Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronaa on liikkeellä enemmän kuin koskaan. Varotteko jotenkin. Entä riskiryhmät?

Vierailija
23.11.2023 |

Jätevesissä määrät lisääntyvät vaan. Oletteko rajoittaneet liikkumistanne jotenkin. 

Nyt on joka tuutti täynnä itärajan, niin ettei tästä puhu kukaan. Pari viikkoa sitten oli paljonkin otsikoissa. 

Kommentit (137)

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 89: "Maskit eivät suojaa viruksilta."

Jos haluaa suojata itseään viruksilta, kannattaakin käyttää ffp2- tai vieläkin mieluummin ffp3-hengityssuojainta. Jonkin verran noiden käyttö näkyykin taas lisääntyneen.

Vierailija
82/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän normaalisti. Hyvällä käsihygienilla pärjää pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo eläkellä riskiryhmäläinen, joten en piletä,en shoppaile.Maski naamassa metrossa ja kaupassa. 2 metriä väliä ihmisitä.onistuu rollatorillani.

Vierailija
84/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tänään varattuna aika sekä korona- että kausiflunssarokotuksille. Menen sinne aktiinikeratoosihoidon tilapäisesti turmelemasta naamastani huolimatta.

Vierailija
85/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ ruokavalio, liikunta ja lepo. Tämä tosiaan opitaan jo alakoulu iässä. 

Vierailija
86/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole riskiryhmäläiset tervetulleita. Saavat eristäytyä loppuelämäkseen. 

Vierailija
87/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ ruokavalio, liikunta ja lepo. Tämä tosiaan opitaan jo alakoulu iässä. 

Ja koko kansa näitä noudattaa. On salaattia ja kalaa. Herkkuja syödään vain kerran viikossa hallitusti, yöunet ovat riittävät, ulkona liikutaan aktiivisesti vähintään se 2h/pvä ja muistetaan olla ystävällisiä ja hymyillä, se hymy kun tarttuu.

Voi meitä suomalaisia! *muiskis ja hali* 

Vierailija
88/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Jos haluaa suojata itseään viruksilta, kannattaakin käyttää ffp2- tai vieläkin mieluummin ffp3-hengityssuojainta. Jonkin verran noiden käyttö näkyykin taas lisääntyneen.

Pidä sinä maskia.  Minä en. Ainakaan sinun takiasi. Maskia käyttävät ihmiset tulee kiertää kaukaa.

Vierailija
89/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varo, en kuulu riskiryhmään ja olen kerran sairastanut koronan hyvin lievänä. Ei piikkejä, maskeja eikä käsidesiä, näillä menty jo vuosia.

Vierailija
90/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ei ole riskiryhmäläiset tervetulleita. Saavat eristäytyä loppuelämäkseen. 

Voi, kunpa kaikki ajattelisivat noin. Saisimme olla rauhassa.

Nyt on pakkopullaa ties minkä kyläilyn ja juhlan muodossa ja aina saa keksiä tekosyytä, miksi ei haluta mennä. Koronasta kun saa luennon aiheesta "normiflunssa".

Tosin ääni muuttuu kellossa aina kun joku sairastuu. Silloin hän kiukkuaa siitä, "miksi Mirjaminkin piti se alushousuesittely juuri nyt pitää ja sitten sairastuin"...

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Pidä sinä maskia.  Minä en. Ainakaan sinun takiasi. Maskia käyttävät ihmiset tulee kiertää kaukaa.

Enhän mä sua kehottanutkaan pitämään maskia tai siis hengityssuojainta vaan niitä, jotka edelleen varovat saamasta koronatartuntaa. En mä itsekään enää käytä, koska ihmiset, joiden vuoksi aiemmin käytin (eli mun vanhemmat) eivät hekään enää varo koronaa. 

Vierailija
92/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin jo tältä vuodelta, enää siis turha varoa. Kuulun riskiryhmään ja ikävä nähdä että ihmisten niiskuttavat ja yskivät esimerkiksi julkisissa kulkuvälineissä ja kaupassa ei käytetä maskia, vaikka sinne tullaan nuhaisina.

Vierailija
93/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, kunpa kaikki ajattelisivat noin. Saisimme olla rauhassa.

Nyt on pakkopullaa ties minkä kyläilyn ja juhlan muodossa ja aina saa keksiä tekosyytä, miksi ei haluta mennä. Koronasta kun saa luennon aiheesta "normiflunssa".

Tosin ääni muuttuu kellossa aina kun joku sairastuu. Silloin hän kiukkuaa siitä, "miksi Mirjaminkin piti se alushousuesittely juuri nyt pitää ja sitten sairastuin"...

Ette te ihmisiä tarvitse mihinkään. Se mitä ansaitsette, on yksinäisyys ennen kuolemaa. 

Vierailija
94/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan ole varaa sairaalahoitoihin, ja riskiryhmäläisenä saatan joutua sinne. Kivat teille, jotka ette piittaa muista. Tehkää vaan töitä, jotta teidän pussista maksetaan sairaalahoidot. Mahtaa olla kivaa..

Marginaaliryhmien takia muiden pitäisi eristäytyä, että TE saatte vapaasti liikkua?

Onko yli miljoona suomalaista mielestäsi marginaaliryhmä? Luvussa on mukana mm. raskaana olevat naiset. 

Vierailija
95/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö meidän suhtautua kylmästi ja torjuvasti hysteeristen riskiryhmäläisten ja vanhusten toiveisiin, jotta me nuoret saisimme elää, mennä vapaasti ja juhlia jatkuvasti? Miksi nuorten pitäisi sallia, että heidän elämänsä paras aika riistettäisiin heiltä, vain siksi että muutama satatuhatta ihmistä saisi elää hetken pidempään?

Teidän nuorten pitäisi ottaa huomioon se, että myös meillä vanhuksilla ja riskiryhmäläisillä on elämä ja tulevaisuus, josta tahdomme pitää kiinni, jokaisesta helmen harmaasta päivästäkin. Myös meillä on oikeus olla olemassa ja elää. Olemme rakentaneet tämän yhteiskunnan, maksaneet veroja koko ikämme ajan. Meille on suotava turvallinen vanhuus. Jos olette sairana, pysykää hyvänen aika kotonanne, älkää vierailko vanhojen sukulaistenne luona. Käyttäkää maskia, niin suojaatte muitakin.

Vierailija
96/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on nähty rokottamattomien asenne riskiryhmäläisiä kohtaan. Kuolkoot pois heikkoina. Jotkut ovat lisäksi narsistien lailla loukkaantuneet jonkun sanomisista vuonna 2020 ja siitä ei yli pääse. Jollei kerran koko korona kiinnosta ja se on pelkkä flunssa, niin mitä siitä mesoamaan? Elelee tyytyväisenä ja menee minne tahtoo.

Mielestäni on täysin turha aloittaa näitä koronaketjuja kerta toisensa jälkeen. Pahaa oloaan voi helpottaa esimerkiksi liikunnalla tai harrastamalla jotain mieluista.

En ole kokenut, että Suomessa olisi ollut erityisiä rajoituksia. Mutta olenkin ope, jonka on ollut pakko käydä töissä joitakin etäjaksoja lukuunottamatta eikä työpäviän päälle jaksa lähetä kuin lenkille. Meillä oli ohje käyttää hengityssuojainta lähiopetustilanteissa. Miten luulette, että onnistuu?

Korona on toistaiseksi jäänyt kokematta, mutta en pidä sitä erityisenä ylpeilyn aiheena. Toisiin tarttuu, toisiin ei ja voihan se olla vastassa huomenna. Ei mulla kyllä ole tuhansia muitakaan sairauksia, joiden sairastamattomuudella leuhkia, mutta astma on.

Vierailija
97/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäähän se, että itse yrittää olla varovainen ja saattaa joutua synnyttämään koronassa, koska joku itsekäs pelle päätti lähteä kaupungille kipeänä.

Ymmärrän sen jos kipeänä on pakko käydä kaupassa, silloin maski päälle ja kauppaan ei kuljeta julkisilla ellei ole aivan absoluuttinen pakko. Jos on varaa ja mahdollisuus, voi mieluummin tilata ostokset.

Vierailija
98/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että myös influenssa on vaarallinen monille ihmisille ja ihan tavallinenkin flunssa voi viedä pienen vauvan sairaalakuntoon.

Kipeänä jäädään kotiin, ei tartuteta muita.

Vierailija
99/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rokotukset ja se riittää. Elän aivan normaalisti, tänään pitkä lentomatka enkä taatusti laita ahdistavaa maskia. Maanantaina isot juhlat, halataan ja kätellään kuten ennenkin.

Vierailija
100/137 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin äsken koronan. Tertunta tuli nuoreltani, joka sai sen koulusta. Minkäs näille voi. En käynyt taudissa kaupassa ym. mutta kun ruokakauppaan menin taudin jälkeen niin puolet porukasta pärskii siellä, yskii jne. Yökki. Ei ihme että korona leviää.