Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esitteletkö itsesi maisterina/tohtorina työn ulkopuolella?

Vierailija
25.11.2023 |

Esimerkiksi jos varaat hotellista huoneen, ravintolasta pöydän tai illanistujaisissa?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Työsähköpostin allekirjoituksessa on firman ohjeistuksen mukaisesti nimike + tutkinnon mukaisesti FT, mutta ei niitä rimpsuja kukaan lue. 

Löytyy paljon puolituttuja kavereita ja kollegoita, jotka eivät todellakaan tiedä mun väitelleen. Ei sillä asialla ole normielämässä mitään väliä. 

Vierailija
62/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterina en, olen vain rva., mutta tohtorina kyllä. 

Terv. Tri J. H-o.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai silleen kuin Amerikassa - esittäydyttäessä kohteliaasti tituleerataan "Doctor" - "doctor"? No en. Tuntuisi hölmöltä.

Vierailija
64/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kutsutaan Herra Diplomi-insinöörinä

Vierailija
65/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin peruskoulun suorittaneena vahtimestarina varaan kaikki aina Varatuomarina.

Vierailija
66/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan. En muista että olisi koskaan tarvinnut edes työelämässä tehdä niin. Huvittaa sellaiset ihmiset, jotka esim. LinkedInissa laittavat nimensä eteen Dr. tai vastaavaa :D Näkyyhän se tutkinto sieltä tiedoista jos haluaa katsoa.

Minua huvittaa se, että huvitut siitä että toisilla on ulkomaille kontakteja ja ymmärtävät siihen liittyvät muodollisuudet.

T. Hitsari

Samaa mieltä Hitsarin kanssa. Saksassa esimerkiksi titteleillä on suuri merkitys, mistä syystä siellä on kaikenkarvaista tutkielmien ja muiden plagiointia huomattavan paljon. Kun tiettyyn ammattiin vaaditaan että on Herr/Frau Doktor, on tyhmemmänkin ja kiinnostumattomammankin pakko saada se tutkinto kasaan.

Ja koko LinkedInin tarkoitus on antaa nopealla vilkaisulla yleiskuva ihmisestä. Onhan sillä ai

Tämä on totta. Saksalaiset myös luettelevat kaikki tittelinsä tyylin Prof. Dr. tai Dr. Dr. jos on tuplatohtori. Ovat aika tarkkoja tuosta, puhuteltaessa tulee muistaa kaikki tittelit, mikä on ainakin meille suomalaisille (tai ainakin minulle) vaikeaa.

Vierailija
67/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I am the Doctor. Doctor Who

Vierailija
68/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta vielä vanhempieni sukupolvelle tuo oli täysin normaalia esim. puhelimella soitettaessa. Myös henkilökohtaisiin kirjeisiin laitettiin vastaanottajalle titteli.  Puhuttelussa jos ei ollut titteliä käytettiin herra/rouva. Huippu oli veljeni kaverin äiti, joka vieraiden läsnäollessa puhutteli miestään maisteriksi.

Se vanhempi sukupolvi on sitä ikäluokkaa, joka on nyt vähintään eläkkeellä, useimmat hautausmaalla. Muistan kyllä, kun 1960-luvulla sukulaistyttö oli ensimmäisen kesän ylioppilaana ylioppilaslakki päässä. Oli sukumme toinen ylioppilas, ja sillä ensimmäisellä meni kai 30 vuotta ennen kuin sai suoritettua yliopistossa jonkun tutkinnon.

Vierailija
69/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan että olen Nipputohtori koska en tehnyt yksin väitöstäni vaan muut teki isoimman osan siitä, he oli vanhempia ja mua kokeneempia. Keron totuuden. Eli siivellä sain tutkinnon.onneks moni ei tajuu.

Vierailija
70/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu päivästä ja seurasta. Välillä olen maisteri, joskus tohtori. 

Vierailija
71/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, sitä vartenhan se titteli on olemassa!

Vierailija
72/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri on akateeminen duunari.

Vierailija
73/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esittelee itseäni tohtorina edes töissä. Miksi tekisin sitä työn ulkopuolellakaan?

Vierailija
74/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen dosentti 

Vierailija
75/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, maistelis miehiä

Vierailija
76/76 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, koska esittäydyn aina pseudopilottina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän