Montako selaimen välilehteä sinulla on yleensä auki?
Minulla chrome näyttää jatkuvasti välilehtien määräksi ":D", joka tulee kun niiden määrä ylittää 99, eli reilusti yli 100 niitä on, vaikka päivittäin joitakin niistä myös suljen. Uusia kiinnostavia uutisia ja keskusteluja vaan tulee niin paljon, että availen niitä omille välilehdilleen myöhempää lukemista varten, mutta ikinä ei ole siihen kuitenkaan aikaa. Miten teillä muilla?
Kommentit (28)
Läppärillä max 6. Kännykässä voi olla 20-30. Läppärillä välilehtiä tulee lähinnä lähdemateriaalin etsimisessä, kun taas kännykällä välilehdet on vain nopea tapa päästä tietyille sivustoille esim. sää, avoimet työpaikat, kirjaston haku
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä kolme selainta ja cromessa auki neljä eri selainikkunaa, jokaisessa ikkunassa on 20-99 välilehteä auki. Firefoxissa tällä hetkellä noin kymmenen välilehteä ja edgessä parikymmentä.
Ihan perusmäärä.
Tää kuulostaa aika tutulta. 👍
Avaan oman selainikkunansa jokaista mielessä pyörivää kokonaisuutta varten. Yhdessä vertailen vaatehankintoja, toisessa on joululahjaideoita, kolmannessa on kiinnostavaa luettavaa jne. Suljin juuri turhia ja pääsin alle 400:aan välilehteen.
Minä yleensä scrollailen esim. Iltapaskan sivun ylhäältä alas ja availen kiinnostavat linkit omille välilehdilleen. Onhan se paljon nopeampi tapa, kun ei tarvitse palata etusivulle etsimään aihetta josta halusikaan lukea. Sama juttu AV keskustelujen kanssa, tosin niistä yli puolet on poistettu ennen kuin ehtii edes lukemaan😑
Tietokoneella (läppäri) tällä hetkellä Firefoxin välilehtiä 3 kpl auki, tavanomainen määrä on 1-3 mulle. Jos haluan laittaa jonkun viestiketjun seurantaan, tallennan sen kirjanmerkkeihin, josta on helppo palata ketjuun myöhemmin, eikä tarvitse jättää välilehtiä auki viemään muistia. Ne on myös helppo poistaa sen jälkeen kun mode on taas jälleen kerran poistanut viestiketjun...
Samoin puhelimella, jolla tulee vähemmän selailtua nettiä, välilehtiä yleensä vain yksi ja suljen sitten ne kaikki selailun loputtua.
Joskus huomasin äidin puhelimessa oli useita kymmeniä välilehtiä auki ja valitteli kun puhelin takkuilee xD
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneella (läppäri) tällä hetkellä Firefoxin välilehtiä 3 kpl auki, tavanomainen määrä on 1-3 mulle. Jos haluan laittaa jonkun viestiketjun seurantaan, tallennan sen kirjanmerkkeihin, josta on helppo palata ketjuun myöhemmin, eikä tarvitse jättää välilehtiä auki viemään muistia. Ne on myös helppo poistaa sen jälkeen kun mode on taas jälleen kerran poistanut viestiketjun...
Samoin puhelimella, jolla tulee vähemmän selailtua nettiä, välilehtiä yleensä vain yksi ja suljen sitten ne kaikki selailun loputtua.
Joskus huomasin äidin puhelimessa oli useita kymmeniä välilehtiä auki ja valitteli kun puhelin takkuilee xD
Niin, ja joku valitteli tuolla ylempänä "kirjanmerkkikaaosta", mikä ihme se sellainen on? Olen luonut jokaiselle mielenkiintoiselle sivustolle oman kirjanmerkkikansion, jonne tallentelen aina uusimman kirjanmerkin ylimmäksi. Näin ei tule mitään kaaosta, vaan ne ovat selkeästi ja loogisesti saatavilla, yleensä mulla on auki kirjanmerkit selaimen sivupalkissa näkyvillä. Eivät vie mahdottomasti tilaa kun läppärissä on suurehko ja laaja 17,3" näyttö, paljon mukavampi käyteltävä kuin puhelimen näytöltä, vaikka nekin on kasvaneet kokoa jopa epäkäytännöllisen suureksi jo.
Tietokoneella tyypillisesti 4-8.
Puhelimella en edes käytä nettiä jos ei ole ihan pakko.
Kuka niitä laskee, niitä kertyy paljon, kun tutkii asioita 😀 tietokoneella, ja on vaihtoehtoina joko kirjamerkkikaaos, tai välilehtikaaos. Jälkimmäinen vie vähemmän aikaa ja energiaa. Toki suurin osa ei edes ole niin tärkeitä, että tarvisi kirjanmerkkiin laittaa, mutta silti hyvä vilkaista vielä. Välkkyluurilla ei järkeä pitää montaa avoinna.