Miten köyhä voi syödä puoli kiloa kasviksia päivässä?
Nyt oon jo pitkään syönyt halvimpia pakastevihanneksia, mutta ei meinaa siihenkään enää riittää rahat :( riisi on halvempaa kuin pakastekasvikset
Kommentit (132)
Siihen lasketaan marjat, hedelmät ja kasvikset. Hyvin, kun käyttää rahaa viisaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeestiko kasvikset on pahasta??
Syön kyllä lihaa, kalaa ja kanaa eli sekasyöjä oon. Oon vaan aatellut et kasvikset pitää terveenä.
Kasviksisissa on paljon aineita, jotka ovat haitallisia ihmisille, ja niistä saa aika heikosti vitamiineja ja hivenaineita, joiden imeytymistä nuo haitalliset aineet vielä vaikeuttavat. Lisäksi kypsentäminen tuhoaa valtaosan vitamiineista ja hivenaineista. Lihasta, voista ja munista saa kaiken tarvittavan kätevämmin ja helpommin ilman haittavaikutuksia.Ja veronmaksaja kuittaa laskun.
Elintasosairaudet johtuvat hiilihydraattien syömisestä, lähinnä viljasta ja sokerista. Ja tietysti myös siemenöljyistä.
Liha ja eläinrasva ovat nykyihmisen luontaista ravintoa - eli kasvikset pois ja lihaa tilalle. Kilosta lihaa saa jo päivittäisen C-vitamiinin tarpeenkin kuitattua.
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset on halvempia kuin liha,kana ja kala,mutta ne eivät pidä nälkää loitolla.
HÖPÖHÖPÖ! Kylläpäs pitää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kyllä lihaa, kalaa ja kanaa eli sekasyöjä oon. Oon vaan aatellut et kasvikset pitää terveenä.
Kasviksisissa on paljon aineita, jotka ovat haitallisia ihmisille, ja niistä saa aika heikosti vitamiineja ja hivenaineita, joiden imeytymistä nuo haitalliset aineet vielä vaikeuttavat. Lisäksi kypsentäminen tuhoaa valtaosan vitamiineista ja hivenaineista. Lihasta, voista ja munista saa kaiken tarvittavan kätevämmin ja helpommin ilman haittavaikutuksia.Ja veronmaksaja kuittaa laskun.
Elintasosairaudet johtuvat hiilihydraattien syömisestä, lähinnä viljasta ja sokerista. Ja tietysti myös siemenöljyistä.
Olet nähtävästi youtube-ravintogurujen lammasmaisin seuraaja ja tutkimustieto sinulle myrkkyä.
Hyvä kysymys. Ilmeisesti syömällä vain kasviksia ja nekin sitten halpoja juureksia. Joku pääsee metsään marjastamaan ja sienestämään, mutta ei kaikki. Osa jopa kalastaa, mutta missäpä kaupunkilainen voisi kalastaa ja lupa ja välineetkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Liha ja eläinrasva ovat nykyihmisen luontaista ravintoa - eli kasvikset pois ja lihaa tilalle. Kilosta lihaa saa jo päivittäisen C-vitamiinin tarpeenkin kuitattua.
Yäääääkkkk liha on oksettavaa! En vaan voi!
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että ap:lla on varaa syödä kilo lihaa päivässä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole tutkimuksia nähnytkään.
<
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset on halvempia kuin liha,kana ja kala,mutta ne eivät pidä nälkää loitolla.
HÖPÖHÖPÖ! Kylläpäs pitää!
Mahani on eri mieltä.
Kesällä luonnossa kasvaa ties mitä rehuja, sieltä vain keräämään talven varalle. Esim. pihlajan marjoja voi ihan hyvin syödä, vaikka ne eivät ehkä ole kovin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla myös karppaaja? Nyt syön kaurapuuroa aamuksi ja riisiä lihan ja kasvisten kanssa. Pitääkö jättää kaikki muu pois kuin liha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla myös karppaaja? Nyt syön kaurapuuroa aamuksi ja riisiä lihan ja kasvisten kanssa. Pitääkö jättää kaikki muu pois kuin liha?
Älä sekoita karppaajia tähän keskusteluun.
Kyllä se melko nopeasn tulee täyteen se puoli kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sekoita karppaajia tähän keskusteluun.
Okei, vähähiilihydraattinen siis. Vai onko kaura ja riisi ok?
Käy työttömien ruokailussa päivittäin ja syö siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaali on halpaa.
1,39€ kilo oli S-marketissa juuri äsken. Onko se halpaa?
Itse köyhänä teen niin, että vähän alle 3 viikkoa syön 500 g/pv ja loppukuun 200-300 g/pv koska silloin rahoja on vähemmän.
Pakastekasvikset eivät ole kaikkein halvimpia. Itsellä menee porkkanaa ja lanttua eniten, vasta sen jälkeen halvimpia omenoita ja halvimpia pakastekasviksia (niitäkin on parempi ostaa kilohintojen mukaan ja isoissa oaketeissa, ainakin alkukuusta).