Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksusitoumus kauppaan seurakunnalta

Vierailija
25.11.2023 |

Sain maksusitoumuksen ruokakauppaan seurakunnalta. Onko kenelläkään kokemusta miten tuo toimii? Onko kassalla hankala asioida lapun kanssa? 

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä kerjäläisiä oikein ruokitaan? Nämä pitäisi pakottaa työhön vaikka voimakeinoin.

Vierailija
42/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sossu ei kykene antamaan rahaa, niin ohjataan diakonin luokse. Näin Suomen alas ajettu sosiaaliturva kohtelee ihmisiä. Kohta, kun riittävän paljon kansalaisia on eronnut kirkosta, niin diakoniatyökin lopetetaan. Kannattaa opetella varastamaan kaupasta.

Miksi teillä on aina tuo varastaminen se ykkösvaihtoehto tai eläkeläisten ryöstämi nen ? Mitä tuo kertoo teistä yyhhoo äideistä tai tuilla elävien ihmisten moraalista ja vastuullisuudesta? Tämäkö on sitä, mitä opetatte lapsillenne?

En enää ihmettele yhtään, että lapsenne tekevät katuryöstöjä ja pahoinpitelevät vanhuksia. Heidät on jo kotona kasvatettu elämään niin. 

Yksi sana, yksi sana: SUOMALAISET!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä kerjäläisiä oikein ruokitaan? Nämä pitäisi pakottaa työhön vaikka voimakeinoin.

Venäjällä ei ole kovin montaa hyvää asiaa ole, mutta työleirit ovat kyllä toimiva keksintö.

Vierailija
44/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas jaetaan rahaa työtä vältteleville pummiprkleleille. Häpeäisitte stna!

Mistä päättelet että on töitä vieroksuva pummi, eikä esimerkiksi liikuntarajoitteinen mummo?

Vierailija
45/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ihmiset nyt hakea diakonilta jouluavustukset! Silloin saa suuremman summan kuin tavallisesti. Täälläpäin se on ainakin ollut 100e

Vierailija
46/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans. Mistä saa?? T: Nälkäinen köyhä Jeesus uskovainen

Vierailija
47/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo diagoniarahat olekaan tarkoitettu miksikään pysyviksi tuiksi, kuten Kelan tuet. Nuo ovatkin luonteeltaan usein kertaluontoisia, pahimman yli pääsemisen tukia.

Vierailija
48/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kyllä kovin uskovainen jos et tiedä mitä työntekijöitä ja toimia seurakunnalla on tarjolla 

Vierailija
49/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soita diagonille seurakuntaasi. Hän varaa ajan, jossa katsotte tulot ja menot ja jos menot ovat tuloja suuremmat, saat kahvipaketin ja riisipussin ennen joulua.

Vierailija
50/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni nämä seurakuntien rahat pitäisi jakaa suurituloisille, koska he maksavat niin paljon verojakin. Tulisi edes jotain takaisinpäinkin.

Seurakunnan avustusrahat ovat lahjoituksia yksityisiltä, eivät verorahoja.

töissä seurakunnalla

Näin on, meillä jaetaan jouluna ruokapusseja ja lahjakortteja joita vapaaehtoiset lahjoittavat.

Muulloin diakoniaan myönnettyjä srkn rahoja.

Ent, srkn työntekijä.

Miten kauan ajattelit näitä lahjoittajia riittävän näiden kerjuulla olevien vastuullisten isien ja äitien lisääntyessä?

Kuvitteletko että lama ei vaikuttaisi siihen lahjoittavien ihmisten määrään mitenkään?

Isoja rakennusliikkeitä menee konkurssiin samoin taloyhtiöitä,ravintoloita ym.

"Köyhiä" lisääntyy samassa suhteessa kuin yrityksiä kaatuu, eli työttömät lisääntyvät.

Katso taaksepäin, 90 luvun lamaan, mitä tapahtui. Sen aikaiset tapahtumat ovat lasten leikkiä tämän hetken tilanteeseen verrattuna sillä valtiokin on ajettu siihen pisteeseen, ettei sosiaalitukia ole varaa lisätä lainkaan vaan päinvastoin,niitäkin on leikattava.

Onnea vain ihmisille jotka ovat elämänsä itse sössineet siihen pisteeseen, että elelevät muiden kustannuksella tukien varassa. Teidän kohdallanne ajat tulevat todellakin muuttumaan ja teistä tulee oikeasti köyhiä. Teidän kohtalonne on päättyä asumaan halpoihin vuokra-asuntoihin ja slummiutua. Ja se on kaikesta raadollisuudestaan huolimatta teille ihan oikein.

- Totuus Velvoittaa -

Hyvää joulun ja odotuksen aikaa.

Vierailija
51/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään sossun nämä asiat pitäisi Suomessa kokonaisuudessaan hoitaa ja hallita, ei jonkun diakoniatyön tai kolmannen sektorin toimijoiden. Sossun toiminnassa on paljon ongelmia, mutta se toimii kuitenkin valtion rahoilla ja kaikkein kontrolloiduinta ja parhaiten resurssoiduinta, joten väärinkäytösten riski sossun kautta tapahtuvassa toiminnassa on pienempi kuin kolmannen sektorin toiminnassa. Kolmannen sektorin toiminnassa voidaan kai auttaa sitä ketä halutaan ilman mitään säätelyä tai perusteita. Sossun toimintaa säätelee kuitenkin laki ja jotain perusteita pitää jollekin toiminnalle olla. En siis puolusta sossua ja olen itsekin jäänyt ilman tarvitsemaani apua. Sen sijaan tarjolla on ollut täysin turhaa saman jauhamista kerta toisensa jälkeen, joka ei ole koskaan johtanut mihinkään.

Vierailija
52/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sossu ei kykene antamaan rahaa, niin ohjataan diakonin luokse. Näin Suomen alas ajettu sosiaaliturva kohtelee ihmisiä. Kohta, kun riittävän paljon kansalaisia on eronnut kirkosta, niin diakoniatyökin lopetetaan. Kannattaa opetella varastamaan kaupasta.

Miksi teillä on aina tuo varastaminen se ykkösvaihtoehto tai eläkeläisten ryöstämi nen ? Mitä tuo kertoo teistä yyhhoo äideistä tai tuilla elävien ihmisten moraalista ja vastuullisuudesta? Tämäkö on sitä, mitä opetatte lapsillenne?

En enää ihmettele yhtään, että lapsenne tekevät katuryöstöjä ja pahoinpitelevät vanhuksia. Heidät on jo kotona kasvatettu elämään niin. 

Sarkasmi on vaikea laji.

Vierailija
53/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vain ihmisille jotka ovat elämänsä itse sössineet siihen pisteeseen, että elelevät muiden kustannuksella tukien varassa. Teidän kohdallanne ajat tulevat todellakin muuttumaan ja teistä tulee oikeasti köyhiä. Teidän kohtalonne on päättyä asumaan halpoihin vuokra-asuntoihin ja slummiutua. Ja se on kaikesta raadollisuudestaan huolimatta teille ihan oikein.

- Totuus Velvoittaa -

Oma edullinen ja pysyvä vuokra-asunto olisi minulle lottovoitto.

Vierailija
54/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni nämä seurakuntien rahat pitäisi jakaa suurituloisille, koska he maksavat niin paljon verojakin. Tulisi edes jotain takaisinpäinkin.

- Totuus Velvoittaa -

Hyvää Juhannusta sinnekin vaan!

Vierailija
55/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnan avustusrahat ovat lahjoituksia yksityisiltä, eivät verorahoja.

töissä seurakunnalla

Näin on, meillä jaetaan jouluna ruokapusseja ja lahjakortteja joita vapaaehtoiset lahjoittavat.

Muulloin diakoniaan myönnettyjä srkn rahoja.

Ent, srkn työntekijä.

Miten kauan ajattelit näitä lahjoittajia riittävän näiden kerjuulla olevien vastuullisten isien ja äitien lisääntyessä?

Kuvitteletko että lama ei vaikuttaisi siihen lahjoittavien ihmisten määrään mitenkään?

Isoja rakennusliikkeitä men

Toistaiseksi ovat vuosi vuodelta lisääntyneet, tulevasta ei tiedä.

Vierailija
56/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelivatko nämä kouluttautumattomat ihmiset lapsia tehdessään kykenevänsä tarjoamaan lapsilleen hyvän ja turvallisen elämän pelkästään valtion sosiaalitukien turvin? Kaikessa heidän tekemisissään huokuu huolettomuus ja vastuuttomuus niin itsestään kuin lapsistaankin.

Miten nyt kun herääminen todellisuuteen on edessä? Se aamu jolloin se vastuu on lopultakin otettava itse, eikä sitä enää voi pakoilla?

Katsokaa itseänne, katsokaa niitä viattomia lapsianne ja miettikää mihin olette heidät tuoneet. Tämäkö on se hyvä vanhemmuus? Elämä avustusten ja lahjoitusten varassa..oletteko te vanhempia joista lapset voivat olla ylpeitä? Niitä esikuvia joista nämä lapset ottavat mallia kasvattaessa omia lapsiaan vai oletteko vain niitä hyviä esimerkkejä siitä miten ei pidä toimia? Maailma tarvitsee esikuvia, mutta teistä ei sellaisiksi ole.

Vierailija
57/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelivatko nämä kouluttautumattomat ihmiset lapsia tehdessään kykenevänsä tarjoamaan lapsilleen hyvän ja turvallisen elämän pelkästään valtion sosiaalitukien turvin? Kaikessa heidän tekemisissään huokuu huolettomuus ja vastuuttomuus niin itsestään kuin lapsistaankin.

Miten nyt kun herääminen todellisuuteen on edessä? Se aamu jolloin se vastuu on lopultakin otettava itse, eikä sitä enää voi pakoilla?

Katsokaa itseänne, katsokaa niitä viattomia lapsianne ja miettikää mihin olette heidät tuoneet. Tämäkö on se hyvä vanhemmuus? Elämä avustusten ja lahjoitusten varassa..oletteko te vanhempia joista lapset voivat olla ylpeitä? Niitä esikuvia joista nämä lapset ottavat mallia kasvattaessa omia lapsiaan vai oletteko vain niitä hyviä esimerkkejä siitä miten ei pidä toimia? Maailma tarvitsee esikuvia, mutta teistä ei sellaisiksi ole.

Ei ole esikuvaksi ei, mutta syödä pittää.

Vierailija
58/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Totuus Velvoittaa -

Hyvää Juhannusta sinnekin vaan!

Kiitos =) olen eläkkeellä ja asun talvet espanjassa ,ei täällä ihan juhannuskelit ole, mutta plussan puolella kuitenkin.

Vierailija
59/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasten ruokkimisessakin on ongelmia niin oletko ajatellut, että antaisit heidät huostaan? Valtio huolehtisi heistä ihan kokonaan ja elämästäsi tulisi helpompaa.

Vierailija
60/72 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa itseänne, katsokaa niitä viattomia lapsianne ja miettikää mihin olette heidät tuoneet. Tämäkö on se hyvä vanhemmuus? Elämä avustusten ja lahjoitusten varassa..oletteko te vanhempia joista lapset voivat olla ylpeitä? Niitä esikuvia joista nämä lapset ottavat mallia kasvattaessa omia lapsiaan vai oletteko vain niitä hyviä esimerkkejä siitä miten ei pidä toimia? Maailma tarvitsee esikuvia, mutta teistä ei sellai

Yllättävän monelle lapset tuntuvat olevan pelkkä taakka. Surullista lasten kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän