Pörssisähköläiset, mites on tuhlailtu sähköä tänään?
Itse laitoin vajaan koneellisen pyykkiä peseytymään ja astianpesukoneen myös. Ei tarvitse välittää muistakaan laitteista. Näin sen pitäisi olla aina. :)
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tunnin saunominen ja poreallas pörrää myös.
Ylen uutisissakin joku laittoi ulkoporealtaan kuumaksi. Tuskin olisi laittanut mikäli olisi joutunut itse maksamaan sähkön millä lämmittää tuhat litraa vettä
Lainasin tädin pöytätietokonetta.
Sauna ollut kohta 6 tuntia päällä termostaatti täysillä. Siellä on aivan sairaan kuuma, joku 140 astetta. Ei paljon kärsi heitellä löylyä :D
Vierailija kirjoitti:
Sauna ollut kohta 6 tuntia päällä termostaatti täysillä. Siellä on aivan sairaan kuuma, joku 140 astetta. Ei paljon kärsi heitellä löylyä :D
Joo ja tämä kaikki on sen arvoista, kun tulipalo syttyy? No, jos haluatte kuolla muutaman euron vuoksi, niin ok, mutta kun viette muita viattomia samalla... varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tämä kaikki on sen arvoista, kun tulipalo syttyy? No, jos haluatte kuolla muutaman euron vuoksi, niin ok, mutta kun viette muita viattomia samalla... varmasti.
Termostaati täysillä toimii vielä. Ei 140 astetta tulipaloa saa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä se jäähtyy kun avaa ovet ulos kylmään pakkasiltaan. Voi taas paahtaa jokusen tunnin täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tunnin saunominen ja poreallas pörrää myös.
Ylen uutisissakin joku laittoi ulkoporealtaan kuumaksi. Tuskin olisi laittanut mikäli olisi joutunut itse maksamaan sähkön millä lämmittää tuhat litraa vettä
Veikkaisin, että lähempänä 2m3 vettä oli siinä altaassa, sitten jos huomenna ei enää lämmittele niin vedet viemäriin ja samalla joku kWh.
Hyvä nyrkkisääntö on, että 1000 litran lämmön nostaminen yhdellä asteella kuluttaa energiaa 1kWh, eli jos rouvan altaassa oli 2000l vettä ja nostetaan lämpötilaa 35C (2C->37C) tarkoittaa se 70kWh viemäriin lämpöä.
Normosähköläisiä harmittaa kun joutuvat maksamaan sähköstä. Ei sillä; kyllä itseäkin harmittaisi heidän sijassaan.
Te kiinteähintaiset olette maksupuolella koko ajan. Keskimääräinen hinta pörssillä on minulla ollut 4,3c/kwh.
Siinähän maksat ympäri vuoden yli kympin hintaa :D idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon white trash meininkiä...
Ihanaa olla kunnon valkoroskaa ja tienata lämmittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Normosähköläisiä harmittaa kun joutuvat maksamaan sähköstä. Ei sillä; kyllä itseäkin harmittaisi heidän sijassaan.
Hassu ajatus. Ihmisillä on valinnanvapaus tehdä juuri sellainen sähkösopimus kuin itse haluaa, eipä harmitta. Minusta on hyvin mielenkiintoista, millainen systeemi pörssisähköstä on luotu, kun täältä lukee, etteivät toiset raaski toisinaan edes lämmittää ja nyt tänään on tehty kaikenlaisia ylilyöntejä vastapallon nimissä, koska se on kannattavaa. Kaikki säästö on aina kotiinpäin, ja keinot ovat tällaisen kiinteähintaisen tylsimyksen silmiin luovia. :)
3 koneellista pyykkiä, 2 astianpesukoneellista, uunissa tehty lasagne ja lihapullat, saunottu, valot ja telkkari päällä. Ei sinäänsä mitään ihmeellistä, keskitetty näille harvoille tunneille.
Tuleeko ne rahat tilille tuhlatusta sähköstä milloin?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ne rahat tilille tuhlatusta sähköstä milloin?
Ei se ole tuhlattua. Kaikki menee ilmastonlämmittämiseen, jonka vapaa kannattaja olen.
Saat 50 senttiä jokaisesta tänään käyttämästäsi kwh ensi kuun alussa. Ei kait kukaan niin tyhmä ole, että huvikseen muuten sähköä käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Saat 50 senttiä jokaisesta tänään käyttämästäsi kwh ensi kuun alussa. Ei kait kukaan niin tyhmä ole, että huvikseen muuten sähköä käyttäisi.
Rahat tulevat siis tilille. Näin ainakin minä uskon.
Vastaavan kampanjan kun saisivat aikaan siihen ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun.
Katselin fingridistä, että noin 1,5 GW tulee lisää kulutusta ajalle Klo 15-01, jolloin hupi päättyy. Tämä merkitsee, että 10:ssä tunnissa tulee kulutetuksi yhteensä noin 15 GWh eli 15 miljoonaa kWh ylimääräistä keskiverto perjantaihin verrattuna. 10cent/kWh hinnalla laskettu hinta olis 1,5 milliä extraa.
Negatiivinen energiamaksu neutraloi sen.