Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Venäjällä?

Vierailija
02.01.2007 |

Kerro mielipiteesi ja kokemuksesi!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla nyt on vain positiivisia kokemuksia Venäjältä, olen käynyt 4 kertaa pietarissa ja kerran Moskovassa. Negatiivista Moskovassa oli se, että sinne oli niin pitkä matka... mutta yöjuna toimi. Positiivista. kulttuuria on paljon: oopperaa, teatteria, museoita joka lähtöön ja toisaalta voi shoppailla ison kaupungin tyyliin. Palvelu ei ehkä hirveän mukavaa....

Pietarissa myös nähtävää on niin älyttömän paljon ja sitten sitä matkaakaan ei ole niin kamalasti.

Kerran olen käynyt NL:n Karjalassa ja se ei ollut niin hirveän hauskaa, kun kaikki oli kurjaa.

negatiivisia ennakkoluuloja ei ole ollut, kun olen ollut valmiiksi ihastunut venäläiseen kulttuuriin, en ole kännäillyt keskellä yötä niin että ryöstäjät olisivat juosseet perässä jne. Kerran tosin hotellin edessä mies olisi ottanut mukaansa, oli sitten suomalainen turisti, jonka mielestä kaikki Venäjällä on ostettavissa...

Vierailija
2/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leningradissa ja Moskovassa kävin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavuorolla Lappeenrannasta. Halvalla syömässä hyvässä ravintolassa ja puoli ilmaiseksi shoppailemassa =) Mukavia reissuja kaikki ollut, ei valittamista. Siksi varmaan aina uudelleen sinne mennäänkin.

Vierailija
4/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei silti, ei tollasten ennakkoluulosten idioottihuorien kannatakkaan mennä Venäjälle, saatte vaan ansionne mukaan...

Vierailija
5/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa asuessamme sain enemmän kuin tarpeeksi venäläisistä ja muista ex-neuvostoliiton kansalaisista. Mieheni kolegat mm. varastivat kaiken mahdollisen, kosiskelivat avoimesti kollegojen vaimoja, ryyppäsivät jen jne. Kansa on yksinkertaisesti niin korruptoitunutta, alkoholisoitunutta ja sikamaista, ettei sitä pelasta mikään vanha kulttuuri ja hajoamispisteessä oleva yhteiskunta.

Miten täälläkin palstalla viitsitään hehkuttaa jonkun venäläisen teatterin tai oopperan puolesta? Kuinka moni todella on käynyt teatterissa Venäjällä? Jo pelkkä kielitaito tuo omat esteensä näytelmien seuraamiselle! en kielllä etteikö museot, taidekokoelmat ja kirkot Pietarissa olisi upeita, mutta sitli käyn mieluummin länsimaissa, joissa sentään pärjää globaaleilla kielillä eikä tarvitse koko ajan varoa rikollisuutta.

Vierailija
6/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton taidekokoelma muutaman tunnin matkan päässä. Ei löydy Euroopasta montaa taidemuseota joka sille pärjäisi. Hyvä valikoima ranskalaista impressionismia ainakin jos ne Saksasta pöllityt on esillä, Da Vincia, hieno Rembrandt-kokoelma,...

Vierailija
7/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaa mieltä edellisen kanssa, Eremitaasi oli uskomaton paikka. Siellä vois viettää vaikka kuukauden, niin paljon nähtävää.

Pietari oli kaunis kaupunki mun mielestä. Mut olihan siellä köyhyyttä ja kurjuutta aika paljon niiden ökyrikkaiden lisäks. Ja hotelli oli todella kamala Neuvosto-henkinen jättihotelli.

Suosittelen siellä käymistä, kuiteski mahtava suurkaupunki niin lähellä. Nähtävää riittää.

Vierailija
8/25 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt  teatterisaa.

Vierailija
9/25 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa olen käynyt ja siitä jäi halu nähdä enemmänkin, ainakin Moskovaan haluan ja muutakin maata olisi mukava vielä nähdä. Venäjä on Venäjä, kun pääset maahan huomaat kyllä heti mihin maahan olet tullut. Pietarin arkkitehtuuri on uskomatonta, toki siellä on sitten puistospurgut ja järkyttäviä rauniorakennuksiakin, todella köyhiä ja kurjia alueita. Liikenne oli mielestäni siinä mielessä kaoottinen, torvet soivat jatkuvasti keskustassa eräässä suuressa risteyksessä, olisipa mukavaa asua siinä vieressä. Mutta toisaalta jalankulkijat huomioitiin paremmin kuin Suomessa monin paikoin, suojatien eteen pysähdyttiin kiltisti ja aikaa näyttävät liikennevalot olivat kätevät. Ihmiset vaikuttivat ehkä vähän koville, sellaisille kylmän ja tylyhkön oloisille ainakin mitä seurasin joitain kanssakäymisiä ympärillä, mutta vaikea sanoa kun niin vähän aikaa tuli vietettyä. Jokatapauksessa todella upea ja mielenkiintoinen paikka. Pitäisi tehdä joskus aivan kulttuurimatka sinne, olisi varmasti hieno elämys.

Vierailija
10/25 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on Venäjä. Siellä on paljon negatiivista ja rujoa, sen sanon heti ensi alkuun. Ymmärrän varsin hyvin, jos joku ei halua ikimaailmassa Venäjälle jalallaan astua.

Mutta jotain loputtoman mielenkiintoista ja kiehtovaa Venäjässä ja venäläisyydessä on. Opiskelin itse venäjän kielen puhtaasta mielenkiinnosta sille tasolle, että pystyn keskustelemaan ja lukemaan monimutkaistakin tekstiä, minkä jälkeen olen vapaa-ajan harrastuksenani pyrkinyt syventymään venäläiseen kirjallisuuteen, historiaan, politiikkaan ja kulttuuriin. Venäläisyydessä on jotain syvällistä, joka todella vetoaa minuun. Ehkä se on se yhdistelmä surumielisyyttä, melankoliaa ja toisaalta suurta iloisuutta ja ystävällisyyttä. Täysin erilaista kuin suomalainen sielunmaisema, vaikka yhtymäkohtiakin on.

Olen käynyt Venäjällä usein ja aion käydä vastakin, en saa tarpeekseni tuon maan mielenkiintoisuudesta. Venäjä on ainutlaatuinen, niin hyvässä kuin pahassakin.

Tästä kiinnostuksestani huolimatta minäkin kuvailisin Venäjä-suhdettani ambivalentiksi, eräänlaiseksi rakkauteen painottuvaksi viha-rakkaus-suhteeksi. Uskon, että näin on monen muunkin Venäjän ystävän kohdalla.

Vierailija
11/25 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynnyt. Hieno maa, paljon nähtävää.

Vierailija
12/25 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 01:24"]

Venäjä on Venäjä. Siellä on paljon negatiivista ja rujoa, sen sanon heti ensi alkuun. Ymmärrän varsin hyvin, jos joku ei halua ikimaailmassa Venäjälle jalallaan astua.

Mutta jotain loputtoman mielenkiintoista ja kiehtovaa Venäjässä ja venäläisyydessä on. Opiskelin itse venäjän kielen puhtaasta mielenkiinnosta sille tasolle, että pystyn keskustelemaan ja lukemaan monimutkaistakin tekstiä, minkä jälkeen olen vapaa-ajan harrastuksenani pyrkinyt syventymään venäläiseen kirjallisuuteen, historiaan, politiikkaan ja kulttuuriin. Venäläisyydessä on jotain syvällistä, joka todella vetoaa minuun. Ehkä se on se yhdistelmä surumielisyyttä, melankoliaa ja toisaalta suurta iloisuutta ja ystävällisyyttä. Täysin erilaista kuin suomalainen sielunmaisema, vaikka yhtymäkohtiakin on.

Olen käynyt Venäjällä usein ja aion käydä vastakin, en saa tarpeekseni tuon maan mielenkiintoisuudesta. Venäjä on ainutlaatuinen, niin hyvässä kuin pahassakin.

Tästä kiinnostuksestani huolimatta minäkin kuvailisin Venäjä-suhdettani ambivalentiksi, eräänlaiseksi rakkauteen painottuvaksi viha-rakkaus-suhteeksi. Uskon, että näin on monen muunkin Venäjän ystävän kohdalla.

[/quote] Neuvostoliitossa olen kaynyt pari kertaa, Venajalla en. Oli avartavaa nahda miten koko kansan aivopesu oli toiminut.

Vierailija
13/25 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Opiskelen kyllä venäjää melko aktiivisesti. Kokemukset ovat ristiriitaisia. Suurin osa tuntemistani on OK. Eräs venäläinen nainen löi minua ennen kuin osasin vielä yhtään venäjää.

-Mies 28v-

Vierailija
14/25 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2007 klo 20:17"]

[/quote]

Ihan vaan vinkiksi - siellä on todella hyviä pieniä boutique-tyyppisiä hotelleja ja B&B-paikkojakin. Ei niihin megahotelleihin ole pakko mennä.

Vierailija
15/25 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko kerran mutta silti en tunne Venäjää yhtää. Olen kyllä menossa Pietariin kunhan vain on aikaa ja joku joka ehtii  mukaan. 

En ole muodostanut mielipiteitä eikä minulla ole juurikaan ennakkoluuloja. Hyvin vähäisen kokemuksen perusteella olen huomannut että palveluammateissa ihmiset ovat ystävällisiä mutta rahat kannattaa laskea.

Vierailija
16/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena haaveilin Siperian junamatkasta.

Vierailija
17/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kulttuuria löytyy mutta huonosti pidetty huolta, kaikki rempallaan. Ihmiset kohteliaita se jäänyt mieleen. Byrokraattista myös joka paikassa.

Vierailija
18/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
19/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 päivän reissuja työn vuoksi.

Venäjä on Venäjä ja kaikki ennakkoluulot ja kuvitelmat ovat olleet melkein täysin totta. Korruptiota on ja paljon, pahimmat rikolliset kulkee virkapuku päällä. Miliisi ei ole ystäväsi...

Liikenne on kaoottista, siellä mennään kotteroilla 20 km/h ja toiset Volgalla 120 km/h ja rikkaat Audilla 150 km/h. Ohittelut ja koko liikennekulttuuri on kammottavaa.

Julkisivu on kaunista, mutta sisuskalut surkeassa kunnossa, ainakin taloissa.

Mutta tuntemani ihmiset ovat olleet erittäin motivoituneita työntekijöitä, tekevät kaiken sen mitä pyydän ja paljon paremmin kuin Suomessa tai muissa länsimaissa, joissa työskentelen. Osaavat tehdä upeaa työtä, haluavat näyttää että osaavat tehdä kaiken hienosti.

Ovat ystävällisiä ja huomaavaisia ihmisiä. Kaipaavat paljon sanallisia kiitoksia ja ovat iloisia niistä. Herran pelko on kova, omia ratkaisuja ei uskalleta potkujen pelossa tehdä.

Ihania ja hauskoja tuttavuuksia. Mutta maa ja sen kulttuuri eivät kiehdo.

Vierailija
20/25 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on Venäläisiä tuttavia ja sitä kautta ehkä mahdollisuus joskus matkustaa Venäjälle. Kovasti on vaan ainakin minulla ennakkoluuloja ko maata kohtaan... :-/

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan