Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esitteletkö itsesi maisterina/tohtorina työn ulkopuolella?

Vierailija
25.11.2023 |

Esimerkiksi jos varaat hotellista huoneen, ravintolasta pöydän tai illanistujaisissa?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.

Vierailija
2/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vanhan polven asia. Vanhempieni viettivät vielä kesää ylioppilaslakki päässä ja heitä tituleerattiin "ylioppila möttöseksi". 

Yleensä esittäydyn tyyliin moi, mä oon maija möttönen. Työ asioissa olen maija möttönen yritys oy:stä. 

CV:ssä nuo oppiarvot merkkaa ja Linkedinissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, no en!

t. Maisteri 

Vierailija
4/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
5/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Sykeröksi esittelen itseni.

Vierailija
6/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tee mitään muuta kuin työni oppiarvoni määreenäni. Eri tarina on se, mitä sen kertomatta jättämisestä taas joskus seuraa, mutta niin kyllä seuraa esiin tulemisestakin.

Vierailija
7/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, ellei joku erikseen kysy koulutukseni perään, mitä ei siis lähestulkoon ikinä tapahdu.

Vierailija
8/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes työssäni.

Vierailija
9/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse esittelen itseni aina kolmiloikan Etelä-Suomen piirimestaruuskisojen viitosena.

Vierailija
10/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, puhuttelitteko meitä juuri vain Möttöseksi? Väitätekö, ettette muka todellakaan huomanneet arvonimeämme _maisteri_? Moukka! Emme asioi tällaisessa sivistymättömyyden tyyssijassa enää koskaan! Hyvästi!"

Vierailija
11/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sekä isäni että äitini ovat tohtoreita - väitelleet 80-luvulla ns. kovista tieteistä. Minulle akateemiset oppiarvot on olleet se normaali, jonka ympäröimänä olen koko lapsuuteni elänyt. 

Nykyään kun puolet ikäluokasta halutaan kouluttaa akateemiseksi on ennemminkin ihmettelyn aihe, jos joku on suorittanut jonkin ammatillisen tutkinnon. Se herättää enemmän kiinnostunutta keskustelua.

Vierailija
12/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylimielinen juntti, joten en. Kysyttäessä voin toki kertoa koulutuksestani. 

Vierailija
13/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen uimamaisteri.

Vierailija
14/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuvatuttaa valokuvaajalle itseään tohtorihattu ja farkkupuku päällä. Esittelee itsensä aina tohtoriksi. 

Hänen lapsensakin  piirtävät vain tohtorihattuisia tikku ukkoja.

Vierailija
15/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aina.

Olen tosin vain kandidaatti, mutta esittelen aina itseni nimellä Oikeustieteiden kandidaatti Heikkinen.

Vierailija
16/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin.

T. Wannabe-tohtori Törhönen

Vierailija
17/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti. Tohtori Aaltola.

Vierailija
18/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan olisi niin uuvatti että toimisi noin?

Vierailija
19/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi istuu ratikassa tohtorihattu päässä. Kerran metrossa näin yhden törtön tohtorihattu päässä ja tavalliset vaatteet päällä! Espoon metrossa.

Vierailija
20/76 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta vielä vanhempieni sukupolvelle tuo oli täysin normaalia esim. puhelimella soitettaessa. Myös henkilökohtaisiin kirjeisiin laitettiin vastaanottajalle titteli.  Puhuttelussa jos ei ollut titteliä käytettiin herra/rouva. Huippu oli veljeni kaverin äiti, joka vieraiden läsnäollessa puhutteli miestään maisteriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi