Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Sokeritoukat ovat niin sitkeitä, että hyönteistutkija suostuu antamaan niitä vastaan vain yhden torjuntavinkin

Vierailija
25.11.2023 |

Mulla on parempi ehdotus: kissa. Meillä kissa on syönyt koko sokeritoukkapopulaation sukupuuttoon. Syö myös kärpäset. 

https://www.hs.fi/koti/art-2000009834026.html

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Paras ratkaisu on antaa hämähäkkien elää kotosalla. Ne syö kaikki tuholaiset ynnämuut.

Hämähäkki on hyvä lemmikki. Sille ei ole allerginen.

Vierailija
22/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, onneksi asutaan vuokra-asunnossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti mun on nyt kerrottava totuus teille mummoille: sokeritoukat on erittäin usein merkki kosteusvaurioita. 

Osaatko lukea, veeti? Vai eikö ole varaa Hesariin? Nimenomaan ei ole kosteusvaurion merkki. 

Ei jos niitä on VAIN kylpyhuoneessa. 

Höpsis. Kyllä ne vaeltelee muuallekin. Keittiössä ja vessassa on myös tyypillisesti viemärit ja hajulukot..

Vierailija
24/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti mun on nyt kerrottava totuus teille mummoille: sokeritoukat on erittäin usein merkki kosteusvaurioita. 

Osaatko lukea, veeti? Vai eikö ole varaa Hesariin? Nimenomaan ei ole kosteusvaurion merkki. 

Jos sokeritoukkia on paljon, se saattaa olla merkki kosteusvauriosta, sillä sokeritoukka syö myös homesienien rihmastoa ja itiöitä.

https://sisatilojentuholaiset.fi/muut-asuntovieraat/sokeritoukka/

Vierailija
25/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne elävät viemäriverkossa, joten kokonaan  hävittäminen on mahdotonta.  Kuumaa vettä lattiakaivoihin säännöllisesti voi hillitä niiden vierailuja.

Myös pahvipakettien mukana niitä voi tulla isoista varastohalleista.

Pahvipakettien mukana tulee paperitoukkia. Ne vasta kivoja otuksia ovat. 

Vierailija
26/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen serkku paperitoukka on keljumpi vieras, koska se syö kirjat hyllystä.  Tosin voihan se olla hyväkin asia, että pääsee ylimääräisestä tavarasta eroon.

Vierailija
27/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialistojen imurointi säännöllisesti. Kuumaa vettä viemäreihin.  Listoihin Baition suihketta. Näillä pysyneet asunnostani poissa.

Vierailija
28/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari siteeraa Seiskan juttuja ja ottaa rahat. En tilaa lehteä, että pääsisin lukemaan Aku Hirviniemen seksiviestejä. Miksi minulle ei ole tullut yhtään viestiä, odotan kieli pitkällä.

Hesarin keskusteluosiosta vilkuilen kirjoituksia jos aihe kiinnosta, pistäkääpä sekin maksuun. Siitäkin saatte pikkasen fyrkkaa. Loppuiko Ukrainan sota, kun media päivystää nyt jooseppia rajalla, katosiko se koronakin?

Vierailija
29/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mummo kulta, luepa tarkemmin:

Hänen mukaansa väitteessä voi silti olla perää.

Toki kostunut puumateriaali on sokeritoukkien ravintoa, eli kyllä se kosteusvauriokin olisi ihan looginen selitys niiden runsaalle esiintymiselle.

Vierailija
30/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen serkku paperitoukka on keljumpi vieras, koska se syö kirjat hyllystä.  Tosin voihan se olla hyväkin asia, että pääsee ylimääräisestä tavarasta eroon.

Olisi hyvä idea levittää paperiteollisuuden kirjaston self help- hyllylle!

Vierailija
31/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uudessa kerrostalossa valkoisia vipeltäjiä. Ovat aivan kuin sokeritoukkia, mutta parin kolmen millin pituisia, valkoisia ja hirveän nopeita. Olen tutkinut suurennuslasilla ja samanlaiset sukaset niillä kuin sokeri- tai paperitoukilla. Puistattaa! Kylppärissä niitä harvakseltaan on, keittiössä tavannut kerran.

Vierailija
32/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä häädettiin sokeritoukat myrkyttämällä. Kaikki kotikonstit siihen mennessä oli turhaa ajanhukkaa.

Vierailija
33/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä häädettiin sokeritoukat myrkyttämällä. Kaikki kotikonstit siihen mennessä oli turhaa ajanhukkaa.

Muutaman kuukauden perästä tilanne on sama, koska ne elävät viemäreissä.

Vierailija
34/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne elävät viemäriverkossa, joten kokonaan  hävittäminen on mahdotonta.  Kuumaa vettä lattiakaivoihin säännöllisesti voi hillitä niiden vierailuja.

Myös pahvipakettien mukana niitä voi tulla isoista varastohalleista.

Viemäriliero ja pahviliero ovat 2 eri ötökkää.

Vierailija
35/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan älyttömästi niitä ällötyksiä. Oon välillä menettänyt hermoni ja ajanut myrkkyä viemäriin ja nurkkiin, mutta tehoaa vain hetken ja taas mennään. Kosteusmittaukset on tehty, ei ole kosteutta, mutta jostain ne penteleet silti sikiää. Nyt on tehty putkiremppa, että saapa nähdä, mitä tapahtuu. Naapurissa on kylpyamme ja voi olla, että siellä jossain alla lisääntyvät. Kylppärissä asuu myös hämähäkki pyykkikoneen takana, mutta ei sekään määräänsä enempää syö.

Vierailija
36/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te mammat vaivautuisitte edes joskus nousemaan painavilta ahtereiltanne siivoamaan kunnolla, tuollaisia ongelmia ei olisi. 

Minulla on thaimaalainen puoliso joka jaksaa osoittaa rakkautensa ja osoittaa huolenpitonsa. Eipä ole kodin tuholaisia näkynyt. 

Vierailija
37/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lattialla ei ole vettä, ei ole noitakaan. 

Meillä noita on taloyhtiön pesutuvassa ja tulevat myös seinien raoista ja suoraan kynnyksen yli rappukäytävästä. Olen teipannut raot umpeen. Ovea ei voi teipata, mutta rakojen teippaaminen vähensi määrää. Viemäriin työnnän milloin mitäkin, etteivät sieltä innostu nousemaan. Tulevat myös "kuivalta maalta".

Vierailija
38/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisen vuotta sitten tuholaisfirma kävi myrkyttämässä koko taloyhtiön, kaksi myrkytystä kahden viikon välein. Sen jälkeen ei ole näkynyt yhtään sokeritoukkaa. Toivottavasti ei tule myöskään Parkinsonin tautia tms. myrkytysten seurauksena.

Vierailija
39/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on auttanut kun muistaa heittää lattiakaivon viemäriiin kerran viikossa desin etikkaa antaa vaikuttaa yön yli aamusuihku vie etikan hajun. Nyt näkyy ehkä yksi kerran kk, sen yleensä saa kiinnikin ja taas lisää etikkaa.

Vierailija
40/44 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotonani sokeritoukkiin auttoi taloyhtiön putkiremontti, jossa 53 v. vanhat putket vaihdettiin uusiin. Ihanan kallista, mutta toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi