Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronaa on liikkeellä enemmän kuin koskaan. Varotteko jotenkin. Entä riskiryhmät?

Vierailija
23.11.2023 |

Jätevesissä määrät lisääntyvät vaan. Oletteko rajoittaneet liikkumistanne jotenkin. 

Nyt on joka tuutti täynnä itärajan, niin ettei tästä puhu kukaan. Pari viikkoa sitten oli paljonkin otsikoissa. 

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo Follari, se on flunssa

Vierailija
2/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiryhmäläisenä otin piikin, mutta muuten en varo. Käsihygieniä on opittu jo parin vuoden takaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin 2 viikkoa. Huh, se on ohi. Jäi "enää yskä" ja maku- ja hajuaisti ovat pois.

Vierailija
4/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä tarvitsisi varoa? Joo, ei ole flunssa, mutta oireiltaan flunssaa vastaava ja siihen voi suhtautua kuin flunssaan.

Minua säälittää nämä ihmiset, joilla on koronaa kohtaan yhä ne samat pelot kuin silloin alkuvaiheessa. Heillä menee elämästä vuosia hukkaan. Eivät ymmärrä, että kyseessä on nykyään jo niin erilainen tilanne, että pitäisi oikeastaan puhua jo kokonaan eri taudista!

Vierailija
5/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä tarvitsisi varoa? Joo, ei ole flunssa, mutta oireiltaan flunssaa vastaava ja siihen voi suhtautua kuin flunssaan.

Minua säälittää nämä ihmiset, joilla on koronaa kohtaan yhä ne samat pelot kuin silloin alkuvaiheessa. Heillä menee elämästä vuosia hukkaan. Eivät ymmärrä, että kyseessä on nykyään jo niin erilainen tilanne, että pitäisi oikeastaan puhua jo kokonaan eri taudista!

Oletko sairastanut? Mä sairastin 1. kerran nyt ja ei ollut normi flunssaa. 

Vierailija
6/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon, maski naamalla käyn kaupassa, jos on pakko ja vältän väkijoukkoja. Riskiryhmäläisenä varon sitä normaalia flunssaakin. 

Vierailija
7/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varon, maski naamalla käyn kaupassa, jos on pakko ja vältän väkijoukkoja. Riskiryhmäläisenä varon sitä normaalia flunssaakin. 

Ankea mahtaa olla elämä, jota taudinpelko noin hallitsee ja rajoittaa? Koetko elämänlaatusi hyväksi tai koetko elämäsi onnelliseksi?

Vierailija
8/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sen sijaan tilaan edelleen ruuat kotiinkuljetuksella. 

Vierailija
9/137 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankea mahtaa olla elämä, jota taudinpelko noin hallitsee ja rajoittaa? Koetko elämänlaatusi hyväksi tai koetko elämäsi onnelliseksi?

En ole se, jolta kysyt. Riskiryhmäläisen kannattaa varoa.

Suututtaa ohjeet, että muka töihin vii mennä, kun oireet selvästi vähenemässä. Ihminen tartuttaa 10 päivää. 

Vierailija
10/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varo, korona sairastettu jo tänä syksynä (testasin vain, koska miesystävä oli suunnitellut menevänsä äitinsä luo ja halusi olla varma, ettei kanna sinne koronaa). 

Vierailija
11/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa 

Vierailija
12/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varo. Huomenna menossa myyjäisiin ja äidin hoivakotiin, siellä on pikkujoulut eli ei panikoida sielläkään. Ihan normaalisti tehdään mitä huvittaa. 

Vierailija
13/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn puolesta joudun flunssassa nyt testaamaan, onko korona kyseessä, koska se voi olla rankka vanhuksille ja ihmisille, joilla on muuten heikentynyt vastustuskyky. Työn vuoksi otan myös influenssarokotteen, joka on työssäni toivottavaa ottaa. Koronassa muutamakin työkaveri, sekä aika moni asiakas. Maski uudelleen työpaikalla käytössä. Samoin käsihygieniaa taas entisestään lisätty.

Vierailija
14/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsiä paljon, juon vettä paljon ja käsidesi käytössä kauppareissuilla. Ottaisin mun 5nen piikin mutta sei näjo ella ei riskiryhmäläinenkään pääse piikille, kuin jonottamalla ehkä ensi kuussa. Eli pienellä riskillä elän kutakuinkin normaalisti, jotain suuria ihmisjoukkoja vältän.

Vierailija
15/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole varaa sairaalahoitoihin, ja riskiryhmäläisenä saatan joutua sinne. Kivat teille, jotka ette piittaa muista. Tehkää vaan töitä, jotta teidän pussista maksetaan sairaalahoidot. Mahtaa olla kivaa..

Vierailija
16/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koronarokottamaton, 2021 jouluna sairastin koronan lievenä.

En erityisemmin varo vieläkään koronaa, toki jos tunnen olevani kipeä niin en mene ihmisten ilmoille. 

Vierailija
17/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle syksylle jo sairastettu. Kaksi päivää oli flunssainen olo ja siinä se oli. Testasin huvin vuoksi, kun oli yksi testi jäänyt käyttämättä

Vierailija
18/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sairastanut? Mä sairastin 1. kerran nyt ja ei ollut normi flunssaa. 

Totta, normiflunssa on pahempi kuin korona (viime kevään koronassa kaksi päivää vähän kipeä olo  nyt normiflunssassa yskinyt jo kaksi viikkoa)  

Vierailija
19/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt toi hysterisointi,vihaksi pistää että ensin estettiin liikkumasta paikoissa ja kaikki ihan sekaisin jos joku sattui niistämään tai aivastamaan sitten vuoden oltiin festareilla, toisissa kiinni tapahtumissa yms ja nytkö taas tämä menee siihen että estetään liikkumasta ja elämästä normaalia elämää?

Vierailija
20/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut mikään kylillä liihottava. Asun maalla ja teen etätöitä. Metsästän ja kalastan vapaa-ajalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi