Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkansaajien parhaiten palkattu kymmenys tienaa bruttona 5752 €/kk. Tunnetko ketään näin paljon tienaavaa?

Vierailija
22.11.2023 |

Tilastokeskus julkaisi tänään uuden palkkatilaston.

Kommentit (285)

Vierailija
241/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin luulisi, mutta kylläpä vain menee. Tuon todellisen kokonaisveroprosentin saat laskettua kun lasket vuoden bruttotulot - verot - lisäverot. Olen tarkistuttanut tuon kokonaisveroni kohtuullisuuden verotoimistossa paikan päällä muutaman kerran, ja ihan oikein kuulemma menee. 

Vierailija
242/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mutta verovuoden lopussa homma tasataan. Laskukaavalla brutto - ennakonpidätys - mätkyt = netto. Ja minulla vuosia verotoimistossa tarkastettuna kokonaisvero yli 70% ja kuulemma aivan oikein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä voisi verottaa tuntuvasti enemmän.

Maksavat nyt jo muiden elämän. Parhaiten tienaava 17 % maksaa n. 60 % veroista. 

Vierailija
244/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan 30 000/kk (saanut tätä yli 25v)ja suuri osa ystävistäni yli 20 000/kk. Mutta kiitos progressiivisen verotuksen, ei se minusta varakasta tee. Ensin raapaistaan yli 70% vero, lasten päivähoitomaksut ym oli aina nk 'supermaksuluokassa", joka vuosi isot mätkyt jne. Eli ei se brutto onnea tuo, kyllä Suomi tasoittaa polun kaikille aika samanlaiseksi.

Suomessa ei edes miljoona euroa vuodessa ansaitsevilla mene 70 % veroja. Taidat vähän liioitella.

Ihan mielenkiinnosta katsoin veroprosenttilaskurilla. Kirkkoon kuuluvalle helsinkiläiselle 360 000 euron vuosituloilla veroprosentti on 42,5 %. Vaikka tähän laskisi päälle muut pakolliset maksut, jäädään silti alle 53 %:n.

Se verolaskuri ei näytä kaikkia kuluja. Tiedätkö edes paljonko on eläkemaksu

Vierailija
245/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tällä hetkellä ja toivottavasti tulevaisuudessakin

Vierailija
246/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika matalat on palkat Suomessa jos parhaiten palkattuun 10 % "pääsee" alle 6000 € bruttotuloilla. Nettopalkka tuosta on reippaasti alle 4000 €, tällä siis jo on parhaiten palkattujen ryhmässä. Aika köyhää kyllä.

NIinpä. Eli käytännössä kaikki hammaslääkärit ja lääkärit ovat automaattisesti tuossa ryhmässä. Eli opiskelemalla pääsee parhaiten tienaavaan kymmenykseen. 

Itse aloitukseen voin vastata, että olen kunnallisella puolella töissä ja kaikki ns. toimistopuolella työskenetelevät pl. sihteerit tienaavat kyllä yli 5k€, suurin osa varmaan lähemmäs 7000€ /kk. Näkyyhän tämä siinä että monella on joku hienompi kello tai koru ja vaatteet eivät ole sitä Seppälää. Toki jos iso perhe ja puoliso ei tienaa hyvin niin eipä tuo mahdottomasti ole. 

Vierailija
247/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä :) ja yksi tuttu tienaa tuplat tuosta

Höpöhöpö älä valehtele, tai laita sitten palkka kuitista kuva?

Vierailija
248/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vähän enemmän tässä kuussa liksaa, 5300. Käteen jäi vaivaiset 3450. Ihan turha tehdä töitä ahkerasti, kun verottaja vie leijonan osan että voi elättää uudet suomalaiset. Plääh.

MITÄ MITÄ MITÄH?????!!!!!

Eikö sosiaalikommari-demariutopia oikein pyri napostelemaan??! Pitää vissiiin nostaa sitä veroprosenttia & progressiota, niin opit olemaan.

T. demareiden puoluetoimiston loiset

Vierailija
249/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Tienaa 300000e/v

Mitäpä siitä. Joskus on tarjonnut kaljan kun olen maksanut bilis pelit

Vierailija
250/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto. Meinasin sanoa että itse tienaan tuon verran, mutta tarkistin asian ja ja jäi 137€ vajaaksi tänä vuonna. 5752€ tekee 69024€ vuositulot ja omat ansiot oli 68887€ No 10000 tulee lisäksi ansiotuloja mutta sitä ei kysytty. Uskoisin että tässä tarkoitettiin pelkkää palkkatuloa.

Vierailija
251/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis 10000 pääomatuloja

Vierailija
252/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja monta. Ex vetää suurimman potin, päälle 18000€/kk ja itse saan melkein tuon 5700€. It-alalla moni tuttu tienaa tuota luokkaa

Vierailija
253/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikki seniorilääkärit meillä töissä. 

Meidän muiden peruspalkka bruttona alle puolet tuosta.

Vierailija
254/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona pari tonnia yli tuon.

Vierailija
255/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika matalat on palkat Suomessa jos parhaiten palkattuun 10 % "pääsee" alle 6000 € bruttotuloilla. Nettopalkka tuosta on reippaasti alle 4000 €, tällä siis jo on parhaiten palkattujen ryhmässä. Aika köyhää kyllä.

NIinpä. Eli käytännössä kaikki hammaslääkärit ja lääkärit ovat automaattisesti tuossa ryhmässä. Eli opiskelemalla pääsee parhaiten tienaavaan kymmenykseen. 

Itse aloitukseen voin vastata, että olen kunnallisella puolella töissä ja kaikki ns. toimistopuolella työskenetelevät pl. sihteerit tienaavat kyllä yli 5k€, suurin osa varmaan lähemmäs 7000€ /kk. Näkyyhän tämä siinä että monella on joku hienompi kello tai koru ja vaatteet eivät ole sitä Seppälää. Toki jos iso perhe ja puoliso ei tienaa hyvin niin eipä tuo mahdottomasti ole. 

Porvoon kunnan konttorilla?

Vierailija
256/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei löydy? Minä olen meidän perheen pienituloinen ja tienaan reilusti yli tuon, puoliso tienaa 22 000€/kk ennen bonuksia. Tuttavapiirissämme suunnilleen kaikki tienaavat keskimäärin samalla tavalla. Hupaisaa on, että puolisokin kokee olevansa palkkakuopassa sillä monet kollegat alalla tienaavat 700 000€/ v.

Kyllä se tässä maassa on niin että ei täällä työtuloilla rikastu, ihan samanlaista asuntolainan maksua se on meidänkin elämä. Progressio pitää siitä huolen. Lasten takia ei voi ulkomaillekaan muuttaa. Sellaista se on. 

Vierailija
257/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja veljeni tienaamme yli tuon rajan. Veljeni on amis ja minulla tohtorin tutkinto. Veljeni tienaa enemmän kuin minä.

Tähän tietty tulee vielä pääomatulot lisäksi.

En ikinä olisi kuvitellut, että voisin elää näin mukavasti. Toisaalta olen myös käyttänyt paljon aikaa opiskeluun. Jatko-opinnot suoritettu täysipäiväisen työn ohella.

Vierailija
258/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilailetko ? Tienaan noin triplasti ja tunnen useita, jotka tienaavat selvästi yli mainitsemasi rajan.

Vierailija
259/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on huomattavan köyhä maa jos näin on asiat

Vierailija
260/285 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei löydy? Minä olen meidän perheen pienituloinen ja tienaan reilusti yli tuon, puoliso tienaa 22 000€/kk ennen bonuksia. Tuttavapiirissämme suunnilleen kaikki tienaavat keskimäärin samalla tavalla. Hupaisaa on, että puolisokin kokee olevansa palkkakuopassa sillä monet kollegat alalla tienaavat 700 000€/ v.

Kyllä se tässä maassa on niin että ei täällä työtuloilla rikastu, ihan samanlaista asuntolainan maksua se on meidänkin elämä. Progressio pitää siitä huolen. Lasten takia ei voi ulkomaillekaan muuttaa. Sellaista se on. 

Trololoo. Millä alalla tienataan palkkatuloina 700 000? Kun tosiasiassa edes suuryritysten toimarit ei tienaa niin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi