Maksusitoumus kauppaan seurakunnalta
Sain maksusitoumuksen ruokakauppaan seurakunnalta. Onko kenelläkään kokemusta miten tuo toimii? Onko kassalla hankala asioida lapun kanssa?
Kommentit (72)
Minun mielestäni nämä seurakuntien rahat pitäisi jakaa suurituloisille, koska he maksavat niin paljon verojakin. Tulisi edes jotain takaisinpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pummin elämä on sitten näköjään helppoa. Ei huolta huomisesta .
Seurakunnalle pitää toimittaa tiliotteet ja selvitykset tuloista ja menoista ja kertoa tilanteestaan, vasta sen jälkeen diakoni tekee päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluukin Miksi?
Eikö kelan tuet riitä?
Onko elämänhallinta hukassa?
Onneksi tuokin pelleily loppuu ihan ja just kun leikkuri iskee sinunkin kukkaroosi.
Sitähän varten seurakunnat jakavat ja ovat jakaneet jo niin kauan kuin muistan apua ja tukea vähävaraisille kun ihmiset ovat eritavoin hukassa, ekä esim Kelan tuet riitä. - Ja tekevät sen ainakin toistaiseksi kyselemättä jäsenkorttia tai ei ainakaan oma seurakuntani ole koskaan kysynyt kuulumiestani kirkkoon tai uskon asioita, vaikka hyvin voisi sen tehdäkin. - Sillä ei seurakunnatkaan pelkästään pyhällä hengellä elä.
Mitäpä veikkaat kauanko seurakunnilla riittää resursseja ruokkia ihmisiä kun kaltaisiasi kerjäläisiä tulee lisää ja lisää tukien tipahdettua?
Tässä on vielä muutama kuukausi hyvää aikaa valmistautua työhön menemistä varten. Kehoitankin kunnon kansalaisia estämään näiden nilviäisten järjestelmästä hyötymisen vierailemalla sivustolla www.eroakirkosta.fi
Kaikkien kannalta olisi parasta, jos näiden maksusitoumuslappujen sijaan annettaisiin tuo summa vaan ihan lahjakorttina esim. S-ryhmän lahjakorttina. Vältyttäisiin nöyryyttäviltä ja kiusallisilta tilanteilta. Olen itsekin köyhä työtön, enkä itse ole koskaan saanut tai edes hakenut näitä maksusitoumuksen ruokaan, mutta olen toki nähnyt kaupassa kun joku on näillä maksanut. Tilanne on ollut kokonaisuudessaan juurikin hämmentävä kun kassa ei ole tiennyt miten toimia, asiakas on yrittänyt ostaa liikaa ja joutuu sitten poistamaan tuotteita, asiakas on ostanut jotain ihan ihmettä, asiakas ei ole puhunut tilanteessa mitään, eikä kyllä kassakaan. Kaikkea tätä olen tahtomattani joutunut todistamaan. Myönnän kyllä, että omat syömisenikin ovat täysin pielessä, mutta jos ruokaan ei olisi rahaa ja joutuisin maksusitoumuksella sitä ostamaan en ostaisi purkki kaupalla jotain Xtran rahkaa ja sitten poistaisi ostoksista isoa makaronipussia kun summa ylittyi. Näin olen nähnyt jonkun tekevän. Tuolloin muuten oli normaali saatavuus makaronista, joten olisi edes ostanut sitä 40 sentin makaronia.
jotkut kertovat ketjussa ettei ylimenevää voi maksaa itse. mikä määräys estää tuon?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kannalta olisi parasta, jos näiden maksusitoumuslappujen sijaan annettaisiin tuo summa vaan ihan lahjakorttina esim. S-ryhmän lahjakorttina. Vältyttäisiin nöyryyttäviltä ja kiusallisilta tilanteilta. Olen itsekin köyhä työtön, enkä itse ole koskaan saanut tai edes hakenut näitä maksusitoumuksen ruokaan, mutta olen toki nähnyt kaupassa kun joku on näillä maksanut. Tilanne on ollut kokonaisuudessaan juurikin hämmentävä kun kassa ei ole tiennyt miten toimia, asiakas on yrittänyt ostaa liikaa ja joutuu sitten poistamaan tuotteita, asiakas on ostanut jotain ihan ihmettä, asiakas ei ole puhunut tilanteessa mitään, eikä kyllä kassakaan. Kaikkea tätä olen tahtomattani joutunut todistamaan. Myönnän kyllä, että omat syömisenikin ovat täysin pielessä, mutta jos ruokaan ei olisi rahaa ja joutuisin maksusitoumuksella sitä ostamaan en ostaisi purkki kaupalla jotain Xtran rahkaa ja sitten poistaisi ostoksista isoa makaronipussia kun summa ylittyi. Näin
Kaikkien kannalta parasta olisi kun noita lahjoituksia ei jaettaisi laisinkaan vaan ihmiset oppisivat kantamaan itse vastuun elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni nämä seurakuntien rahat pitäisi jakaa suurituloisille, koska he maksavat niin paljon verojakin. Tulisi edes jotain takaisinpäinkin.
Vain kirkkoon kuuluville, jotka maksavat kirkollisveroa.
Vierailija kirjoitti:
jotkut kertovat ketjussa ettei ylimenevää voi maksaa itse. mikä määräys estää tuon?
Perseaukisuus.
Kun sossu ei kykene antamaan rahaa, niin ohjataan diakonin luokse. Näin Suomen alas ajettu sosiaaliturva kohtelee ihmisiä. Kohta, kun riittävän paljon kansalaisia on eronnut kirkosta, niin diakoniatyökin lopetetaan. Kannattaa opetella varastamaan kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos summa onkin yli sen mikä maksusitoumuksessa on, voiko maksaa eroituksen kortilla tai käteisellä tai pullopalautuslapulla?
Maksat ylimenevämn osan, rahalla kortilla tms.
Ei voi maksaa ylimenevää osuutta käteisellä/kortilla.
Vain tavallisen kaupan lahjakortin ylimenevän osuuden voi maksaa käteisellä/kortilla.
Älä valehtele, tottakai saa ja pitää.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan avustusrahat ovat lahjoituksia yksityisiltä, eivät verorahoja.
töissä seurakunnalla
Jos ostokset menee yli maksusitoumuksen niin sen ylimenevän summan voi maksaa kortilla/käteisellä/pullokuitilla.
Tuo joka väittää toisin, ei tiedä mitään.
T: diakoni
Vierailija kirjoitti:
Paperi pitää antaa ensin ja sitten vasta latoa tavarat tiskiin.
Tissit tiskiin! Tavaran nostaminen tiskiin olisi tilanne jossa kassa joutuisi pohtimaan onko antaa noin isosta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jotain ilmaista rahaa? Mistä sitä saa?
Ota yhteys paikalliseen Diakoniin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan avustusrahat ovat lahjoituksia yksityisiltä, eivät verorahoja.
töissä seurakunnalla
Näin on, meillä jaetaan jouluna ruokapusseja ja lahjakortteja joita vapaaehtoiset lahjoittavat.
Muulloin diakoniaan myönnettyjä srkn rahoja.
Ent, srkn työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Kun sossu ei kykene antamaan rahaa, niin ohjataan diakonin luokse. Näin Suomen alas ajettu sosiaaliturva kohtelee ihmisiä. Kohta, kun riittävän paljon kansalaisia on eronnut kirkosta, niin diakoniatyökin lopetetaan. Kannattaa opetella varastamaan kaupasta.
Miksi teillä on aina tuo varastaminen se ykkösvaihtoehto tai eläkeläisten ryöstämi nen ? Mitä tuo kertoo teistä yyhhoo äideistä tai tuilla elävien ihmisten moraalista ja vastuullisuudesta? Tämäkö on sitä, mitä opetatte lapsillenne?
En enää ihmettele yhtään, että lapsenne tekevät katuryöstöjä ja pahoinpitelevät vanhuksia. Heidät on jo kotona kasvatettu elämään niin.
Tupakat ja kaljat myyntiin Tori.fi:ssä! Toimii hyvin.
Taas jaetaan rahaa työtä vältteleville pummiprkleleille. Häpeäisitte stna!
Miten ihmiset voivat tästäkin olla kateellisia? Köyhän jouluavusta jonka seurakunta antaa harkintansa mukaan saamistaan lahjoituksista. En voi käsittää.
Paperi pitää antaa ensin ja sitten vasta latoa tavarat tiskiin.