Oletko käynyt Venäjällä?
Kommentit (25)
Vierailija:
kun on Venäläisiä tuttavia ja sitä kautta ehkä mahdollisuus joskus matkustaa Venäjälle. Kovasti on vaan ainakin minulla ennakkoluuloja ko maata kohtaan... :-/ap
Pietarissa ja Viipurissa olen ollut. Olivat ok reissuja, mitä nyt Viipurissa ahdisti se varkaiden määrä. Voisin mennä uudestaan.
Ns. kotiseutumatkoilla kävin myös kahteen kertaan isoäitini kanssa hänen eläessään, hän oli Karjalan kannakselta kotoisin.
Rakastan Moskovaa ja Pietaria, yleensäkin pidän miljoonakaupungeista. Köyhyys ja kerjäläiset tekevät surulliseksi, samoin kulkukissat ja koirat, mutta yleisesti ottaen pidän Moskovasta ja Pietarista todella paljon. Vastoin ennakkoluulojani ihmiset ovat olleet aina ystävällisiä, vaikka kaikkien kanssa ei ole yhteistä kieltä ollutkaan (niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?), eikä koskaan ole ollut ongelmia varkaiden kanssa, tai miliisin kanssa.
Olen käynyt aikoinaan Leningradissa nuorten reissuilla, myöhemmin Karjalassa pari kertaa työn puitteissa. Viimeisen reissun jälkeen päätin etten enää kuuna kullan valkean päivänä edes harkitse matkustamista siihen sekopäämaahan. Kaikki ennakkoluuloni vain pahenivat, kun huomasin niiden olevan totta. Byrokratia, yksisilmäisyys, kurjuus, viinapäisyys, kettuilu, luihuilu jnejnejne....Niin sanottu kulttuuri ei sitä kuonaa pelasta!
R on r vaikka v:ssä paistais!
Taskuvarkaat kävi taskussa. Ei niissä mitään ollut.
Se minun kokemus Venäjästä.