Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mielestä 3800€ nettopalkka

Vierailija
25.11.2023 |

On hyvä palkka?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on 3300€/kk. Pärjään sillä koska kulutan vähön ja mietkn jokaista ostostani.

Missä ammatissa voi olla henkilö joka tienaa melkein 5000 bruttona ja silti aivot on niin solmussa että kokee hädintuskin pärjäävänsä?

Olen IT-alalla, mutta kaikilla tuntemillani ihmisillä on sama homma. Joku laittaa tonnin kuussa autoon ja joku sijoituksiin. Sen jälkeen ei jää paljoa kulutukseen kun miinustetaan asuminen ja ruoka.

No kuka käskee laittamaan tonnin kuukaudessa autoon tai sijoituksiin?? Ensin maksetaan asuminen, ruoka yms. tarpeellinen ja sitten vasta katsotaan miten paljon on varaa sijoittaa. Auto ostetaan sen mukaan, että on sitä varaa maksaa asiallisesti. Omaa no

Väärin. AINA ENSIN maksetaan asuminen, ruoka yms. pakollinen ja VASTA sitten katsotaan paljonko on varaa sijoittaa tai säästää niin, että ei tarvitse elää kituuttaen. Jos pakkomielteen omaisesti sijoittaa aina esim. sen tonnin ja sitten kitisee kun rahat ei riitä, niin se on ihan omaa typeryyttä. Sijoittaminen ja säästäminen mitoitetaan omiin tuloihin. Välillä voi joutua sijoittamaan/säästämään vähemmän, mutta sellaista se elämä on. Ei ole mitään oikeutta kitistä, että rahat ei meinaa riittää jos ei osaa tuon vertaa suhteuttaa sijoituksiin/säästöihin laitettua summaa omiin tuloihin.

Luulisi tämän verran tajuavan ihmisen jolla noin isot tulot. Mulla kokopäiväisessä työssä tulot nettona n.2200€ ja nyt opintovapaalla ollessa mun nettotulot on n.1300€ + opintolaina 650€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme