Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko ihmisiä, jotka ei pysty olemaan yksin?

Vierailija
25.11.2023 |

Siis yli 40v aikuisia, joilla vähintäänkin pari viestikeskustelua oltava meneillään koko valveillaoloaika. Mistä tuollainen tulee?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on paljon asiaa...

Vierailija
2/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sosiaalinen olento. On enemmänkin normaalia olla muiden kanssa tekemisissä. Voimakas yksin olemisen tarve viittaa enemmänkin johonkin nepsy-ongelmaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka tota tekee. Mun puhelin voi olla kiinni päiviä, ja itsekin olen offline. 

Jos joku kolistelee ovella, en ole kotona. Jos naapurissa kähytään, pistän vastamelukuulokkeet.

Vierailija
4/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi olla niin heikko että koko ajan olisin saatavilla. 

Vierailija
5/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sosiaalinen olento. On enemmänkin normaalia olla muiden kanssa tekemisissä. Voimakas yksin olemisen tarve viittaa enemmänkin johonkin nepsy-ongelmaan. 

Joo, mutta esimerkkihenkilö on hyvin sosiaalinen esim. WhatsApissa. Tosielämässä useimmiten sulkeutunut, kyräilevä mörökölli. Sivustaseuraaja. Läheisiä ystäviä todella vähän. Poikkeuksellisen läheiset suhteet lapsuuden perheeseen.

ap

Vierailija
6/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainaski kaipaan naista, en halua olla yksin.

Vierailija
7/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta riittää, ja pari koirankusettajaa kylillä. Ei ole oikein puhuttavaa. Harvemmin tapaa tyyppejä joita vois päästää elämäänsä. 

Vierailija
8/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nepsyt sekoavat ilman seuraa tai heillä on eri kaudet kun ollaan ihan yksin.

Vierailija
9/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia. Itse rakastan yksinoloa vapaalla. Työ on sosiaalista. 

Vierailija
10/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sosiaalista mediaa tunsin ihmisen, joka pystyi olemaan yksin vain nukkuessaan. Jollei hän saanut työpäivän jälkeen ketään seurakseen, hän meni naapuritalon alakerrassa olevaan baariin istumaan ja lukemaan lehtiä tuntikausiksi. Useimmiten yksi ihminen ei riittänyt hänelle, vaan piti olla ryhmä. Hän oli hyvin vaikea kaveri ja vielä vaikeampi seurustelukumppani.

Vierailija
11/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, ihmistyyppi joka naureskelee kun joku on sinkku ja annas olla kun 1 vkl ilman puolisoa, niin face täynnä aloituksia : on niin yksinäistä, tulisiko joku kaffelle, seura olis kiva etc. Kyllä aikuisen on ihan tervettä osata olla edes välillä yksin.

Vierailija
12/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin jutskailla mut miehet ymmärtää sen tanssiinkutsuna ja muijist en tajuu ku sen et ne luulee mun vievän niitten omaisuutta... 😂 

Siis miehen.

Sukulaisia nään häissä ja hautajaisissa. 

Mulle ihan fine.

Vierailija
13/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, roikkuu huonoissa suhteissa, vaihtaa uuteen sellaiseen kun edellinen loppuu, jatkuvasti pitää soittaa tai viestittää, keroa omista ongelmista, kaipaa muiden tukea ja huomiota jatkuvasti, kateellinen jopa lapsille huomiosta, pistin tällaiseen ystävään viimeinkin välit poikki reilu 20v ystävyyttä takana ja kokoajan hän on ollut se osapuoli joka kaipaa seuraa ja tekemistä ja kuulijaa ja jonka ongelmia ratkotaan, eikä mikään ratkaisu edes ikinä tyydytä häntä, hän voi puhua ilkeästi muille, mutta loukkaantuu itse siitä että asiasta hänelle sanoo, hounosta hygieniasta, kodin siivottomuudesta, päihteiden ongelmakäytöstä yms kaikelle sille on aina selitys kun hänellä on mielenterveys ongelmia, lapset ovat huostaanotettu häneltä aikoja sitten, mutta sossut on kusipäitä, lasten isät ovat häntä vastaan yms....

Vierailija
14/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta esimerkkihenkilö on hyvin sosiaalinen esim. WhatsApissa. Tosielämässä useimmiten sulkeutunut, kyräilevä mörökölli. Sivustaseuraaja. Läheisiä ystäviä todella vähän. Poikkeuksellisen läheiset suhteet lapsuuden perheeseen.

ap

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mutismi

Vierailija
15/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka ei viihdy yksin kuin satunnaisesti. Ei tykkää käydä yksin missään. Tällä hetkellä asuu yksin. Onneksi hänellä on paljon ystäviä ja kivoja ryhmiä. Hän on ekstrovertti, joka latautuu ihmisten seurassa. 

Vierailija
16/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla mailla on erilainen sosiaalisuuden aste. Siihen jotenkin tottuu matkaillessa. Sitten Suomi voi tuntua tyhjältä. 

Jos olisin nuori, menisin ulkomaille, jos olisin tyyppiä ekstrovertti.

Varsinkin jos olisin lahjakas.

Moni lähtee pois. Kaikki on tehty niin vaikeaksi.

Vierailija
17/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mutismi

Ei taida olla ihan tuotakaan - johtavassa asemassa ja n. 10 alaista. Pitää kyllä puheita, mutta kasvotusten huono keskustelija, viestien välityksellä taas erittäin hyvä keskustelija.

ap

Vierailija
18/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko ihmisiä, jotka ei pysty olemaan hetkeäkään hiljaa? Työkaverin kanssa joskus ajetaan pidempiä matkoja autolla ja minulle olisi ihan ok, että välillä oltaisiin ihan vaan hiljaa. Mutta ei, toisen pitää koko ajan tikusta keksiä asiaa puhuttavaksi.

Vierailija
19/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän että höpöhöpö. Vai nepsy-ongelma. Ei ihmisen tarvitse koko ajan olla sosiaalinen. Minulla on hemmetisti töitä joka päivä kotona enkä tarvitse niiden tekemiseen yhtään ainoaa ihmistä. Yksin kun tekee, tulee valmista. Paljon ja äkkiä. En kaipaa joka päivä seuraa enkä puheluita/viestejä tyhjäntoimittajilta joilla aika kuluu puhelimen tuijottamiseen ja viestittelyyn. Minulla on ystäväpiirikin samantapaista kun itse olen. Ystäviä näet on ja silloin tällöin tavataan luonani tai heidän luonaan, kerta kk riittää hyvin. Ei takuulla ole nepsyongelmaa, enkä ole edes introvertti mutta ylenpalttista sosiaalisuutta en tarvitse elämääni. 

Vierailija
20/23 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuvailit ex aviomieheni. Ikää hänellä hiukan alle 50. Mies istui aina yksin tietyssä paikassa kotona eikä tehnyt mitään muuta kuin oli tietokoneella tai kännykällä. Aina pahalla tuulella vaikka ei syytä. Mihinkään mitä ehdotin ei suostunut. Vanhempiensa kanssa olisi halunnut olla koko ajan. Ja soitteli sekä viestitteli vanhemmilleen koko ajan ja joka päivä.

Hyvin narsistinen luonne. Haukkui minua kaikesta. Jopa siitä että istuin hiljaa paikallani.