Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten pitää maksaa itse gynekologista?

Vierailija
22.11.2023 |

Oman hyvinvoinnin vuoksi olisi hyvä käydä säännöllisesti tarkistuttamassa, että kaikki on hyvin. Toisilla on siihen varaa, toisilla ei. Jos jotain on pielessä, voi maksu pienen Kela-korvauksen jälkeen olla kestämätön työssäkäyvällekin ihmiselle. 

Miksi näin? Eikö se ole epäreilua, että naiseudesta johtuvat kustannukset menevät omasta pussista?

Nimim. "ei joululahjoja tänä vuonna" 

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se sun persettä kaivelee?

Kai naiset nyt siitä maksaa ,maksaahan miehetkin thaihieronnassa käyntinsä itse.

Ihan sama asia.

Vierailija
82/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi näin? Eikö se ole epäreilua, että naiseudesta johtuvat kustannukset menevät omasta pussista?" " 

Miesten pusseistako pitäis naisten pimppitouhut aina hoitaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se nainen nyt omista nautinnoistaan ainakin sen osan maksaa itsekin välillä.

Vierailija
84/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole gyne mutta voin kyllä vilkaista. Ei maksa mitään.

No susta onkin varmaan paljon hyötyä. Onko edes reseptinkirjoitusoikeutta?

Maallikkona voin välittömästi suositella jälkiehkäisypillereitä, onnistuu kyllä!

Vierailija
85/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on se, että terveyskeskuslääkäreillä on usein hatarat tiedot gynekologisista vaivoista. Omassa tapauksessani esimerkiksi kesti useita vuosia ennen kuin sain diagnoosin monirakkulaisesta munasarjaoireyhtymästä - ja tämä siitäkin huolimatta, että oireet pahoine iho-ongelmineen ja puuttuvine kuukautisineen olivat päivänselvät. Mutta olin parikymppinen opiskelija joka oli täysin terkkarin varassa. Gynellä asia selvisi heti. 

Gynekologisissa vaivoissa ei todellakaan ole kyse mistään turhamaisuushoidoista, vaan kokonaisvaltaisesti elämänlaatuun ja jopa perhehaaveisiin vaikuttavista asioista. Jos miehillä olisi kuukautiset, hormonipaiseita, keskenmenoja, kuumia aaltoja, unettomuutta, tai kipeitä limakalvoja, tämäkin asia olisi jo järjestetty. 

Naisten tulisi saada esim. jokin palveluseteli, jolla katettaisiin ainakin suurin osa maksuista. 

Vierailija
86/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just soittelin joensuun feminoon kierukan asennusta koskien. Pelkkä laitto 260e ja siihen vielä se ite kierukka. En olis halunnukaan.

Vierailija
87/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei jaa toosaa niin ei tule tauteja eikä pyllylääkärin tarvetta.

Vierailija
88/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kieltämättä outoa, että apua saa erikoisempiinkin ongelmiin, mutta yleisiin naistenongelmiin ei saa apua tai se on vaikeasti saatavissa.

Olen päässyt harvinaisiinkin neurologisiin tutkimuksiin melko helposti, mutta lääkäri, jolla oli gynologiset välineet vastaanottohuoneessaan, ei edes katsonut mikä minussa voisi olla vikana. (Osin sen takia, että olen neitsyt) 

Vaivat on myös jotenkin eriarvoisia. Korvakipu otettiin heti tosissaan, mutta kuukautiskipuja ei oteta, vaikka jalat lähtisi alta. 

Vierailija
89/91 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi teitä köyhivä raukkoja

Vierailija
90/91 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on hoidettu julkisella puolella erikoissairaanhoidossa gynekologisten vaivojen vuoksi hyvin ja nopeasti, mutta lähetteen sinne saadakseen, on täytynyt käydä gynekologilla. Useat hoitoa vaativat gynegologiset ongelmat nähdään ultralla, eikä tk:ssa ole niitä. Oireet taas ovat niin epämääräisiä että ne voivat olla mitä vaan. Pikkuisen kirpaisee, kun maksaa 250€ (lääkäri+ultra+toimistomaksu+reseptimaksu+mitävielä) päästäkseen tarvitsemaansa hoitoon ihan julkiselle puolelle!

Vierailija
91/91 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet huomaamaan että vyötäröstä alaspäin -hoidot tulee kyllä naiselle kalliiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi