Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen valehdellut elämässäni niin paljon, ettei mikään muille kertomani ole totta vaan elän rinnakkaistodellisuudessa. Mitä jos jään kiinni?

Vierailija
22.11.2023 |

Ymmärrän että saattaa kuulostaa oudolta, mutta valehteleminen ja siitä kumpuava tunne tuovat minulle turvaa, sillä voin piilottaa itseni ja oman rikkinäisen identiteettini valheiden taakse. Olen tehnyt tätä jo vuosia, mutta nyt vasta hiljattain olen alkanut tajuta ettei kukaan oikeastaan tiedä kuka olen. Lisäksi pelkään kiinnijäämistä paljon, jos tuntemani ihmiset puhuvat toisilleen ja olen kertonut jokaiselle eri valheen ja version itsestäni. En tiedä onko tästä ulospääsyä.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tarpeeksi pitkään elää luomassaan rinnakkaistodellisuudessa niin kadottaa loppu viimein myös itsensä.

Höpö höpö, kyllä jokainen ihminen tietää syntymästä kuolemaan kuka  ja millainen on. Ei itseään voi kadottaa, oma persoona ja historia kulkee aina mukana, ellei tule jotain päävammaa (kuten jossain elokuvissa) ja unohtaa kaiken menneisyydestään. 

Ihan turha on kirjoitella noita vanhoja kliseitä joissa ei ole mitään perää.

Vaikka niin.

Vierailija
62/62 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraa tv:stä miten poliitikot ei vastaa kysymykseen johon he eivät halua vastata vaan jaarittavat jotain muuta ja kiertävät sen asian mihin toimittaja tilaa vastausta. 

Itse olen oppinut niin työelämässä kuin siviilissäkin selviämään monissa tilanteissa sillä että seuraan tarkasti tilanteen dynamiikkaa, keskustelun etenemistä ja opetellut johdattelemaan keskustelua haluamaani suuntaan. On paljon asioita joita ei voi kertoa ja pitää myös muunnella joskus totuutta, mutta se pitää pystyä verhoamaan niin että ei suoranaisesti valehtele, vaan antaa muiden ymmärtää asia siihen suuntaan mihin itse haluaa.

Esimerkkitilanne työpaikalta:

Inhoan yli kaiken sitä kun työpaikalla oletetaan meidän olevan hyhtä suurta perhettä, suurin osa on yltiöavoimia ja tuovat julki kaikki omat henk koht asiat, tulot ja menot.  --- Pomo pyytää neukkaripöydän ääressä kaikkia vuorote

Juu, se on tarkoituskin että muut huomaa että en halua puhua yksityisasioitani, tosin empä usko että kaikki ovat edes kiinnostuneita kuulemaan muiden perhesuunnitelmistä. 

Ja jos muut ovat sivistyneitä niin he antavat asian olla eivätkä esitä yksityiskohtaisia jatkokysymyksiä. Eihän nyt hyvänen aika ole mikään oletusarvo että jokaisen täytyy tai jokainen haluaa laverrella omat asiansa julki.

Minun mielestä on pikemminkin moukkamaista olettaa että kaikki höpöttää asiansa muiden tietoisuuteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla