Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö kukaan enää vaatteita kotona? Korjataanko ostettuja vaatteita?

Vierailija
25.11.2023 |

Missä kunnossa vaatteet menee roskiin?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia Pajunen on tainnut tehdä lapsensa kaikki vaatteet itse. 

Vierailija
2/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee, mutta joskus muokkaan, esim nyt viimeksi lyhensin midimekon polvipituiseksi. Ja toisesta mekosta tein paidan ja mekon yhdistämällä hameosan neulepaitaan.

joskus paikkaan, jos uuteen vaatteeseen tulee reikä, ja napit omplelen,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viikolla korjasin miehen kaksi takkia. Olivat ratkenneet saumasta.

Vierailija
4/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan kyllä (paikkaan, ompelen saumoja uudelleen, värjään uudelleen) mutta alusta asti en osaa tehdä.

Vierailija
5/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kokonaan itse, mutta muokkaan valmisvaatteita ja korjaan rikkinäisiä. Kyllä ne aika riekaleita on siinä vaiheessa kun päätyvät joko öljyräteiksi tai muuten poistoon.

Vierailija
6/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. Kestovaipat ja -siteet, kaulurit, pipot, rukkaset, paitoja, housuja ja milloin mitäkin.

Korjaan kaiken tai käytän kankaat muuhun tarvittavaan.

Enkä ole mikään ammattilainen. Kunhan puuhailen. Ja välillä kiroilen.

Vierailija
7/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse. Kestovaipat ja -siteet, kaulurit, pipot, rukkaset, paitoja, housuja ja milloin mitäkin.

Miten teet kaulurin?

Vierailija
8/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon itse sukkia ja paitoja. Korjaan tietysti vaatteet itse jos pystyn. Jonkun ratkenneen sauman saa siististi ommeltua, reikä näkyvällä paikalla on hankalampi. Joskus nekin onnistuu ihan siististi. Lasten vaatteissa ei haittaakaan vaikka näkyy että on korjattu. 

Vierailija
9/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ja korjaan.  Kirpparilta joskus hienot villakankaiset housut joista oli sauma ratkennut.  Ehkä kaikkia ei kannata korjata mutta paha heittää poiskaan uutta vaatetta.  Trikoo ei kelpaa kierrätykseen joten korjasin sopivaksi.

Ihmettelen heitä jotka vetoketjun takia haaskaavat kunnon vaatteita.

Vierailija
10/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin erittäin harvoin mitään korjataan tai tehdään itse. 

Jos joku hajoaa niin vanha roskiin ja uusi tilalle.

Monet ei tee ruokaa nykyisin koska kaupasta saa ruokaakin valmiina ihan kohtuu hinnalla.

Vierailija
11/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan ja parsin sukatkin. 

Vierailija
12/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen korjannut vaatteita. Mulla vaan vaatteet ei mene rikki, kun ostan niin hyvälaatuisia ettei ne reikiinny eikä herkästi nukkaannu. 

Vierailija
13/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon kaikki villapaitani itse, samoin pipot, käsineet ym. asusteet. Osaan korjata rikkoutuneet vaatteet. Kokonaan alusta asti ompelen harvemmin, vaikka osaan tehdä oikeastaan minkä tahansa vaatteen (alusvaatteita lukuun ottamatta).

Vierailija
14/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataan. Sehän se nuorisolla juurikin trendaa.

Vierailija
15/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun Facebookissa moneen ompeluryhmään jotka ovat ilahduttavan aktiivisia eli kyllä todellakin monet tekevät itse vaatteita ja korjaavat vanhojakin

Vierailija
16/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen vaatteet itselleni, koska kaikissa valmisvaatteissa on siksakhuolittelu, joka kutittaa ja aiheuttaa ihottumaa atopialle. Itse en tee huolitteluja ollenkaan, vain yhdyssaumat, niin voin pitää oikeinpäin vaatetta. Kaikki valmisvaatteet pidän nurinpäin saumat, paitsi tietysti päällystakit jne.

Äskettäin purin yöpaidan saumat ja ompelin uudestaan, koska halusin nätin kuosin näkyvän ja nyt voin pitää sitä oikeinpäin. Teen myös pyynnöstä muille vaatteita, neulon sukkia, teen laukkuja jne. Mutta vain jos pyydetään ja kerrotaan millaisen haluaa.

Vierailija
17/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teet kaulurin?

Ihanko tosissasi kysyit?

Vierailija
18/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muokkaan sopivaksi ja korjaan, mutta en tee itse. Lähinnä siksi en tee koska en jaksa kaavarumbaa, eikä ole kunnon pöytää jonka päällä leikata. Ompelukoneessa ei myöskään ole sellaista toimintoa jolla saisi kätevästi esim. Trikoopääntien ommeltua, enkä omista saumuria. eli liian hankalaa olisi tehdä alusta asti itse. Teen kyllä muita juttuja ommellakin, viimeksi patalapun ja kauppakassinnja pari tyynyliinaa.

Vierailija
19/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teet kaulurin?

Pyöröpuikoilla ensin oikeinnurjaa 20 cm, sitten jaetaan kahdelle puikolle ja neulotaan erikseen etu- ja takakappale vuorotellen oikea krs ja nurja krs, niis saadaan sileää. Lopuksi lankojen päättely. Iiisibiisi!

Vierailija
20/46 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki.online 🎅🎅🎅🎅🎅tontut korjaa🎅🎅🎅🎅🎅🎅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi