pv. kipeä, lapsenlapsi 2 päivää. Eli vaihtelee todella paljon kuinka kullekkin tulee. Kaksi alle 30stä näistä ja loput yli.
Kolme rokotetta miehelläni ja minulla ja emme ole sairastaneet koronaa. Työssä käyty ja tavattu ihmisiä. Ei taida korona tarttua kovin helposti rokotettuihin, jos pitää huolta käsihygieniasta? Maskiakin käytettiin silloin kun sitä suositeltiin.
Alkoi kovalla päänsäryllä ja nivelet kipeinä, jumalaton väsymys ja ripuli. Kolme päivää 40 asteen kuumeessa, Iho kosketusherkkä, maku ja hajuaisti hävisivät, hiljalleen palautuneet. Kova nuha ja yskä, sekä suolisto-oireita edelleenkin, nämä oireet jääneet vielä pariksi viikoksi aktiivisen koronan jälkeen. Apteekista hain imodiumia ja maitohappobakteereita, niin ihmettelivät onko jotain vatsatautia liikkeellä. Totesin, että koronan aiheuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
Huutista se itse rokote oli se korona ja se tuhoaa ihmisen vastustuskyvyn ja siksi koronarokotetut on nyt paljon kipeänä ja niille korona on pahempi oireisempi. Lampaat ei vieläkään tajua mitään.
Huutista sulle pässi. 2 rokotusta, ei kertaakaan muuten sairaana paitsi 1 nuha koko korona-aikana. Miehellä 3 rokotusta, ei kertaakaan sairaana.
Alkoi lievänä kurkkukipuna ja yskänä. Sitten nousi kuume, joka kesti 2 pv. Kuumeen aikana myös normaalia päänsärkyä kovempi päänsärky.
Noiden 2 päivän oireiden jälkeen yskää. Kaikki oireet ohi reilussa viikossa. Ei mennyt makuaisti eikä jäänyt mitään oireita. Luomuna sairastettu.
Oli juuri, 2 ekaa päivää kurkku- ja lihaskipua ja päänsärkyä, sitten yhtäkkiä 3. päivänä noi oireet poistui mutta tilalle tuli hirveä ripuli. 4. päivänä oireet alkoivat helpottaa.
3 rokotusta myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään hyötyä vertailla, kun jokaisella vähän omat oireensa. Meidänkin perheessä kahdella kuumetta, yhdellä normaalilämpö ja yhdellä alilämpöä. Nuhaa kahdella. Kahdella kurkkukipua. Kahdella päänsärkyä. Kuivaa yskää yhdellä. Kolmella väsymystä. Yhdellä ripuli. Yksi oksensi ja ripuloi. Haju- ja makuaisti lähti kaikilta, mutta onneksi vain pariksi päiväksi. Unohtuikohan jotain. Kiersi kaikki, mutta vain kahdelta onnistuttiin saamaan plussa.
Öö eli rokote oli sun mielestä hyödytön? :D Se koronarokote nimenomaan lievittää koronan oireita joten tämän takia olisi juuri hyvä kertoa se montako rokotetta on ottanut.
Niiden rokotteiden teho ei kauaa kestä. Johan se on moneen kertaan sanottu monien eri tahojen suusta.
Oireet vaihtelevat edelleen henkilöstä toiseen, joten vaikea sanoa mitään yleispätevää.
Minulla oli korona toista kertaa äsken, ja erona ekaan kertaan oli aivan järkyttävä nuha ja aivastelu, joka muuttui muutamassa päivässä limaiseksi yskäksi. Ekalla kierroksella minulla oli kova päänsärky ja lihaskivut ja kuivaa yskää. Kurkkukipua ja kuumetta on ollut molemmilla kerroilla.
Ensimmäinen kerta ikinä kun meille tuli korona nyt kylään. Me aikuiset ollaan sillon alussa saatu rokotteet eli siitähän on jo aikaa.
Mulla todella kamala tauti. 4 päivää 40,5c kuume, keuhkot tulessa,hirveä lihassärky ja päänsärky. Ei pystynyt 3 päivään juuri olemaan hereillä. Ripuli, nuha ja tosi kova yskä. Puolisolla päivän kuume, thats it. Rokottamaton teini: todella kamala tauti. Tosi sairas. Toinen rokotettu: hyvin lievänä ohi.
Ps. Edelleenkään, rokotteet EI estä tartuntaa. Niiden tarkoitus on estää vakava tauti ja se että rokotettu tartuttaa virusta huonommin eteenpäin. Mutta kuten kaikessa muussakin, tässäkin on ( yllätys yllätys) yksilöllisiä eroja.
Duunissa kahdella oli juuri äsken korona. Molemmat poissa töistä viikon verran vaikka työ ei ole fyysisesti raskasta eikä asiakaspalveluhommaa. Tämä nykyinen versio koronasta on onneksi oireiltaan lievempi kuin aiemmat.
3 rokotetta. Pari viikkoa sitten oli toinen korona. Alkoi rajulla lähes nelkyt asteen kuumeella, hieman siitä laskien jatkui neljä päivää. Keuhkot tulessa. Kova päänsärky ja lihassäryt, varsinkin jaloissa. Kohtalainen nuha ja yskä. Ei kurkkukipua. Helpompi kuin eka, jolloin keuhkopolte/ pistot vielä pahempia / pitkäkestoisimpia ja lisäksi tuolloin oli hengenahdistusta ja kuume ja koko tauti kesti pidempään. Tästä pari vuotta. Eli taudinkuva aika lailla sama, mutta lievempi.
Nelisen viikkoa sitten oli itsellä jokin lentsu, alkoi väsyneellä ololla ja kuumetta illalla mitattaessa sitä oli 38,9. Yöllä oksensin ja tällaista korkeampaa kuumetta kesti n. pari päivää, jonka jälkeen laski 37 ja risat lämpöihin vielä muutamaksi päiväksi.
Vatsakin oli kuralla pari kertaa. Pientä päänsärkyä oli kovimman kuumeen aikaan, arvelin sen johtuvan vaan siitä kuumeesta. Kovimman kuumeen aikana oli melko heikko olo, tosin kun kuumeen otti buranalla pois, oli melkein kuin ei mitään olisikaan, toki ei ihan sataprosenttinenkaan ja kuume nousi sitten aina iltaa kohti uudelleen.
Ei ollut kurkkukipua eikä muitakaan kipuja, väsymystä ja pientä kuivahkoa yskää, välillä kirkkaita limaysköksiä.
2 koronatestiä tänä aikana ja kumpikin negatiivisia. Nolla koronarokotetta, 49v.
No se meni sitten ohi ja voimat palautuneet, satasen kunnossa taas.
Saattoihan se olla joku muukin lentsu kuin korona.
2022 keväällä korona oli kurkkukipua pientä kuumetta kolme päivää, viikko meni ilman nälkää ja halua syödä. Tämä viimeisin, alkoi pari viikkoa sitten väsytti, nenä vuoti yskitti olin niin väsynyt että nukuin yli 10 tuntia yössä, nälkä oli koko ajan, sitten nousi kuumetta jälleen kerran vähäistä kesti vajaan viikon, sitten jäi väsymys, nuha ja yskä. Sitten päätin etten enää ole kipeä, yskä on vieläkin. Nyt on jo voiton puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista se itse rokote oli se korona ja se tuhoaa ihmisen vastustuskyvyn ja siksi koronarokotetut on nyt paljon kipeänä ja niille korona on pahempi oireisempi. Lampaat ei vieläkään tajua mitään.
Huutista sulle pässi. 2 rokotusta, ei kertaakaan muuten sairaana paitsi 1 nuha koko korona-aikana. Miehellä 3 rokotusta, ei kertaakaan sairaana.
Miehellä on kolme rokotusta, tämän syksyn korona kesto puolitoista viikkoa nukkui vain kuume nousi yli 38. Minulla oli pientä lämpöä, alle 38 ja yskä, väsytti mutten edes päiväunia tarvinnut koiran lenkitin niin kuin aina, ei yhtään rokotetta
Mitä hyötyä niistä koronarokotteista oli? Olen koronarokottamaton ja tauti kesti päivän.