Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa tätä alakuloani ja itkuisuuttani poikki! Vasta 58-vuotiaalla äidilläni on diagnosoitu Alzheimer!

Vierailija
24.11.2023 |

En halua menettää häntä tälle hirvittävälle sairaudelle!

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.muistiliitto.fi/fi/muistisairaudet/muistihairiot-ja-sairaud…

Muistiliitto ei mainitse riskitekijänä alumiinia.

Sikäli aihe kiinnostaa kun sisareni sairastui 50- vuotiaana tuohon, nopeasti etenevään, eli 14 vuotta sen jälkeen.

Silloin sitä pidettiin vahvasti perinnöllisenä mutta ei meillä muilla ole vaikka on osa jo 90 kahta puolta.

Sisareni tupakoi kunnes sairauden takia tupakat pois, alkoholi maistui.  Nuoresta asti oli sellainen häilääjä, olisko ollut yhtään yli kahden vuoden työsuhdetta. Laiha pieni ihminen.

Vierailija
82/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altzheimer ja lukuisat muut neurologiset sairaudet ovat lisääntyneet keväästä 2020 alkaen. Suomessa enemmän kuin muualla kun täällä ei edes yritetä välttää tartuntoja. Olen todella pahoillani sinun ja äitisi tilanteesta.

Linkki niiden lisääntymiseen.

Tai tarttuvuuteen :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altzheimer ja lukuisat muut neurologiset sairaudet ovat lisääntyneet keväästä 2020 alkaen. Suomessa enemmän kuin muualla kun täällä ei edes yritetä välttää tartuntoja. Olen todella pahoillani sinun ja äitisi tilanteesta.

Linkki niiden lisääntymiseen.

Onhan ne lisääntyeet koko maailmassa. Joka viikko kirjoitetaan että googlaapa .En vaan ymmärrä miksi tietyille täytyy tarjota kaikki lautaselta. Laiska

pötkyt. 

Vierailija
84/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena on äitis saanu diagnoosin. Itse olen tuon ikäinen ja olisi vaikea kuvitella että muisti alkaa heittämään. Vielä tässä terävänä ollaan. Tiedän kyllä tapauksen, jossa muisti alkoi heittämään jo nelikymppisenä. Työnteko vaikeutui niin ettei pystynyt töitä enää tekemään. Sitten jäi kotiin, mutta unohti syödä sillä aikaa kun miehensä oli töissä. Lopulta kotona olemisestakaan ei tullut mitään. Sitten kodinomaiseen laitokseen. Sukkia kutoi ja kuunteli Hectoria kun kahvit juotiin. 

Vierailija
85/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% koronarokotetuista sairastuu johonkin autoimmuunitautiin, ja tyypillisin sairaus on prionisairaus, eli erilaiset aivorappeumataudit, kuten juuri Alzheimer, ALS, MS, otsalohkodementia ym. Etenevät rokotuksen takia erittäin nopeasti.

Vierailija
86/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko rokotukset voimassa

Minkä rokotuksen Alzheimerin tautia vastaan sinä kus ipää tiedät?

Tässä varmaan haettiin takaa sitä, että jokainen vuosittainen influenssarokote sisältää alumiinia adjuvanttina. Injektoituna kerääntyy elimistöön vuosien saatossa tehokkaammin kuin vaikkapa aterimen kautta saatuna ruuansulatuskanavaan. Yksittäisessä rokotteessa sitä on pieni määrä, mutta jos alat jo parikymppisenä työterveydestä hakemaan sen vuosittain niin kertyyhän sitä kohtalaiseksi 50v synttäreihin mennessä...

Influenssarokotteita on annettu jo 50 vuotta ja ne ovat paljon vähentäneet  kuolemia (varsinkin lapsilla) ja myös ikääntyneillä.

Vain otettu rokote suojaa.

Influenssarokote lisää influenssan riskiä 56%:lla!

Vierailija
87/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, hirveää. Äkkiä menee siihen, koska noin nuorena tullut.

Oman äitini oireilu alkoi viisikymppisenä, mutta kuoli vasta kahdeksankymppisenä. Monta viimeistä vuotta puhe- ja liikuntakyvyttömänä hoivakodissa.

Vierailija
88/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50% koronarokotetuista sairastuu johonkin autoimmuunitautiin, ja tyypillisin sairaus on prionisairaus, eli erilaiset aivorappeumataudit, kuten juuri Alzheimer, ALS, MS, otsalohkodementia ym. Etenevät rokotuksen takia erittäin nopeasti.

Joo ja syyhyyn.  Kaikki nykyisin johtuu rokotuksesta.  Itsemurhat, kolarit.

Ja jos ei itse ottanut, hänen vaivansa johtuvat sheddingistä.

En tiedä minkäikäinen olet mutta kyllä jo kun olin lapsi 50-luvulla maalaistalossa köpitteli mummu jota holhottiin kuin lasta ja vahdittiin.  

Vierailija
89/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että surettaa. Mä olen itse viisikymppinen, ja kasikymppisellä äidilläni on Alzheimer. Pihalla kuin lumiukko, harhainen ja sekoilee. Silti alkujärkytyksen jälkeen tuli aika nopeasti hyväksyntä: tällaista vanhuus on, mitä kenellekin. Noin nuorena asia on aivan toinen. Voimia.

Vierailija
90/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena on äitis saanu diagnoosin. Itse olen tuon ikäinen ja olisi vaikea kuvitella että muisti alkaa heittämään. Vielä tässä terävänä ollaan. Tiedän kyllä tapauksen, jossa muisti alkoi heittämään jo nelikymppisenä. Työnteko vaikeutui niin ettei pystynyt töitä enää tekemään. Sitten jäi kotiin, mutta unohti syödä sillä aikaa kun miehensä oli töissä. Lopulta kotona olemisestakaan ei tullut mitään. Sitten kodinomaiseen laitokseen. Sukkia kutoi ja kuunteli Hectoria kun kahvit juotiin. 

Ei se muisti ole välttämättä ensimmäinen oire. Sisarellani alkoi erilaisina kiukutteluina, harhaluuloina, välien poikki pistämisenä,  riitelyllä työpaikalla.  Sitten vasta varsinaiset mustihäiriöt, puhekyky väheni hyvin pian.

Vierailija
91/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitte rokotushöpisijöt  omille harhasivuillenne.

Vierailija
92/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, hirveää. Äkkiä menee siihen, koska noin nuorena tullut.

Äitini ja hänen kaksi siskoaan sairastuivat tuossa iässä ja kuolivat 80+ iässä maattuaan viimeiset kymmenen vuotta liikunta- ja puhekyvyttöminä hoitolaitoksissa.Olisi ollut kaksikymmentä vuotta laitoksessa ellei isä olisi pystynyt hoitamaan ensimmäiset kymmenen vuotta. Sitten meni liikuntakyky ja joutui laitokseen.

Lääkitys hidastaa hoitolaitokseen joutumista puolella vuodella, joten se on aivan yhtä tyhjän kanssa.

Ihan kuin omasta kynästä. Muistan kun isä liimaili niitä lääkelappuja eri puolille kehoa kun piti olla viikon välein uusi paikka eikä äiti ylttänyt, ja tiesin jo silloin että vain puolen vuoden hyöty, mutta kauhea vaiva. Kaksi siskoaan sairastui myös viisikymppisinä. Pari veljeään sairastuivat vanhempina Levyn kappaleen tautiin. Sukurasitus.

Vierailija
93/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole minun MS edennyt mitenkään rokotusten jälkeen. 

Vierailija
94/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja isäni meni molemmat Alzheimeriin.

Laihana lohdutuksena voi sanoa, että alun kipuilua lukuunottamatta, sairastuva ei itse tajua sairastuneensa, eikä tajua olevansa muistihäiriöinen. 

Siis hyvällä tuurilla ei persoonallisuus muutu esim. väkivaltaiseksi.

Mutta tietyn vaiheen jälkeen nämä muistihäiriöiset ovat rauhallisia ja elävät muutaman sekunnin loopeissa. He eivät kärsi eikä heillä ole kipuja. Eli sinällään ei ihan hirveintä heille itselleen - vaikeampaa läheisille.

Vierailija
95/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on nykyisin varsin hyvä hoito.

No ei ole. Hidastaa taudin etenemistä ehkä, mutta alkuvaiheen harhoihin tai aggressiivisuuten tuskin vaikutusta. Kannabis virkistää aivoverenkiertoa. Dementialiiton sivuilla oli vuosia sitten tutkimustulos, että kannabiksen käytön jälkeen aivoverenkierto oli vilkkaampaa kaksi viikkoa. Siinä plakki saa kyytiä. Ikävä että kannabis on USA:n tahdosta kriminalisoitu suuressa osassa maailmaa. Äitini sairasti tautia 12 v. Tiedän siitä siis jotakin.

Vierailija
96/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisitte rokotushöpisijöt  omille harhasivuillenne.

Uusi rokote, vähän ehdittiin tutkia, kuolleisuus aina noussut rokotteiden antamisen jälkeen väestössä. Paljon omituisia oireita rokotteesta.

Vierailija
97/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kaduttaa, että en diagnoosin tultua enemmän puhunut äitini kanssa siitä. Jotenkin ei tullut puhuttua kuin vähän, ehkä äiti karttoi synkkää aihetta, ja minäkin. Mutta tuntuu,että siinä alussa sairastunut on kauhean yksin ja tarvitsisi tukea, kuuntelevaa korvaa. Äidillä oli onneksi isä, joka hoiti häntä sitten 10 v.

Alzheimeria pitemmällä sairastavan kanssa on hyvä pitää yllä fyysistä läheisyyttä, istua vieressä kylki kyljessä, pitää kiinni kädestä, halata usein. Hän kokee usein olevansa vieraassa maailmassa.

Vierailija
98/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on nykyisin varsin hyvä hoito.

No ei ole. Hidastaa taudin etenemistä ehkä, mutta alkuvaiheen harhoihin tai aggressiivisuuten tuskin vaikutusta. Kannabis virkistää aivoverenkiertoa. Dementialiiton sivuilla oli vuosia sitten tutkimustulos, että kannabiksen käytön jälkeen aivoverenkierto oli vilkkaampaa kaksi viikkoa. Siinä plakki saa kyytiä. Ikävä että kannabis on USA:n tahdosta kriminalisoitu suuressa osassa maailmaa. Äitini sairasti tautia 12 v. Tiedän siitä siis jotakin.

Kannabisöljy ei ole laitonta, se ei päihdytä eli on vain terveysvaikutuksia.

Vierailija
99/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimer ei muuten oikeuta hoitopaikkaan. Hoitopaikan saa jos on liikuntakyvytön muistisairas.Näin ainakin meilläpäin. Yksityisistä hoitolaitoksista en tiedä.

Vierailija
100/102 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani, kamala sairaus. 

Muuta neuvoa ei ole antaa kuin että vietä äitisi kanssa aikaa mahdollisimman paljon nyt kun vielä voit ja testatkaa kaikki tautia hidastavat keinot mitä teille tarjotaan. 

Siinä vaiheessa kun lähimuistia ei juuri enää ole musiikki yleensä vielä saa aikaa tunnereaktiota, mulla oli tapana laulaa anopin kanssa viimeisinä vuosina ja pitää häntä kädestä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme