HS: Sokeritoukat ovat niin sitkeitä, että hyönteistutkija suostuu antamaan niitä vastaan vain yhden torjuntavinkin
Mulla on parempi ehdotus: kissa. Meillä kissa on syönyt koko sokeritoukkapopulaation sukupuuttoon. Syö myös kärpäset.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta kissan pissa haisee ammoniakilta ja syövyttää lattiat.
Miksi sen lattialle pitäisi pissata?
Kantaa hiekkalaatikosta kusisissa tassuissa hiekkaa, kusta ja paskaa lattioille ja pöydille missä hluuhaavat. Yleensä noissa kissa huushollissa haisee hiekkalaatikko huoneissa kammottavalle. Heti huoneiston ovelta sen löyhkän tuntee. Ja karvaa joka paikassa.
Mutta asukkaat on niin tottuneet, että eivät ite haista mitään.
t. Ex huoltomies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti mun on nyt kerrottava totuus teille mummoille: sokeritoukat on erittäin usein merkki kosteusvaurioita.
Osaatko lukea, veeti? Vai eikö ole varaa Hesariin? Nimenomaan ei ole kosteusvaurion merkki.
Jos sokeritoukkia on paljon, se saattaa olla merkki kosteusvauriosta, sillä sokeritoukka syö myös homesienien rihmastoa ja itiöitä.
https://sisatilojentuholaiset.fi/muut-asuntovieraat/sokeritoukka/
Meillä nimen omaan vesivaurio huomattiin räjähdysmäisesti kasvaneesta sokeritoukkien määrästä. Vähän myöhemmin alko maalit kupruilemaan kipsilevyseinien alaosista. Putkivuoto alapohjan hiekkaan haudatuissa vesiputkissa. Luultavasti vuosia vuoti ennenkuin perustukset ja alapohjan laatta vettyi.
Rivari Raahessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti mun on nyt kerrottava totuus teille mummoille: sokeritoukat on erittäin usein merkki kosteusvaurioita.
Osaatko lukea, veeti? Vai eikö ole varaa Hesariin? Nimenomaan ei ole kosteusvaurion merkki.
Ei jos niitä on VAIN kylpyhuoneessa.
Juuri näin. Jos alkaa esiintymään runsaasti ns. kuivissa huoneissa, niin todennäköisesti jostain löytyy kosteutta. Yksittäinen makkarissa tai olkkarissa silloin tällöin ei merkkaa mitään. Mutta jos niitä näkyy joka ilta paljon, yli kymmenen tai kymmeniä, niin on syytä huolestua.
Kokemusta on kosteusvauriosta ja sokeritoukista.
Mutta voi massaesiintymiselle tietysti olla muitakin syitä.