Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa tätä alakuloani ja itkuisuuttani poikki! Vasta 58-vuotiaalla äidilläni on diagnosoitu Alzheimer!

Vierailija
24.11.2023 |

En halua menettää häntä tälle hirvittävälle sairaudelle!

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Kamala sairaus, joka vei isäni. Nyt epäilen myös 56-vuotiaalla siskollani muistisairautta.

En osaa muuta sanoa kuin että ottakaa kaikki apua vastaan. Ja lääkkeet toimii nimenomaan Alzheimeriin, ei muihin muistisairauksiin.

Vierailija
2/102 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on nykyisin varsin hyvä hoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi! Oma äitini sairastui alzheimeriin 60v ja menehtyi lopulta 70v tähän kauheaan tautiin ollessaan vuoteenomana viimeiset pari vuotta. Vaikea oli vierestä katsoa taantumista ja menettää rakas äitini 40-vuotiaana jo.

Vierailija
4/102 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altzheimer ja lukuisat muut neurologiset sairaudet ovat lisääntyneet keväästä 2020 alkaen. Suomessa enemmän kuin muualla kun täällä ei edes yritetä välttää tartuntoja. Olen todella pahoillani sinun ja äitisi tilanteesta.

Vierailija
5/102 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni isän suvulla esiintyy perinnöllistä muistisairautta, joka periytyy nimenomaan miespuolisiin. Sekä hänen isänsä että kaikki tämän veljet kuolivat siihen viimeistään viisikymppisenä. Nyt on serkkuni hoitolaitoksessa. Hän on 42 ja Alzheimer todettiin hänellä 38 vuoden iässä. Kun kävin viimeksi katsomassa häntä, hän ei enää tuntenut minua. Siellä hän pyyhki ulosteella seinää: hän oli onnistunut jotenkin saamaan auki alushousunsa ja... Lähtiessäni pois sieltä, jouduin nojaamaan jonkin aikaa hoitolaitoksen rakennuksen seinään, koska tuntui niin raskaalta.

Vierailija
6/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä-minä-minä.

BLAA-BLAA-BLAA!

Vierailija
7/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Altzheimer ja lukuisat muut neurologiset sairaudet ovat lisääntyneet keväästä 2020 alkaen. Suomessa enemmän kuin muualla kun täällä ei edes yritetä välttää tartuntoja. Olen todella pahoillani sinun ja äitisi tilanteesta.

Linkki niiden lisääntymiseen.

Vierailija
8/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan se raskasta katsoa läheltä, kuinka itselle rakas ihminen pikkuhiljaa katoaa omaan maailmaansa. Toisaalta lohdullista on se, että potilaalle jokainen päivä on uusi seikkailu, kun ei muista mitään juuri äsken sanottua tai tapahtunutta. 

Vierailija
9/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko Nessuja?

Vierailija
10/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun olet itkenyt ja surrut, alat kokonaan keskittyä omaan elämääsi. Äiti saa hyvän hoidon ja on osittain omissa maailmoissaan ja muistoissaan, ei siinä ole mitään suremista.

Äitisikin on onnellisempi, kun hyvänä päivänä näkee, että sinulla on kaikki kunnossa eikä hän joudu lohduttamaan sinua, vaan pärjäät ihan itse.Sehän on kaiken lastenkasvatuksen tavoite. Silloin on onnistunut, kun lapset tulevat toimeen myös vanhempien sairastuttua. Silloin tietää onnistuneensa, suo tämä kokemus äidillesi. Ajattelepa tätä.

Ajattele kaikkia niitä menneitä hyviä päiviä ja muistoja, niistä voit olla kiitollinen ja onnellinen, mutta älä rupea rypemään säälissä tai itsesäälissä.

Onkohan olemassa jotain omaisten ryhmää, jossa voisit käydä muiden saman kokeneiden kanssa läpi järkytystä ja siitä selviämistä ja luopumista. Ei mitään hymistelyä, vaan reippaita toimenpiteitä, miten tästä eteenpäin, ne auttavat parhaiten.

Vierailija
11/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko rokotukset voimassa

Vierailija
12/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko rokotukset voimassa

Minkä rokotuksen Alzheimerin tautia vastaan sinä kus ipää tiedät?

Vierailija
13/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sinun tahdostasi/halustasi kiinni ap. On vain hyväksyttävä, että näin on.

Vierailija
14/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki niiden lisääntymiseen.

Ja tarttumistapaan.

Vierailija
15/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suru vie aikansa.

Keskity arjen rutiineihin ja ala tekemään muutoksia omaan elämääsi sitä ajatellen, että tauti tulee sinullekin: voit hidastaa sen puhkeamista/etenemistä, jos nyt aloitat. Olet voinut saada samat geenit taudin suhteen.

Vierailija
16/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näköjään tiedä yhtään mitään alzhaimerin taudista ja kovin annat ruusuisen kuvan, kun todellisuus voi olla ihan jotain muuta. 

T. Hoitaja

Vierailija
17/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään tiedä yhtään mitään alzhaimerin taudista ja kovin annat ruusuisen kuvan, kun todellisuus voi olla ihan jotain muuta. 

T. Hoitaja

Oletkohan edes lähihoitaja?

Vierailija
18/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa Putler Alzheimerin taudin.

Vierailija
19/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi lupa olla alakuloinen ja surullinen, sulla on siihen aihetta. Monesti nuo tunteet pitkittyy, jos niitä haluaa kieltää eikä kunnolla tunne niitä. Voi vaikka vaan istua sen tunteen kanssa ja pyrkiä kunnolla tunnustelemaan miltä se oikein tuntuu

Vierailija
20/102 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vertailevaa tutkimusta. Käyttikö kolesterolia alentavia lääkkeitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän