Kuolema on enemmän kuin kuolema
Onko teille muille käynyt niin että kun läheinen kuolee, niin muut ihmiset kaikkoavat elämästä? Minä olen sen nyt saanut huomata että ketkä ovat oikeita ystäviä ja ketkä ei. Erityisen ikävää on että sukulaisetkin näemmä hylkäävät. Eivät ole edes joulutervehdyksiin vastanneet. Aiemmin joka joulu on puolin ja toisin viestitelty. Tuntuu todella kurjalta.
Kommentit (17)
Osa voi olla ahdistuneita ja oma elämä ongelmia täynnä. Eikä kestä enempää, ettei tule viimeinen niitti. Jotkut eivät pysty matkustamaan pitkälle tai osallistumaan. Sitten on erikseen hienostelijat välttelemässä. Tietysti somessa tai sähköisesti voi myös pitää yhteyttä, paitsi jos on ihan tuntematon se toinen lopulta.
Otan osaa. Sairastuttuani huomaisin, että sisko on todella välinpitämätön mutta ystävät ympärilläni vahvistivat suhdetta minuun. Olen iloinen siitä, että näen nyt, ketkä rinnallani seisovat. En tiedä, miten tämän kaiken kanssa jaksaisi jos ystävätkin häviäisivät elämästä.
Mulla meni avioeron myötä kaikki tutut ja ystävät. Osasin odottaa, että yhteys miehen sukuun ja miehen kautta tulleisiin ystäviin katkeaa, mutta sitä en odottanut, että myös omat kaverit alkoi vältellä "sinkkua", kun kaikki tekemiset oli pariskuntajuttuja tai lapsiperhejuttuja, ja oma sukukaan ei vanhempia lukuunottamatta välittänyt olla enää eronneeseen missään yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni avioeron myötä kaikki tutut ja ystävät. Osasin odottaa, että yhteys miehen sukuun ja miehen kautta tulleisiin ystäviin katkeaa, mutta sitä en odottanut, että myös omat kaverit alkoi vältellä "sinkkua", kun kaikki tekemiset oli pariskuntajuttuja tai lapsiperhejuttuja, ja oma sukukaan ei vanhempia lukuunottamatta välittänyt olla enää eronneeseen missään yhteyksissä.
Harmillista. Tämän vuoksi olisi tärkeää ylläpitää laajaa ystäväpiiriä, eikä klikkiytyä pariskuntina tai lapsiperheinä. Moni vapaaehtoisesti sinkku tai lapseton menettää kavereita, kun ihmiset pariutuvat ja lisääntyvät. Se on aika surullista sekin.
Maailmassa on 8 miljardia ihmistä. Etsi ja löydä sellaiset ketkä on sinun ystäviä ja läheisiä.
Kuolema on arvaamaton tyyppi, koskaan ei tiedä koska ja minkä nurkan takaa se tulee, eikä koskaan varaa aikaa tai soita ensin.
Kaverini kuoli eikä ole pitänyt minuun sen jälkeen yhteyttä. Eriskummallista käytöstä!
Kriisit tuo tällaisia yllätyksiä mukanaan. Toinen veikeä juttu on, kun joudut sairaalaan. Moniko tulee katsomaan ja huolehtii sen jälkeen :D