Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alentaako koronarokote vain vakavan taudin todennäköisyyttä vai myös lievemmän taudin pitkittymisen todennäköisyyttä?

Vierailija
22.11.2023 |

Onko tietoa tai tietoa mistä löytyisi tietoa asiasta?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Putinilta.

Vierailija
2/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vähennä todennököisyyttä sairastua niin pahasti, että voi joutua sairaalaan ja jopa kuolla. Voi tietysti noin tapahtua, vaikka olisikin ottanut rokotteen, mutta todennäköisyys on kuitenkin sen piikin arvoinen.

Tänään kävin ottamassa  sekä korona- että influenssapiikin. Olen vanha ja riskiryhmäläinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ymmärtääkseni yleisesti ottaen vähentää taudin rankkuutta. Koronalle tyypillinen pitkittyminen käsittääkseni yleensä tulee siitä että se tauti on alun perin flunssaa rankempi ja yleiskunto pääsee huonoksi, lisäksi keuhkoihin voi tulla viruskeuhkokuumemuutoksia. 

Sen sijaan jos on poskiontelokroonikko tai keuhkoahtaumapotilas jolla kaikki räkätaudit muodostuu ongelmaksi, niin tuskin se rokote sille mitään kovin radikaalia mahtaa.

Vierailija
4/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ymmärtääkseni yleisesti ottaen vähentää taudin rankkuutta. Koronalle tyypillinen pitkittyminen käsittääkseni yleensä tulee siitä että se tauti on alun perin flunssaa rankempi ja yleiskunto pääsee huonoksi, lisäksi keuhkoihin voi tulla viruskeuhkokuumemuutoksia. 

Sen sijaan jos on poskiontelokroonikko tai keuhkoahtaumapotilas jolla kaikki räkätaudit muodostuu ongelmaksi, niin tuskin se rokote sille mitään kovin radikaalia mahtaa.

Tai siis täsmennän tätä omaa kommenttiani että totta kai jos keuhkoahtaumapotilas olisi ilman rokotetta saadakseen vakavan taudin niin kyllähän se rokote siltä suojaa hyvin! Mutta jos hän saakin rokotteen ansiosta vain normiräkiksen niin voi sekin silti laukaista pahenemisvaiheen niinkuin mikä tahansa normiräkis.

Vierailija
5/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan taudin todennäköisyyttä. 

Vierailija
6/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alentanut kumpaakin, mutta heikommin long covidin todennäköisyyttä. Rokotusten teho on ajan kuluessa laskenut, eli niistä ei saa enää yhtä suurta hyötyä kuin alkuaikoina. Ottamalla buustereita ei päästä alkutilanteeseen, jossa se esti tehokkasti myös tartunnat. Yksi ongelma mrna-rokotteissa on IgG-luokan vasta-aineiden muuttuminen IgG4-tyyppisiksi useamman rokotuksen jälkeen. 

Vierailija
7/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen piikki on askel kohti terveyttä ja helpompaa tautia.

Vierailija
8/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon rokottamaton. Mulla on kerran vuodessa hieman pitkittynyt versio, mikä lie se onkaan. Ellei ole taukovuosi. Nykyään voi tulla pari kertaa vuodessa, jos osuu väärään paikkaan jossa massat. Mutta oli takavuosinakin ihmisillä jotain. Sisä- ja ulkoilma on vaan viileä, lämmityksessä hieman kuiva. Paraneminen kestää keski-iässä.

Vierailija
9/71 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varannut jo ajan viidenteen rokotukseen, kun kuulun riskiryhmään. Kannattaa ottaa. Minä en foliohattuja usko.

10/71 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulemma alentaa sairaalahoitoon johtavan tautiversion todennäköisyyttä. Ymmärrän tuon siten, että se alentaa vakavaa keuhko-oireistoa.

En ole ottanut yhtäkään koronarokotetta. Sairastin juuri ensimmäisen koronani. Pahimpana oireena pidin neljä päivää kestänyttä haju- ja makuaistin puuttumista, ja sen todennäköisyyttä koronarokote ei kuulemma alenna.

Vierailija
11/71 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ensimmäinen piikki vapauttaa....vai oliko se kuudes..

Vierailija
12/71 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että se vaan lisää niitä. 

Vierailija
13/71 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee kumpaakaan. Ennen rokotuksiakin suurin osa sairasti taudin lievänä (eli oireet ei vaatineet sairaalahoitoa) mutta rokotettunakin voi edelleen saada sairaalahoitoa vaativan oirekirjon.

Ja tuon longcovidin voi saada vaikka itse tartunta menisikin ohi liki huomaamattomin oirein.

Vierailija
14/71 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jo ensimmäinen piikki vapauttaa....vai oliko se kuudes..

Ei se vapauta. Se ainoastaan laskee kuolemanriskiä. Sekin on monelle aika tärkeä asia.

Vierailija
15/71 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla on jo tuomioistuimet todenneet, että hyötyjä liioiteltiin rankasti. Siksi sitä ei myöskään enää tyrkytetä missään. Kannattaa lukea muitakin kuin Suomen uutisia.

Kerrotko meille yhdenkin sellaisen "tuomioistuimen toteamuksen". Meinaatko että tuomarit ovat kompetentteja sellaiseen asiaan ottamaan kantaa.

Vierailija
16/71 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se vähennä todennököisyyttä sairastua niin pahasti, että voi joutua sairaalaan ja jopa kuolla. Voi tietysti noin tapahtua, vaikka olisikin ottanut rokotteen, mutta todennäköisyys on kuitenkin sen piikin arvoinen.

Tänään kävin ottamassa  sekä korona- että influenssapiikin. Olen vanha ja riskiryhmäläinenkin.

Todennäköisyys vakavalle tautimuodolle oli jo ennen rokotuksia ja originaalin viruksen aikana hyvin pieni.

Toki se mahdollisuus on aina jos/kun tartunnan saa ja rokotettunakaan ei valitettavasti ole suojassa tartunnalta. Etenkin ikääntyneen/riskiryhmäläisen kannattaisi suojata itsensä tartunnalta ihan kuten alusta saakka on suositeltu.

Vierailija
17/71 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös thl sanonut, että uuden rokotteen TOIVOTAAN tehoavan jotenkin. minun lääkäri sanoi, etten voi ottaa piikkiä, koska siitä ei ole olemassa mitään tutkimustietoa. olen siis riskiryhmäläinen. ensimmäiset otin, ja kolmasti olen sairastanut koronan. neljättä ei keho välttämättä kestä, oli olen koko talven eristyksissä muusta maailmasta. kuulemma ne ekat heikensi omaa luonnollista puolustusta siinä määrin, että flunssakin voi tehdä minusta selvää. onneksi on kakarat maailmalla, ja parin vuoden päästä tulee jo 50v. mittariin. elämä, oli se hauska juttu, joka sattui siinä matkalla kalmistoon. 

Vierailija
18/71 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomien ja rokotettujen välillä on tutkittu, että rokotettujen puolustusjärjestelmän teho heikkenee.

Ei pidä paikkaansa. Rokotettujen vasta-aineet toimivat jopa tehokkaammin kuin rokottamattomien ja taudin sairastaneitten vasta-aineet.

Vierailija
19/71 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistaa asian alituista miettimistä ja aiheuttaa täten unettomuutta ja levottomuutta.

Korona, korona, korona, koronapiikki, koronakoronakorona. Korona.

Vierailija
20/71 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpaakaan, koko koronapiikki on täysin turha rasite elimistölle.

Meinaatko, että sairastettu Covid-infektio olisi jotenkin pienempi rasite? Antigeenimäärä taudissa on miljoonia keroja suurempi kuin rokotuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi