Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mielestä 3800€ nettopalkka

Vierailija
25.11.2023 |

On hyvä palkka?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suurin osa saa vähemmän, joten kyllä se on hyvä palkka kun on keskimääräistä parempi.

Minulla ei luultavasti koskaan tule olemaan noin hyvää palkkaa, vaikka periaatteessa pitäisi kun olen ammattikorkean käynyt monien muiden toisen asteen koulutusten lisäksi. Julkisella on alalla on vaikea päästä tuollaiseen palkkaan, ja yksityisen puolen paikkoja on vähän.

Ei ammattikorkea ole kummoinen koulutus. Riippuu tietysti omista lähtökohdista.

Kerro toki mikä sinusta on kummoinen koulutus, ainakaan kovin kummoista kommentointia ei sillä näemmä hallita.

Vierailija
62/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 2000 e netto että mietippä sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on 3300€/kk. Pärjään sillä koska kulutan vähön ja mietkn jokaista ostostani.

Missä ammatissa voi olla henkilö joka tienaa melkein 5000 bruttona ja silti aivot on niin solmussa että kokee hädintuskin pärjäävänsä?

Vierailija
64/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on 3300€/kk. Pärjään sillä koska kulutan vähön ja mietkn jokaista ostostani.

Missä ammatissa voi olla henkilö joka tienaa melkein 5000 bruttona ja silti aivot on niin solmussa että kokee hädintuskin pärjäävänsä?

Olen IT-alalla, mutta kaikilla tuntemillani ihmisillä on sama homma. Joku laittaa tonnin kuussa autoon ja joku sijoituksiin. Sen jälkeen ei jää paljoa kulutukseen kun miinustetaan asuminen ja ruoka.

Vierailija
65/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on netto tuon verran, brutto 7900e. Autoetu vie valitettavasti osan ja verotus aivan liikaa. 

Autoetu ei VIE mitään. osa palkasta vain ANNETAAN auton käyttönä, eikä rahana.

Väärin. Autoedusta maksetaan vero joka vähennetään bruttopalkasta:

brutto 7900e + autoetu 850e = verotettava tulo 8750e.

Eli vero lasketaan 8750 eurosta ja vähennetään 7900 eurosta. 

Se auto ON OSA palkkaa. ja Bruttopalkka EI OLE 7900 vaan tuo 8750. tuo 7900 on ns RAHApalkka.

Bruttopalkka - luontoisedut = rahapalkka

Rahapalkka - verot ja verloluontoiset maksut = nettopalkka.

"Bruttopalkkaan voi sisältyä myös luontaisetuja, kuten lounas-, puhelin-

Tässä ei kai tuolla nimellä (brutto-rahapalkka-verotettava tulo) ollut merkitystä? Sitä ei kysytty. 

Laskutavasta oli kyse

Vierailija
66/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurin osa saa vähemmän, joten kyllä se on hyvä palkka kun on keskimääräistä parempi.

Minulla ei luultavasti koskaan tule olemaan noin hyvää palkkaa, vaikka periaatteessa pitäisi kun olen ammattikorkean käynyt monien muiden toisen asteen koulutusten lisäksi. Julkisella on alalla on vaikea päästä tuollaiseen palkkaan, ja yksityisen puolen paikkoja on vähän.

No en yliopiston käyneenäkään voi edes uneksia  moisesta palkasta...

Vierailija
67/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläisin sillä varsin mukavasti, ei tarvitsisi pahemmin katsella hintoja. Minulle kelpaisi.

Minulla on netto suurinpiirtein tuon verran mutta todellakin katselen hintoja. Helposti kuluu useampi satanen, ehkä jopa tonni kuussa jos ei katso mitä ostaa. Mieluummin laitan 500e säästöön kuin rikastutan sillä kauppiasta ja päädyn tilanteeseen jossa olisin pienemmällä palkalla.

Vierailija
68/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen IT-alalla, mutta kaikilla tuntemillani ihmisillä on sama homma. Joku laittaa tonnin kuussa autoon ja joku sijoituksiin. Sen jälkeen ei jää paljoa kulutukseen kun miinustetaan asuminen ja ruoka.

No kuka käskee laittamaan tonnin kuukaudessa autoon tai sijoituksiin?? Ensin maksetaan asuminen, ruoka yms. tarpeellinen ja sitten vasta katsotaan miten paljon on varaa sijoittaa. Auto ostetaan sen mukaan, että on sitä varaa maksaa asiallisesti. Omaa noloutta jos ei osaa tuon vertaa katsoa miten kuluttaa. 

Monella ihmisellä on paljon pienemmät tulot eivätkä todellakaan saa mitään tukia lisäksi ja silti pärjäävät. Kyllä pitää katsoa peiliin jos ei 3300 euron nettotuloilla meinaa pärjätä. Siinä on selvästi eletty yli varojen. Kuinka joku edes kehtaa väittää, että ei meinaa noilla tuloilla pärjätä. 

Vierailija
69/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tonni autoon kuukaudessa on juuri sitä typeryyttä mihin rahat katoaa. Tonni sijoituksiin taas voi olla hyvinkin viisasta pidemmällä aikavälillä, ja jos tulee tiukempaa niin siitä voi sitten vähentää. 

Vierailija
70/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit voinut opiskella lakia, lääketiedettä, kauppatieteitä, tuotantotaloutta, rakennustuotantotalous(EI SUUNNITTELUALA) IT-alaa, mutta todennäköisesti joku höpöhöpö filosofian ala kiinnosti enemmän.

Vierailija
71/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka käskee laittamaan tonnin kuukaudessa autoon tai sijoituksiin?? Ensin maksetaan asuminen, ruoka yms. tarpeellinen ja sitten vasta katsotaan miten paljon on varaa sijoittaa. Auto ostetaan sen mukaan, että on sitä varaa maksaa asiallisesti. Omaa noloutta jos ei osaa tuon vertaa katsoa miten kuluttaa

Väärin. Aina ENSIN maksetaan itselle (sijoitetaan) SITTEN maksentaan nuo asuminen, ruoka yms tarpeellinen ja vasta sen jälkeen katsotaan paljonko on varaa "tuhlata".

Vierailija
72/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit voinut opiskella lakia, lääketiedettä, kauppatieteitä, tuotantotaloutta, rakennustuotantotalous(EI SUUNNITTELUALA) IT-alaa, mutta todennäköisesti joku höpöhöpö filosofian ala kiinnosti enemmän.

Tunnen paljon ihmisiä noilta aloilta, eikö monikaan heistä tienaa tuollaisia summia, poislukien lääkärit. 

Vierailija
73/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon ihmisiä noilta aloilta, eikö monikaan heistä tienaa t

Olen tuotantotalousinssi ja nimeni löytää kateuskalenterista.

Vierailija
74/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amistodistuksella ei pääse tuollaisiin ansioihin ja jos pääsee niin silloin tienaisi ilman todistustakin saman.

Vierailija
75/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsit väärän alan.

Vierailija
76/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan oleta saavani DI:nä 6k palkkaa välttämättä ikinä. Ihmetyttää että amiskorkean käynyt on sitä mieltä että periaatteessa hänelle sellainen kuuluisi. Sehän on keskimääräistä huomattavasti parempi palkka.

Vierailija
77/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edeltä suora lainaus: "Pärjään sillä koska kulutan vähön ja mietkn jokaista ostostani."

Todellisuudessa kulutat siis kaiken minkä voit etkä mieti yhtään mitään.

Vierailija
78/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3800e nettona on hyvä palkka. Ihmiset valittaa palkoistaan, mutta totuus on se, että elintasotavoitteet on liian korkeat. Iso talo ja kallis auto maksavat aika paljon. Vähemmälläkin pärjää. 

Ihmiset tuhlaavat ihan älyttömiin asioihin. Wolt on hyvä esimerkki nykytouhusta. Ja tavarapaljous. Palju. Onhan näitä. Saa toki käyttää rahansa mihin haluaa, mutta jatkuva valitus on kyllä rasittavaa kuultavaa. 

Vierailija
79/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono palkka on, vasta 4000 €/kk ylöspäin pidän kohtuullisena. Oma bruttopalkka nyt 3500€ ja ei tod tule kunnolla toimeen.

Meillä puolison kanssa tällä hetkellä yhteensä bruttotulot alle 3500€/kk ja todella hyvin pärjäämme. Eli ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Tämä oppi puuttuu nykyään valitettavan monelta alle 50-vuotiaalta.

Tiedät varmana, että yksi henkilö joka tienaa 3500 euroa maksaa paljon enemmän veroja kuin kaksi henkilöä jotka tienaavat yhteensä 3500 euroa.

Vierailija
80/81 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edeltä suora lainaus: "Pärjään sillä koska kulutan vähön ja mietkn jokaista ostostani."

Todellisuudessa kulutat siis kaiken minkä voit etkä mieti yhtään mitään.

Noh, säästän vähintään 1000€/kk ja kulutan vähän. Minulla ei ole tarkkaa kontrollia vaan intuitiolla ostan halvinta ja välttelen ostamista. Jos olisi tarkempaa budjetointia ja suunnittelua, ehkä saisin 200€/kk enemmän säästöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme